Eerste aflevering programma 'Jij bent zo'! op TV West

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Jaimee schreef:De enige transseksuele vrouw die ik echt een positief voorbeeld vind is Valentijn.
Ik hoop dat zij nog een keer op tv haar verhaal wil doen maar dat betwijfel ik. Zij leidt haar leven als vrouw zonder dat er maar ooit op of om gekeken wordt. (Alhoewel, misschien wel omdat ze zo mooi lang en slank is...)

Kelly vind ik helemaal geen voorbeeld van een mooie of passabele vrouw. Haar stem is laag en haar uiterlijk schreeuwt TRANS. Te ver opgevulde lippen, heupen en een overduidelijk 'gedane' neus. Ook haar kledingstijl, sieraden, kunstnagels etc vind ik meer travestie-achtig dan vrouw.
En door juist alleen die neus te laten doen vallen die mannelijke kaken en de wenkbrauwribbel des te meer op...

En hormonen alleen zijn zó over-rated. Je kunt hormonen slikken wat je wilt maar dat gaat echt niet de basis van je gezicht verdoezelen. Het haalt de scherpe randjes eraf, datis alles.
En natuurlijk zijn er mannelijk uitziende vrouwen. Maar die hebben zich helemaal niet te bewijzen als vrouw. Het blijven biologische vrouwen.
Ik zou er niet zo zwaar aan tillen, aan die voorbeelden, Jaimee. De mensen waarmee jij in je leven te maken krijgt, zullen jou niet afmeten aan "voorbeelden". Doen ze dat wel, dan verdienen ze geen plek in jouw leven. En ook zelf heb je er uiteindelijk meer baat bij dat je jezelf in de wereld neerzet dan een goed gelijkende replica van een voorbeeld of rolmodel.

Qua acceptatie zal de wereld met alle mogelijke soorten transen moeten leren leven, dus hoe meer verschillende er op tevee komen, hoe beter. De "survival of the fittest" (=best aangepaste) is ook maar heel betrekkelijk. Waar ik ben opgegroeid werden vrouwen met zo'n extreme aandacht voor het uiterlijk als jij hierboven beschrijft als een rariteit gezien en niet begrepen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Janiek_ schreef: Jawel, maar ook dan weet ik meteen dat ik dat niet gauw voor mijzelf zou willen.
Gedaan door een Amerikaanse of Thaise arts?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Jaimee schreef:
Janiek_ schreef: Jawel, maar ook dan weet ik meteen dat ik dat niet gauw voor mijzelf zou willen.
Gedaan door een Amerikaanse of Thaise arts?
:D Bij één iemand een Thaise. Verder zou ik het echt niet weten.

Stoor je verder niet aan mij, Jaimee, ik heb gewoon een hekel aan alles wat er perfect uitziet. De gustibus non disputandum est. In ieder geval is mijn gevoel voor esthetiek diametraal verschillend van het jouwe, voor zover ik je ken :wink: .

Jij doet wat je doet en dat hoort kennelijk bij jou. Fijn, maar als je aangeeft dat je dat als norm of voorbeeld zou zien (zoals hierboven), dan ga ik daar graag tegenin.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Waarom moet het weer FFS gaan ? Laat gewoon IEDEREEN in hun waarde. We zijn allemaal anders, niemand is gelijk, trans, travestie, man, vrouw, homo, maakt niet uit, zelfs identieke tweelingen zijn niet alletwee exact gelijk.
En de ja, de een wil er zo vrouwelijk mogelijk uit zien, en de andere heeft die behoefte niet, die kan ook leven zonder dat perfectionisme, wat maakt het uit ?
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Ik heb nooit begrepen als je je vrouw voelt je alleen maar je geslachtsdeel wilt aanpassen en je borsten. :-?

Je wílt toch ook een vrouwengezicht?? Je gezicht is hetgene wat iedereen (ook jij) het meeste ziet...
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat je wilt wat bij je past.

Als een perfect vrouwengezicht beter bij jou past dan een gezicht waar je ook nog mannelijke trekken ziet, dan is daar niets op tegen. Voor mij ging het om heel andere zaken, zo kon ik niet zonder eigen hormonale borsten. Hoewel het verschil tussen wel/geen eigen borsten aan de buitenkant niet zichtbaar is (nog steeds is 2/3 van mijn borsten nep) maakt het -> voor mij <- een enorm verschil. En dat gezicht? Ach, ik vind het prima als iemand ziet dat ik als man geboren ben. Zolang men mij mijn ding maar laat doen en me met mevrouw aanspreekt vind ik het al snel goed...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Jaimee schreef:Ik heb nooit begrepen als je je vrouw voelt je alleen maar je geslachtsdeel wilt aanpassen en je borsten. :-?

Je wílt toch ook een vrouwengezicht?? Je gezicht is hetgene wat iedereen (ook jij) het meeste ziet...
De praktijk wijst uit dat mijn gezicht - met wat het uitstraalt - voor een "vrouwengezicht" door kan gaan, al vind jij waarschijnlijk van niet. Dat geeft mij de ruimte om ook aan de eigenheid van mijn gezicht te hechten.

Van wat ik aan FFS resultaten gezien heb krijg ik niet het idee dat ik erbij zou winnen. Degenen die het doen hopelijk wel.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Nou, ik ben het wel met Jaimee eens, ik vind het verschrikkelijk om een mannenkop in de spiegel te zien. En ik denk niet dat ik aan hormonen voldoende ga hebben om daar van af te komen.

Overigens vraag ik me af of FFS-transen überhaupt wel op tv willen, want die gaan over het algemeen toch iets verder om passabel te worden dan niet-FFS-transen, dus die zullen waarschijnlijk ook minder snel geneigd zijn om die passabiliteit op het spel te zetten door op TV te verschijnen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek, ik heb je voor me staan gehad in Amsterdam en ik wil zeggen, dat je gezicht wel doorgaans best vrouwelijk is....daar is echt bijna niks mannelijks geweest....echt nie....je had me net zo goed kunnen zeggen, dat je sowieso un echt vrouw bent, ik had het niet aangetwijfelt hoor.....

.....en ja, je had mij gezien en ik heb nu FFS laten doen en ik moet zeggen, ik had het ook nodig....en ja, het is goed gekomen....je gelooft niet, hoe de reacties verandert zijn van de mensen....het vrouwvoelen komt pas echt, als je ook als ene gezien word....dus zonder tekening erbij.....

fijne kerst

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

joandelynn schreef:Overigens vraag ik me af of FFS-transen überhaupt wel op tv willen, want die gaan over het algemeen toch iets verder om passabel te worden dan niet-FFS-transen, dus die zullen waarschijnlijk ook minder snel geneigd zijn om die passabiliteit op het spel te zetten door op TV te verschijnen.
Ik heb zoiets van laat maar....straks wor ik nog beroemt...... :lol:

Nee Joandelynn, ik vind, dat ik me de kijkers nie moet toemoeden.....laat andere dat maar doen....het is namelijk zo, dat je eigenlijk helemaal nie wil laten weten, dat je oorspronkelijk trans bent geweest.....

fijne kerst

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Mara, ik heb alleen foto's gezien van je van voor de ffs dus ik kan je gezicht niet beoordelen. En waarom vind je dat je ffs niet goed gelukt is??

En ik vind btw niet dat een vrouwengezicht persé perfect of supermooi moet zijn.

@ Frederique: je borsten zijn 2/3de nep?? Je bedoelt je hebt implantaten??

Ja, die heb ik ook en ik denk dat ik wel meer dan 2/3de prothese heb. Denk eerder aan de 90%...

Ik zal nooit grote borsten van mezelf krijgen omdat mijn linkerborst deels geamputeerd is toen die nog onderontwikkeld was.

Die implantaten heb ik echt voor de buitenwereld genomen. Ik vind ze zelf echt afschuwelijk... Je voelt die nare stukken kunststof gewoon onder je spier zitten... :cry: Ik zou een moord doen voor borsten van mezelf maar dat zit er helaas net in....
Prescilla
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Jaimee schreef:Ik heb nooit begrepen als je je vrouw voelt je alleen maar je geslachtsdeel wilt aanpassen en je borsten. :-?

ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat niet iedereen geld heeft om een FFS te laten doen want het kost niet niks natuurlijk om zoiets te laten doen..Ik heb het niet nodig gehad ook geen borstvergroting aangezien ik nu op een volle b cup zit en me borsten nog steeds groeien..

Ik vind het prima zo met hoe ik ernu uitzie en laat daar verder geen mes aan te pas komen misschien later maar nu nog niet heb er het geld ook niet voor en als ik het ervoor zou hebben zou ik nog niets laten doen op dit moment..

Daarnaast wat een ander wel of niet doet is aan die persoon een ieder beleeft het weer anders dan hoe jij het beleeft..

groetjes en fijne kerstdagen
Prescilla
Groetjes Prescilla
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Prescilla, ik zeg ook niet dat IEDEREEN zomaar een ffs moet laten doen.

Van wat ik van jou heb gezien heb jij het niet echt nodig. Het is niet alleen het geld (dat bedrag kunnen de meeste mensen wel vrijmaken...) maar ook de risico's op complicaties... En wat dacht je van de littekens en de gevoelloosheid.... Ook al zijn mijn littekens verborgen in mijn mond, neus en haar: ze zijn er wel... En ik heb in delen van mijn gezicht verminderde gevoelligheid en in een stuk van mijn onderlip is het zelfs helemaal 'doof'....
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Maar toch heb ik 200x liever die littekens en gevoelloosheid dan die oude, mannelijke kop...
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:Janiek, ik heb je voor me staan gehad in Amsterdam en ik wil zeggen, dat je gezicht wel doorgaans best vrouwelijk is....daar is echt bijna niks mannelijks geweest....echt nie....je had me net zo goed kunnen zeggen, dat je sowieso un echt vrouw bent, ik had het niet aangetwijfelt hoor.....

.....en ja, je had mij gezien en ik heb nu FFS laten doen en ik moet zeggen, ik had het ook nodig....en ja, het is goed gekomen....je gelooft niet, hoe de reacties verandert zijn van de mensen....het vrouwvoelen komt pas echt, als je ook als ene gezien word....dus zonder tekening erbij.....

fijne kerst

Mara
Jij ook een fijne kerst :D ! We gaan elkaar een keer zien in het komend jaar, heb ik begrepen :wink: .

Ik heb nogal geluk gehad met een zacht gezicht, een hoge stem en geen adamsappel. Toch is het laatst gebeurd dat ik drie uur bij een oudere mevrouw werkte en ik op het laatste moment ergens aan merkte dat zij mij kennelijk als een man zag. Een heel rare gewaarwording. Misschien was ik als man aangekondigd en dan vind zo iemand mij blijkbaar toch nog gewoon genoeg voor een man om niet raar te kijken. Heel bizar.

De volgende dag was ik weer bij een mevrouw waar ik al 10 weken kom en die gaat er gewoon van uit dat ik de moeder ben van mijn kinderen, als ik het daarover heb. Gelukkig vraagt zij nooit naar mijn man. Ik kan slecht liegen en dat wil ik ook niet, maar inmiddels zou het naar mijn gevoel steeds absurder worden om aan haar te vertellen dat mijn vrouw hun moeder is. En ik .....

Toch kijk ik ook elke dag met ongenoegen naar mijzelf in de spiegel en dan met name naar mijn wenkbrauwboog, een afdak. Maar als ik denk aan wat ik gezien heb bij transen die aan hun gezicht hebben laten schaven, dan kies ik toch uit twee kwaaien de minste. Voor mijn gevoel, in mijn geval.
Plaats reactie