Ik zou er niet zo zwaar aan tillen, aan die voorbeelden, Jaimee. De mensen waarmee jij in je leven te maken krijgt, zullen jou niet afmeten aan "voorbeelden". Doen ze dat wel, dan verdienen ze geen plek in jouw leven. En ook zelf heb je er uiteindelijk meer baat bij dat je jezelf in de wereld neerzet dan een goed gelijkende replica van een voorbeeld of rolmodel.Jaimee schreef:De enige transseksuele vrouw die ik echt een positief voorbeeld vind is Valentijn.
Ik hoop dat zij nog een keer op tv haar verhaal wil doen maar dat betwijfel ik. Zij leidt haar leven als vrouw zonder dat er maar ooit op of om gekeken wordt. (Alhoewel, misschien wel omdat ze zo mooi lang en slank is...)
Kelly vind ik helemaal geen voorbeeld van een mooie of passabele vrouw. Haar stem is laag en haar uiterlijk schreeuwt TRANS. Te ver opgevulde lippen, heupen en een overduidelijk 'gedane' neus. Ook haar kledingstijl, sieraden, kunstnagels etc vind ik meer travestie-achtig dan vrouw.
En door juist alleen die neus te laten doen vallen die mannelijke kaken en de wenkbrauwribbel des te meer op...
En hormonen alleen zijn zó over-rated. Je kunt hormonen slikken wat je wilt maar dat gaat echt niet de basis van je gezicht verdoezelen. Het haalt de scherpe randjes eraf, datis alles.
En natuurlijk zijn er mannelijk uitziende vrouwen. Maar die hebben zich helemaal niet te bewijzen als vrouw. Het blijven biologische vrouwen.
Qua acceptatie zal de wereld met alle mogelijke soorten transen moeten leren leven, dus hoe meer verschillende er op tevee komen, hoe beter. De "survival of the fittest" (=best aangepaste) is ook maar heel betrekkelijk. Waar ik ben opgegroeid werden vrouwen met zo'n extreme aandacht voor het uiterlijk als jij hierboven beschrijft als een rariteit gezien en niet begrepen.