1e keer overdag als vrouw op straat

Algemeen

Moderator: Moderators

Aris
dagelijks aanwezig
Contacteer:

1e keer overdag als vrouw op straat

Bericht door Aris »

weer wat overwonnen:)

van de week eerst naar de geldautomaat geweest, wezen tanken en visvoer gehaald.
Dit was dus de 1e keer overdag naar buiten als vrouw.
Lange zwarte rok tot op de enkels, hoge leren laarzen met 8cm hakje( zie je dus amper ) zwart topje met lange mouwen en kant, kort zijden jasje, en zwart kreukel sjaaltje, haar in staartje en donker grijze bloem in het haar, geen enkele make up behalve wat rouge voor baard en snor camouflage

geldautomaat dacht ik dat makkelijk zou zijn, zitten er 3 in ons winkelcentrumpje, 2 binnen bij AH en Bruna, 1 achterkant.
Dus ik denk, achterkant is lekker rustig vaak, dat durf ik wel.
Ik woon hier 25 jaar en dat is mijn ervaring daar mee.
Voordeel is da je er bijna met de auto naast kan stoppen :)
Ik er heen, stop vlak bij dat ding....komen er 2 bouwvakkerbusje achter me staan, een groep van 15 scholieren de hoek om, echtpaar en single vrouw die ook moeten pinnen..............onopvallend gaat dus niet meer op :(
Heb ik weer.........afhaken is zelden een optie voor mij dus dan maar doorzetten.
Dus ff diep ademhalen, automotor uit zetten ( trekt alleen maar meer aandacht met dat gebulder )
afhaken is zelden een optie voor mij.
Ok deur open, nonchalant er uit en in de rij gaan staan, opgeheven hoofd en beetje arrogantie uitstralen werkt vaak wel.
De man draait om kijkt me aan, ik kikj gewoon terug van ....zeg het maar ....... ik aan de beurt , pin geld en ga weer naar de auto, groet even de vrowu kort bij het a passeren en die groet terug, bouwakkers heb ik genegeerd, voelde wel alle blikken op me.

Nu tanken, grote witte pomp, vaak druk nu 5 andere auto,s en motor ( is met bediening ) dus even nonchalant er uit, help even met aansluiten ( is wat anders dan dagelijkse moderne auto,s ) goh zegt die vrouwelijke bediende wat zij jij er leuk uit, ik ken haar al lang, onze kinderen zaten op de zelfde school..dus ik zeg alleen maar, dank je, zo zal je me nu vaker zien, ach zegt ze al jij e er prettig bij volt is dat toch prima? en ze gaat verder met de routine.
Eigenaar pompstation zag ik met open mond mij aanstaren van pomp verderop, is oudere generatie, zal misschien daar aan liggen, anders altijd leuk praatje maar was nu echt perplex.
ik naar binnen en in de rij, betalen en weg weer.

Aquarium winkel: niemand behalve eigenaar en zijn vader. zo zegt hij ( jongen van 27 jaar ) wat zij jij er netjes uit, dus ik alleen in het kort, dank je , en vervolgens nog tijdje over van alles en nog wat gekletst, zo als altijd het geval is.

Kort om dat viel allemaal wel mee.
Ik dol blij en erg trots op me zelf, bel mijn vriendin om het te vertellen.
Goh zegt ze dat vind ik heel erg knap van je , goed gedaan :)
Mooi zeg ik, vanavond is koopavond dus samen even wat boodsch doen dan ?
Oeps zegt ze, die zag ik wel aankomen maar is voor mij ook best een stap hoor ..... dus weet ik niet zo.
Ik stel haar gerust, zeg je mag best stukje achter me lopen, als of we niet bij elkaar horen, als ik maar niet alleen ben, OK zegt ze prima.
Wij naar de Lidl in heesch, tegen 20.30 dus al laat, erg rustig iets van 20 klanten binnen dus valt mee, uiteindelijk gewoon boodsch samen lopen doen, een enkeling keek , van op afstand en zag een vrouw iets tegen haar vriend zeggen en wijzen, hij bleef ook telkens omkijken .

Bij de kassa viel iets van de band , de jongen zegt, mevrouw er valt wat ............Ik ben MEVROUW in zijn ogen !!
Bij het afrekenen zag je hem wel twijfelen .
had dus GEEN make up :)
vervolgens C1000 voor overige boodsch, is dus wel druk ook veel jongeren, maar verder ook probleemloos, heerlijk.
Binnenkort hier op verder gaan, ik voel me heel zelfverzekerd en er beter uit zien dan als man.
Ik ben trots op me zelf, en dat is best iets nieuws voor me, ben ik zelden
Bea-Smit.
Forumdiva

Re: 1e keer overdag als vrouw op straat

Bericht door Bea-Smit. »

Beste Aris,
om je baardschaduw weg te werken is er speciaal van Ben Nye, de beard cover. nummer 1,2,3 of 4 Ligt eraan hoe zwaar je baard is. Dan hoef je maar heel weinig make-up te gebruiken.
Verder veel plezier aan het vrouw zijn in het openbaar.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Aris
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Aris »

Ok thanx, ga ik van de week eens halen dan :)
hester

Bericht door hester »

Hoi, Wat moedig van je! Was je graag tegengekomen. Laarzen met 8 cm hak, die had ik ook. Wellicht komt het er nog eens van. Voorlopig nog even niet.
Groet, Hester
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Aris schreef:Ok thanx, ga ik van de week eens halen dan :)
Beste Aris, ik denk dat je dat niet in Eindhoven kan ophalen. Je kunt het bestellen bij Travisage in Woerden of kopen bij back stage in Amsterdam. Helaas is het nog niet in alle make-up winkels te verkrijgen.
Groetjes Bea.
Aris
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Aris »

bedankt, dacht ik pas over na toen ik vorige bericht had geplaatst, waar kan ik het kopen ??? LOL
Maar dan bestel ik het daar wel, geen probleem.
Ik woon zelf in Oss, niet in Eindhoven hoor ;) maar maakt verder niet uit .

Het is koopzondag, zit er aan te twijfelen om ff naar de stad te gaan met mijn vriendin, ten minste als zij dat ook durft natuurlijk.
ze komt hier ook vandaan dus heel veel bekenden, is misschien nog een te grote stap/drempel.
We zien het wel, is frisjes maar zonnig, misschien ergens koffie drinken op een terrasje , lijkt me zeker leuk.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

nu In Eindhoven kun je rustig gaan shoppen. Ik ga er ook regelmatig met vriendinnen heen.
Zelfs met nieuwe vriendinnen die voor de eerste keer uit gaan. Groetjes Bea.
veronique02
dagelijks aanwezig

Bericht door veronique02 »

Hoi ,

Ik heb nu pas tijd om het mee te delen ,met mensen constant rond u is dat niet eenvoudig .
Donderdag avond moest ik naar de autokeuring ik had speciaal een avondafspraak gemaakt ,
Ik kom voor mijn werk soms drie maal per dag in dit keuringstation en wist dat er een avondploeg komt
die ik nog nooit had gezien .
Ik had me al gans de dag voorgenomen om en femme te gaan .
Dus ik met mijn haar gestyled mijn grijze laarzen met hak , mijn eigen strakke jeans en een lange zwarte jas met bont kraag
Ik had mij voorgenomen geen angst te hebben en er voor te gaan of je draagt dat over op die andere personen
Er was niemand die ik kende en ze hadden niet door dat ik eigenlijk een man was .dat voelde enorm goed aan .
Alles liep perfect bij het afrekenen ook alles ok (wat kunnen die mannen slijmen zeg mevr dit en mevr dat en ik zal dat wel doen voor je enz )
MAAR bij het terug keren naar mijn wagen passeerde iemand die soms op mn werk komt ,het was wel donker na 6 uur maar had waarschijnlijk mn wagen herkend
en zag me instappen hij zei ook goeie avond Mevr en keek in mn gezicht .
Ik stond daar niet bij stil maar, vrijdagmiddag op het werk !!! Kan U het al raden , jaa verdorie nog eens aan toe zeg !!
Komt die gozer binnen en recht naar me toe terwijl al de collega"s erbij waren zegt hij pal in mijn gezicht " Dat was toch jij gisteren avond met wijve kleren aan bij de keuring .
Mensen ik kwam zoo rood als een gekookte kreeft (sommige collega's weten wat ik ben en doe en respecteren dat ,gelukkig maar) en ben daar heel de middag niet goed van geweest .
Met één collega had ik nadien enkele zware discussies daaromtrent , ik was vulgair, pervers, en wat nog allemaal , ik heb gelukkig door raad van Lana het hoofd kunnen bieden en met opgeheven hoofd de strijd zo goed als gewonnen .
Hij kreeg van mij te horen dat als hij er een probleem mee heeft ,zelf dat probleem mag gaan oplossen en de donkere wolken mag laten voor wat ze zijn .
Het probleem ligt niet bij mij want ik ben wie ik ben ,een appel kan zich ook niet anders voordoen dan dat hij is .

Veronique
Kiara
ff weer wat posten

Bericht door Kiara »

Veronique, groot gelijk.
Ik zelf heb het lef nog altijd niet gehad (en misschien de behoefte ook niet) om femme over straat te gaan.
Ik vind het enorm goed van je dat je zo reageert :)

-thumbs up-
property, person, proud
veronique02
dagelijks aanwezig

Hoi Kiara ,
Wie weet komt het nog wel :D
dit voelde zo goed aan dat ik overweeg het nog te doen .

Een grieperige Veronique
Aris
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Aris »

hoi Veronique, wel herkenbaar en moet je zelf al heel ad rem kunnen reageren om er meteen tegenin te kunnen gaan.
soms heb ik dat en soms niet .

tot nu toe meer een vragend opmerking, zo van : was jij dat nou in die jurk ? yep dat was ik, oh wel gaaf komt er dan schuchter uit, hou ik wel van die aparte kleding , ( in dat geval gaat het over mijn victoriaanse en gothic kleding )
Oudejaarsavond gewoon met paar vrienden en vriendinnen hier thuis, ik en femme.
24uur de straat op, buren hebben me dus nog nooit zo gezien al hoewel ik er overdag best wel aantal keren zo op uit ben geweest.

Buurman zei oh, nu weet ik wat die hakken op de plavuizen zijn, gen probleem mee hoor, lekker doen wat je zelf wil :) en dat meent hij ook

2 huizen verderop , gewoon gelukkig nieuwjaar gewenst en dat zijn wat lastiger mensen, maar eigenlijk geen negatieve reactie.
de straat door naar goede vrienden, andere buren keken wel, heb er geen contact mee dus gewoon voorbij gelopen.

2 dagen later, oeps wat vergeten, even snel naar de bank en geen zin/ behoefte om om te kleden ( ik ga nog niet echt vaak en femme de deur uit ) dus hop in de auto, zwarte korte plooirok, netkousen laarzen zwart topje en zwart zijden corset, kort zijden getaileerd jasje , achter op parking, paar turken voor de deur, keken me schaapachtig aan, heb ze vriendelijk gegroet, ik naar de automaat, komt die buurman me tegen, en voor het eerst zo lang ik hem ken groet hij me vriendelijk .......dat verbaasde me echt .

is me wel al van vele kanten geadviseerd hier in dit dorp NIET zo uit te gaan, zijn wat dat betreft echt bekrompen boeren hier in Oss
en dat ie me verteld door enkele echte ossenaren, die er verder geen probleem mee hebben om zo met me op stap te gaan
veronique02
dagelijks aanwezig

Hoi Aris

Dit lijkt mij een heel leuke ervaring te zijn geweest ,
Ik had gepland om morgen als Veronique de stad eens in te trekken maar ik zal spijtig genoeg moeten afhaken
Ik voel me echt niet goed nu (griep) dus dit zal voor later zijn

liefs vanuit de luie zetel
Veronique
Sandy
dagelijks aanwezig

Bericht door Sandy »

Ik vind het echt moedig hoor!
Echt waar: respect!

Ik geloof ook wel dat het over het algemeen allemaal goed zal gaan, maar als ik dan weer zo'n opmerking lees die Veronique kreeg (Dat was toch jij gisteren avond met wijve kleren aan bij de keuring): allemachtig, hoe bot kan zo'n kerel zijn zeg :evil: . Dan zakt de moed toch wel weer in mijn schoenen om ook eens als vrouw naar buiten te gaan hoor.

Jammer dat je ziek bent Veronique! Beterschap!
Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal als je het hebt gedaan :D

Liefs, Sandy
veronique02
dagelijks aanwezig

Hoi Sandy ,

Bedankt voor je berichtje
Ik voel me al iets beter vandaag , nu ga ik me mischien toch opmaken (ben toch al begonnen met de schoenen)
en naar buiten want moet nog brood halen aan het automaat

Liefs Veronique
veronique02
dagelijks aanwezig

Sandy ,
Wat die kerel betreft ,ik heb daar nog het laatste woord niet mee gehad hoor .
vandaag ben ik terug gaan werken en kreeg weer een opmerking van jewelste
wel durf het hier niet neer schrijven
ik weet niet of dit pestgedrag is ,het bleef vandaag bij die ene opmerking
Maar ik heb hem de rest van de dag geen aandacht gegeven en genegeerd
vanavond riep die dan schatje tot morgen hé , van mij kreeg die een vinger in de lucht
" ja die vinger" en ben in mn auto gestapt en vertrokken
Veronique
Plaats reactie