Apart, ik dacht dat ik dat al had geprobeerd, blijkbaar iets anders gedaan. Bedankt.Irene schreef:@Petra:
Selecteer de quote tekst en klik boven op quote
of begin met klik quote, paste de quote en klik nogmaals op quote.
Irene
De Knuppel in het Hoenderhok
Moderator: Moderators
Met al dat overgewicht tegenwoordig valt er genoeg te ondersteunen denk ik. En een bh die iets verbergt?Petra v schreef:Mannen BH? Wat een onzin. Mannen hoeven niets te verbergen of te ondersteunen. Meer iets met fetisj denk ik.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Re: De Knuppel in het Hoenderhok
ik draag alle dagen pantys onder een korte broek in het openbaar
Wat een drukte om niks. Het is niet waar dat je als man die alleen een jurk aan wil, niet geaccepteerd zou worden door velen onder ons. Ik was laatst nog op een T &T avond in Eindhoven en had daar een leuk gesprek met iemand die heel duidelijk daarin was, geen pruiken voor hem of make up. Het was een gezellige avond en niemand voelde zich buiten gesloten, dus zo intolerant zijn we niet als groep. Travestie, transgender of transseksueel hebben 1 ding gemeen, namelijk dat de tolerantie in de maatschappij rammelt en dat we daar allemaal onder lijden in meer of mindere mate. Daarom bestaat deze site, of avonden in besloten kring, etc.
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik precies omgekeerde ervaring Anja, de buitenwereld komt op mij veel toleranter over dan de binnenwereld
Kleine stapjes
Hai Irene, met de buitenwereld doelde ik op de maatschappij in algemene zin als groep, met daartegenover de kleine groep travestieten, en alle genderdysforen.
De binnenwereld waar jij op doelt, denk ik te begrijpen uit je reactie, is die in de meest besloten kring van degenen die direct naast je staan?
Maar ook die intolerantie valt onder de groep, buitenwereld, naar mijn idee.
Dit omdat ze datzelfde gebrek aan inleving vertonen als zovele niet genderdysfore mensen, die zichzelf als normaal beschouwen. Niet alleen dat zij normaal zijn in hun ogen, maar zij zijn daar ook de vertegenwoordigers van. Van de bio- m of v gedachtegang en doen al het andere af als een aandoening, ongezond en een waanidee. Daarmee is voor hen de kous af en verdere communicatie is zo goed als onmogelijk,
Deze starheid is moeilijk te verdragen voor mensen met genderdysforie en nog moeilijker is het als je van ze houd.
Maar toch denk ik dat als de liefde voor elkaar wederzijds is, en we kunnen niet altijd alles delen of goedkeuren aan de ander, er toch nog tolerantie voor elkaar kan zijn op grond van wat je wel deelt.
Maar het blijft moeilijk en zwaar om 1 van je je meest fundamentele gevoelens niet te kunnen delen en erkenning en herkenning te krijgen daarvoor van je naaste.
Velen worstelen daarmee in hun relaties, ik ook, en op het partner forum zie je dat ik daar niet de enige ben. En ook jij bent daar niet onbekend mee zover ik heb begrepen, dus misschien doel je met jouw ervaring nu meer op die kant? Want verder terug in de tijd van deze oude topic, onderschrijf je juist mijn eerdere algemene standpunt?
Dus zit het zoals ik denk wat je bedoelt, of heeft de tijd je een andere visie gegeven en hoe en wat dan, vraag ik me af?
De binnenwereld waar jij op doelt, denk ik te begrijpen uit je reactie, is die in de meest besloten kring van degenen die direct naast je staan?
Maar ook die intolerantie valt onder de groep, buitenwereld, naar mijn idee.
Dit omdat ze datzelfde gebrek aan inleving vertonen als zovele niet genderdysfore mensen, die zichzelf als normaal beschouwen. Niet alleen dat zij normaal zijn in hun ogen, maar zij zijn daar ook de vertegenwoordigers van. Van de bio- m of v gedachtegang en doen al het andere af als een aandoening, ongezond en een waanidee. Daarmee is voor hen de kous af en verdere communicatie is zo goed als onmogelijk,
Deze starheid is moeilijk te verdragen voor mensen met genderdysforie en nog moeilijker is het als je van ze houd.
Maar toch denk ik dat als de liefde voor elkaar wederzijds is, en we kunnen niet altijd alles delen of goedkeuren aan de ander, er toch nog tolerantie voor elkaar kan zijn op grond van wat je wel deelt.
Maar het blijft moeilijk en zwaar om 1 van je je meest fundamentele gevoelens niet te kunnen delen en erkenning en herkenning te krijgen daarvoor van je naaste.
Velen worstelen daarmee in hun relaties, ik ook, en op het partner forum zie je dat ik daar niet de enige ben. En ook jij bent daar niet onbekend mee zover ik heb begrepen, dus misschien doel je met jouw ervaring nu meer op die kant? Want verder terug in de tijd van deze oude topic, onderschrijf je juist mijn eerdere algemene standpunt?
Dus zit het zoals ik denk wat je bedoelt, of heeft de tijd je een andere visie gegeven en hoe en wat dan, vraag ik me af?
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik doelde met binnenwereld op de transwereld en met buitenwereld op de ciswereld. Ik weet niet precies welk topic uit het verleden dat je bedoeld, maar uiteraard krijg je door ervaringen een voortschrijdend inzicht. Ik heb ook alleen mijn ervaring meegegeven, dat kan voor een ieder dus anders zijn.
Kleine stapjes
- Aris
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
ik sluit me hier bij aanAnja Kok schreef:Wat een drukte om niks. Het is niet waar dat je als man die alleen een jurk aan wil, niet geaccepteerd zou worden door velen onder ons. Ik was laatst nog op een T &T avond in Eindhoven en had daar een leuk gesprek met iemand die heel duidelijk daarin was, geen pruiken voor hem of make up. Het was een gezellige avond en niemand voelde zich buiten gesloten, dus zo intolerant zijn we niet als groep. Travestie, transgender of transseksueel hebben 1 ding gemeen, namelijk dat de tolerantie in de maatschappij rammelt en dat we daar allemaal onder lijden in meer of mindere mate. Daarom bestaat deze site, of avonden in besloten kring, etc.
en ach ik denk dat je veel met een korrel, nee een PAK zout moet nemen .
ik zit op diverse fora, amerikaanse auto,sm fotografie, modellen, veteranen enz enz, en er is /zijn altijd wel mensen die vinden dat alleen wat zij doen/zijn de enige juiste manier is
ik ben zelf ook heel makkelijk, soms vind ik het gewoon fijn om alleen een rok te dragen en de rest laat maar,en als het nodig is ga ik ook echt wel zo boodsch doen
Ik kom ook eens een keertje om een takje ik het kippenhok te leggen.
Persoonlijk vind ik dat het niet uitmaakt wat iemand aan kleding gebruikt of hoe hij / zij zijn /haar ware ik in vind ( geen reclame voor alcohol of drugs ).!
Maar voor de MENSEN onder ons die voor tabelletjes / hokjes / indelingen gaan :
Onderverdeling travestie
Er is door Hirschfeld (1930) die de term 'travestie' introduceerde, bedacht dat er 10 subgroepen zijn te onderscheiden:
Totale travestieten. Zij hebben de drang zich geheel of gedeeltelijk als iemand van het andere geslacht te kleden en te gedragen.
Partiële travestieten. Diegenen die tevreden zijn met een enkel stuk onder- of bovenkleding van het andere geslacht.
Periodieke travestieten. Deze mensen hebben afwisselend behoefte aan en een afkeer van de travestie.
Permanente travestieten. Zij die zich van jongsaf verzet hebben tegen kleding die bij het eigen geslacht past en permanent 'omgekleed' willen leven.
Narcistische travestieten. Personen die bij de travestie verliefd worden op het eigen vrouwelijke beeld.
Namen-travestieten. Diegenen die alleen de naam aannemen van het andere geslacht.
Extreme travestieten. Personen die trachten ook de lichamelijke kenmerken van het andere geslacht te vermijden of juist te verkrijgen (bijvoorbeeld epilatie van de baard borstvorming, castratie bij mannen, baardgroeimiddelen bij vrouwen enz.)
Matatropische travestieten. Mannen met vrouwelijke trekken en vrouwen met mannelijke trekken (androgyne types) die zich vaak tot elkaar aangetrokken voelen. Zij zouden veel voorkmen in kringen van intellectuelen en kunstenaars.
Biseksuele travestieten. Door hun dubbel identiteitsgevoel hebben zij ook een dubbele seksuele voorkeur.
Homoseksuele travestieten. Homoseksuelen die in hun travestie een verdeling van de mannelijke en vrouwelijke rol binnen hun relatie nastreven.
(Bron: Een dubbel bestaan (Anton Verschoor & Janke Poortinga ISBN 90 265 1090 X)
Enneh : Voor wie het nog niet weet :wij travestieten zijn ook weer een sub-groep binnen de genderdysforie.
De genderdysforie is opgebouwd uit de volgende groepen :
Travestieten. Ons allen bekend
Transgenders. In middels ook bekend
Transgenderisten. Een betrekkelijk nieuwe groep. Voelt zich zowel man als vrouw of juist geen van beiden. Is in b.v Australie wel erkend maar in dit "vooruitstrevende" kikkerland nog niet ondanks dat Nederland de ISC heeft ondertekend.!
Ik mis op dit forum wel een groep voor deze mensen ,maar aan de andere kant "hokjesdenken" ?
Voor wie meer info zoekt :http://www.renee3t.nl/
Nu gebruik ik zelf weinig of geen make-up :
Ook kleed ik mezelf soms ook maar gedeeltelijk als iemand van het andere geslacht. maar heb dan wel het "vrouw" gevoel. Lekker PUH.
Als je er behoefte aan hebt kun je me nu indelen.
Cristal
Persoonlijk vind ik dat het niet uitmaakt wat iemand aan kleding gebruikt of hoe hij / zij zijn /haar ware ik in vind ( geen reclame voor alcohol of drugs ).!
Maar voor de MENSEN onder ons die voor tabelletjes / hokjes / indelingen gaan :
Onderverdeling travestie
Er is door Hirschfeld (1930) die de term 'travestie' introduceerde, bedacht dat er 10 subgroepen zijn te onderscheiden:
Totale travestieten. Zij hebben de drang zich geheel of gedeeltelijk als iemand van het andere geslacht te kleden en te gedragen.
Partiële travestieten. Diegenen die tevreden zijn met een enkel stuk onder- of bovenkleding van het andere geslacht.
Periodieke travestieten. Deze mensen hebben afwisselend behoefte aan en een afkeer van de travestie.
Permanente travestieten. Zij die zich van jongsaf verzet hebben tegen kleding die bij het eigen geslacht past en permanent 'omgekleed' willen leven.
Narcistische travestieten. Personen die bij de travestie verliefd worden op het eigen vrouwelijke beeld.
Namen-travestieten. Diegenen die alleen de naam aannemen van het andere geslacht.
Extreme travestieten. Personen die trachten ook de lichamelijke kenmerken van het andere geslacht te vermijden of juist te verkrijgen (bijvoorbeeld epilatie van de baard borstvorming, castratie bij mannen, baardgroeimiddelen bij vrouwen enz.)
Matatropische travestieten. Mannen met vrouwelijke trekken en vrouwen met mannelijke trekken (androgyne types) die zich vaak tot elkaar aangetrokken voelen. Zij zouden veel voorkmen in kringen van intellectuelen en kunstenaars.
Biseksuele travestieten. Door hun dubbel identiteitsgevoel hebben zij ook een dubbele seksuele voorkeur.
Homoseksuele travestieten. Homoseksuelen die in hun travestie een verdeling van de mannelijke en vrouwelijke rol binnen hun relatie nastreven.
(Bron: Een dubbel bestaan (Anton Verschoor & Janke Poortinga ISBN 90 265 1090 X)
Enneh : Voor wie het nog niet weet :wij travestieten zijn ook weer een sub-groep binnen de genderdysforie.
De genderdysforie is opgebouwd uit de volgende groepen :
Travestieten. Ons allen bekend
Transgenders. In middels ook bekend
Transgenderisten. Een betrekkelijk nieuwe groep. Voelt zich zowel man als vrouw of juist geen van beiden. Is in b.v Australie wel erkend maar in dit "vooruitstrevende" kikkerland nog niet ondanks dat Nederland de ISC heeft ondertekend.!
Ik mis op dit forum wel een groep voor deze mensen ,maar aan de andere kant "hokjesdenken" ?
Voor wie meer info zoekt :http://www.renee3t.nl/
Nu gebruik ik zelf weinig of geen make-up :
Ook kleed ik mezelf soms ook maar gedeeltelijk als iemand van het andere geslacht. maar heb dan wel het "vrouw" gevoel. Lekker PUH.
Als je er behoefte aan hebt kun je me nu indelen.
Cristal
Oeps .wel effe m'n reactie afmaken.
Hiermee heb ik dus aan willen geven dat er al een officiele indeling vlgs Hirschveld is .
Deze indeling uit 1930 wordt nu nog steeds door veel GGZ instellingen gebruikt.
Volgens mij is dat al voldoende voor als er een noodzaak is om iemand binnen de GGZ te begeleiden en hoeven wij er zelf niet meer bij te bedenken.
Wat mij betreft is het niet nodig om elkaar af te wijzen omdat een ander een eigen belevenis heeft.
Ook al zal iemand alleen maar de naam van iemand van het andere geslacht aannemen dan heeft hij / zij er voor wat mij betreft alle recht op om zichzelf travestiet / transgender / transgenderist of wat dan ook te noemen.
Wat dat betreft ,vind ik dat de Engelsen het wel heel goed opgelost hebben.
Daar kennen ze de overkoepelende ,alles omvattende term "Genderpeople".
En wat mij ook wel aanspreekt :Queer: de term queer komt van questioning. Queers willen zich niet in hokjes laten duwen. Hun seksuele geaardheid en/of biologisch geslacht is een vraagteken. Het doet er niet toe.
Welk geslacht of seksuele voorkeur iemand heeft is minder belangrijk dan hoe men in de maatschappij staat als geheel.
De term is meestal bedoeld om zich af te zetten tegen de standaard heteronorm en trekt tegelijkertijd elk mogelijk hokje in twijfel.
Zo ---Dit was mijn mening en nu ben ik al weer moe van mezelf
Cristal
Hiermee heb ik dus aan willen geven dat er al een officiele indeling vlgs Hirschveld is .
Deze indeling uit 1930 wordt nu nog steeds door veel GGZ instellingen gebruikt.
Volgens mij is dat al voldoende voor als er een noodzaak is om iemand binnen de GGZ te begeleiden en hoeven wij er zelf niet meer bij te bedenken.
Wat mij betreft is het niet nodig om elkaar af te wijzen omdat een ander een eigen belevenis heeft.
Ook al zal iemand alleen maar de naam van iemand van het andere geslacht aannemen dan heeft hij / zij er voor wat mij betreft alle recht op om zichzelf travestiet / transgender / transgenderist of wat dan ook te noemen.
Wat dat betreft ,vind ik dat de Engelsen het wel heel goed opgelost hebben.
Daar kennen ze de overkoepelende ,alles omvattende term "Genderpeople".
En wat mij ook wel aanspreekt :Queer: de term queer komt van questioning. Queers willen zich niet in hokjes laten duwen. Hun seksuele geaardheid en/of biologisch geslacht is een vraagteken. Het doet er niet toe.
Welk geslacht of seksuele voorkeur iemand heeft is minder belangrijk dan hoe men in de maatschappij staat als geheel.
De term is meestal bedoeld om zich af te zetten tegen de standaard heteronorm en trekt tegelijkertijd elk mogelijk hokje in twijfel.
Zo ---Dit was mijn mening en nu ben ik al weer moe van mezelf
Cristal