Browbone reductie/wenkbrauw bot/ brow bossing

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
travestietje
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: za jun 08, 2013 17:15

Browbone reductie/wenkbrauw bot/ brow bossing

Bericht door travestietje »

Hoi beste allemaal van dit fantastische forum,

Ik ben opzoek naar mensen die het wenkbrauwbot hebben laten veranderen. Terug hebben laten zetten in het voorhoofd. Dus nu voortaan een (veel) minder prominent/vlak wenkbrauwbot/voorhoofd hebben. Ik heb interesse voor een dergelijke ingreep en ben dit nu aan het onderzoeken. Ik heb een paar kritische specifieke punten waar ik wat huiverig voor ben (voornamelijk NA de operatie). Ook heb ik een aantal specifieke vragen hierover.

Ben vooral geinteresseerd In het bijzonder in mensen die dit hebben laten doen in NL/BE.
Graag zou ik middels PB in contact met je komen. Ook wanneer je mensen kent bijv een dergelijke operatie hebben gehad buiten dit forum, die me verder zouden kunnen helpen; heel graag. Neem aub even contact op via dit topic of PB.
Heel erg bedankt voor je moeite!
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Browbone reductie/wenkbrauw bot/ brow bossing

Bericht door pipa »

Nergens om hoor, maar je naam travestietje suggereert dat je als man leeft.
Dus waarom dan zo'n zware en dure ingreep ondergaan als je als tv je browridge kunt verbergen achter een pruik met een pony?

Daarbij: als je als man leeft dan moest je maar alvast beginnen je eigen hoofdhaar in een pony te laten groeien want je hebt gegarandeerd voor minstens een half jaar een vuurrood litteken over je voorhoofd, net onder je natuurlijke haargrens.

Dat vuurrode litteken trekt na ongeveer een jaar bij tot een 1/2 mm dun, wit lijntje maar tot die tijd heb je als man wel eea uit te leggen...als je er als een soort Frankenstein bijloopt.

Plus: wat veel FFS patienten/wishful thinkers zich niet realiseren is dat als je een haarprobleem hebt, dat (hopelijk) tijdelijk erger zal worden en als je geen haarprobleem hebt dan is de mogelijkheid dat je er een laat creeëren reëel.

Want: de incisie zal niet alleen langs je voorhoofd lopen maar ook door je hoofdhuid/haar boven je oren, van het ene oor langs het voorhoofd naar het andere oor.
En dat is een gebied waar de haargroei 'anders' is en (zware) haaruitval daar kan het gevolg zijn.
Meestal groeit het na een paar maanden tot een half jaar weer terug, maar niet altijd in de volheid die het was, met dunne/kale plekken tot gevolg.
Gebeurt dus ook bij bio vrouwen die een facelift hebben ondergaan; die schrikken zich de tandjes van de haaruitval aan de zijkanten van hun gezicht na de ingreep en sommige ongelukkigen hebben later een haartransplantatie nodig.

Googelen op 'facelift hairloss' levert resultaten op, maar dan van bio vrouwen.

En, niet te vergeten: je hele hoofdhuid/scalp bovenop blijft voor de duur van minstens een half jaar volkomen gevoelloos, géén pretje ook.

Last but not least: veel tv's en ook veel ts'en denken dat gitzwart haar/nylonpruik en zware, zwarte oogmake up 'mysterieus' maakt.
Not! Het maakt niet alleen onnatuurlijk en snoeihard; het benadrukt ook de schaduwen in het (alreeds) mannelijke gezicht waardoor ze er nog mannelijker uit gaan zien EN het maakt dat de alreeds diepliggende ogen, want die hebben de meeste mannen, itt vrouwen, nóg dieper lijken te liggen...wat dus de browridge accentueert.

Zelfs bio vrouwen gaan er met zwart geverfd en (te) zwarte oogmake up als travestieten uit zien, dus travestieten transseksuelen in het kwadraat.

Enneh, oh ja, endoscopisch kan....maar de resultaten daarvan zijn zo subtiel dat het eigenlijk vergeefse moeite en verspilling van veel geld is.

Anderzijds: als je een geslaagde voorhoofdsreconstructie laat doen...dan kun je zeker nog wel als man leven en werken hoor.

Er bestaan genoeg mannen zonder voorhoofdsrichel....en je zult er hooguit wat zachter en jonger door ogen.

Oh ja....hou je wenkbrauwen zo natuurlijk mogelijk qua kleur en vorm. Wenkbrauwen bestaan uit haartjes, niet uit potloodlijnen/boogjes of tattoeage balken.....laat staan in een rode/roodbruine kleur. Avoid beforementioned!
Want ook daarmee accentueer je een mannelijk voorhoofd.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Browbone reductie/wenkbrauw bot/ brow bossing

Bericht door pipa »

Ik vergeet nog iets niet onbelangrijks te vermelden:

een foreheadsetback....doet, niet geheel onlogisch, je neus groter lijken én zal je onderkaak accentueren...waardoor ook je onderkaak en kin groter/mannelijker zullen lijken.


FFS is niet niks; is het een gedaan, dan komt het ander te voorschijn.

Er is een MTF van ongeveer 2m lang in A'dam....die haar neus keer op keer liet opereren en verkleinen na oa een mislukte nosejob....en die nu een piepklein minineusje heeft....wat er op zijn zachtst gezien nogal vreemd uitziet, op zo'n lang persoon.
Gewoon, veel te lang om zo'n klein neusje te hebben, want dat heeft geen enkele (natuurlijke) persoon.

Ik bedoel dus te zeggen dat je rekening moet houden met verhoudingen/proporties.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Kay
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: do mei 16, 2013 20:40

Re: Browbone reductie/wenkbrauw bot/ brow bossing

Bericht door Kay »

Bedankt voor de uitgebreide info Pipa :)
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Browbone reductie/wenkbrauw bot/ brow bossing

Bericht door pipa »

Kay schreef:Bedankt voor de uitgebreide info Pipa :)
Niet te danken hoor, ik hoop dat je er iets mee kunt!
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Re: Browbone reductie/wenkbrauw bot/ brow bossing

Bericht door Jaimee »

Er zijn 3 methodes om het wenkbrauwbot vlak te laten maken. De meeste bekende is de set-back waarbij het voorhoofd naar achter wordt geplaatst en weer vast wordt gezet met titanium schroefjes.
Er is een methode waarbij het botweefsel vlak wordt gevijld tot aan het bot membraam. Omdat het bot dan erg dun en kwetsbaar is wordt dan botcement gebruikt om het geheel steviger en een gladder uiterlijk te geven. En er is een methode waar er bot wordt weggevijld en verder niks wordt gedaan. (Dit is alleen geschikt als het bot dik genoeg is en er niet heel veel botweefsel verwijderd moet worden.)

De arts zal aan de hand van een röntgenfoto bepalen welke techniek voor jou het meest geschikt is.

In veel gevallen wordt een browridge contouring (of een cranial browbone shave) uitgevoerd in combinatie met een wenkbrauwlift en een haargrensverlaging.

Wat Pipa zegt is waar, andere delen van je gezicht kunnen door het verfijnen van je voorhoofd groter lijken. Het kan dus zijn dat je ook je kaak, kin en neus moet aanpassen om een echt vrouwelijk resultaat te verkrijgen.

Persoonlijk heb ik mijn operatie in Thailand laten doen in 2007 maar ik ken iemand die een jaar geleden is geopereerd in Antwerpen door Dr. Bart van de Ven. http://facialfeminization.eu/
Zij is zeer tevreden over het resultaat.
Ik ben persoonlijk vooral onder de indruk van zijn hechttechniek. (Het vervrouwelijkende resultaat vind ik verder ook erg goed: vergelijkbaar met andere bekende artsen die dit soort operaties uitvoeren.) Hij snijdt diagonaal in de huid waardoor er minder haarzakjes beschadigd raken en hij maakt een zig-zag incisie waardoor een natuurlijk ogende haarlijn ontstaat.
Bij mij is er een rechte incisie gemaakt en ik heb het litteken op laten vullen dmv een FUE haartransplantate zodat ik mijn haar weer in een paardenstaart kan dragen.
Plaats reactie