cijfers over sterfte onder transseksuelen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kim Le Clerque
ff weer wat posten
Contacteer:

cijfers over sterfte onder transseksuelen

Bericht door Kim Le Clerque »

Hallo,

Met enige regelmaat kom ik berichten tegen in media, op Utube, en gewoon op straat, wat veel mensen zeggen, over het enorme aantal zelfmoorden onder transseksuelen na de operatie. Nergens op internet kan ik hierover cijfers vinden. Daarom vroeg ik mij af of iemand van jullie me kan vertellen waar ik die wel kan vinden.

Hetzelfde geldt voor illegaal hormoongebruik. Geen cijfers over ongelukken te vinden, vermoedelijk ook geen onderzoek gedaan, en ik bedoel hierbij niet mensen die enorme overdoses nemen, maar ik bedoel hen, die niet konden wachten, en tijdens de wachtlijst voor het genderteam alvast zijn begonnen met hormonen op normale internationaal reguliere doses. Mensen die stierven op de wachtlijst dus. Of een trombose kregen. Daar moeten toch cijfers over zijn lijkt me ? Het enige wat ik weet is dat iemand die ik ken, weer iemand kent die dat had. Maar vraag je dan door dan blijkt het toch te gaan over overdosis.

Ik twijfel altijd aan dit soort 'bekende feiten', ook de cijfers over spijtoptanten zijn niet te vinden, de genderteams waarschuwen, voeren restrictief beleid, maar het enige wat ik ooit aan cijfers heb gehoord, was van het UMCG genderteam, 0,02 % in Nederland sinds 1976, wat neerkomt op 5 personen. Maar als je op straat willekeurige mensen aanspreekt, als je geïnterviewd wordt voor tv, en als je naar de psychiater/loog van het genderteam gaat, dan geven (ook) die mensen ineens een beeld alsof de helft spijt krijgt. En ik ben ook zo nieuwsgierig naar cijfers over mensen die het niet gehaald hebben in het genderteam, die rood licht kregen. Hoe is het hen vergaan ? Komen bij deze mensen zelfmoorden voor, en hoeveel dan.

Graag wil ik de cijfers weten, zoveel mogelijk. Ik hou niet van die praatjes, die waarheid proberen te ontlenen aan stereotype waarschijnlijkheden.

Kim Le Clerque
ff weer wat posten
Contacteer:

Re: cijfers over sterfte onder transseksuelen

Bericht door Kim Le Clerque »

wow ! geen cijfers, niks bekend dus.

ik had het ook wel verwacht, ze zijn er gewoonweg niet, en iedereen doet maar een beetje wat iemand ooit geroepen heeft, als 'verstandige mensen' onder elkaar. kuchekuche.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Re: cijfers over sterfte onder transseksuelen

Bericht door Morbide »

Ik weet nog een veel beter plan! Gewoon weg met het hele forum over transigheid. Want jezus mina zeg.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie