AM_ber_79 schreef:Ik kom zelf van een religieuze achtergrond. Zelf ook vrij actief geweest in de kerk en heb nog steeds zijdelings contact met de mensen van toen. Helaas is het zo dat er in deze kringen alles wat anders is, ook zondig is. homoseksualiteit, transseksualiteit, etc is verkeerd. De vraag is nu: hoe ga je hier mee om? Hoe zien anderen hier bv transseksualiteit vanuit het christelijke perspectief? En hoe kunnen we er voor zorgen dat transseksualiteit in de kerk ook geaccepteerd wordt?
In het verleden heb ik ook al eens aandacht geschonken aan dit onderwerp.
Ik denk dat het per geloofsgemeenschap verschilt hoe men over zaken als homoseksualiteit en transseksualiteit denkt. In de periode dat ik een transseksuele vrouw was, heb ik me op grond van m'n belijdenis laten dopen. Ik heb nooit problemen gehad met m'n (transseksuele) verleden. Binnen de geloofsgemeenschap ben ik actief als: wijk-coördinator, redactielid, crècheleidster (kinderen van 0 tot 6 jaar) en ik ben erg actief binnen het jeugd- en jongerenwerk.
Een fragment uit m'n belijdenis:
...Nog niet zo lang geleden stelde ik mijzelf de vragen: “Is het God geweest die ’s avonds voor het slapen gaan mijn gebeden heeft gehoord met mijn nadrukkelijke wens dat ik nooit weer wakker wilde worden omdat mijn leven heel veel pijn deed en dat mijn leven voor mij ondragelijk was geworden?” “Is het Hij die gezien heeft dat ik ongewild en ongevraagd al op hele jonge leeftijd in een oneerlijk gevecht was terechtgekomen? Een gevecht dat een leven lang zou gaan duren en waar vanaf het begin al bekend was dat ik de verliezer van deze strijd zou worden.” Ja! Ik geloof dat ik aan Hem te danken heb dat Hij mij zoveel moed, kracht en doorzettingsvermogen heeft gegeven dat ik mij uiteindelijk heb durven te accepteren en dat ik zo dapper ben geweest om met Ds. X X over dit onderwerp te durven praten; hoe gesloten en teruggetrokken ik ook was. Ik geloof dat God ervoor gezorgd heeft dat dit eindeloze gevecht is beëindigd en dat ik uiteindelijk de winnaar van deze strijd ben geworden. ...
En de toespraak die ik heb meegekregen:
Silvia, ik heb je leren kennen als een hoopvol en optimistisch mens, die zich de dingen aantrekt, maar ook voorbij kijkt aan de pijn die er is, ik wens je toe werkelijk een nieuwe schepping te zijn, een nieuwe Eva te zijn, zoals beschreven in het vers uit de tweede brief aan de Korintiërs dat ik je mee wil geven.
2Co 5:17 Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen