Wat is het nut?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

laura.sparkle
dagelijks aanwezig

Re: Wat is het nut?

Bericht door laura.sparkle »

Gerdi schreef: do mar 06, 2025 5:28 Hallo allemaal.
Ik worstel ook al jaren met mijn genderidentiteit, want volgens mij hebben we het hierover. Momenteel kleedt ik me af en toe nog om, maar het blijft elke keer een worsteling met mezelf.
Zoals Tonia al schreef worden bepaalde gedragspatronen ons door de omgeving opgedrongen. Daar moet je mee dealen, of je zou als kluizenaar/kluizenares in een hutje op de hei moeten gaan wonen.
Ik heb dan ook steeds vaker de neiging van "laat maar" en blijf gewoon in mijn saaie mannenkleding rondlopen.
Dit forum heeft me wel veel gebracht, en nog. De verhalen van alle anderen leren me veel.
Nu de maatschappij om ons heen nog.
Maar daar pakken zich donkere wolken samen door het steeds toenemende intolerante geschreeuw van bepaalde publieke personen.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken roepen ze allerlei leugens en halve waarheden, die helaas door de grote massa voor waarheid worden aangezien.
Erg jammer maar ook daar moeten we mee dealen.
Dames, wees voorzichtig maar blijf vooral genieten.
Groetjes Roos.
Hee lieve Roos,

Ik begrijp jou heel goed hoor, het is ook allemaal wat. Eigenlijk herken ik me in vrijwel alles wat je zegt. Misschien vind je dat fijn om te weten.

Die worsteling heb ik bijvoorbeeld ook. Ik denk altijd aan een zwembad: dat ik eerst even "door" moet geraken en dat ik daarna heerlijk kan zwemmen. Dat helpt mij om minder te worstelen. "Straks vind je het super fijn, dus toe nou.." moedig ik mezelf aan.

Maar die maatschappij, daar kun je in je eentje niet zo veel aan doen. Heel moeilijk, vind ik ook hoor. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen, misschien wel de meerderheid, die ons wel begrijpen of accepteren. Het komt ook steeds meer in documentaires enz. in een positief daglicht. Over een paar weekjes start bijvoorbeeld weer een nieuw seizoen van "Make up your mind". Ik kan van dat positieve in die show altijd erg genieten. Hoewel ik mezelf niet met drag queens zou willen vergelijken zijn er toch wel wat parallellen.

Zoals je zelf zegt: blijf genieten. Hoopt dat je dat toch nog lukt. En anders stuur je ons maar een berichtje hoor, dan kletsen we erover.

Liefs, Laura.
"Hallo, gezellig!", Lena Braams, 't Schaep met de 5 Pooten.
Cindy74
daar ben ik weer

Bericht door Cindy74 »

tonia schreef: do mei 02, 2024 2:27 Als je de ledenlijst bekijkt, blijkt dat er veel geregistreerde leden zijn die nooit of te nimmer ooit ook maar 1 bericht hebben achtergelaten, alhoewel zij soms al meer dan 20 jaar geregistreerd zijn. Met uitzondering van de rubriek Hallo allemaal zijn alle rubrieken vrij toegankelijk, en om de berichten in de overige rubrieken te kunnen lezen hoef je niet geregistreerd te zijn, waardoor je gewaarborgd bent van totale anonimiteit.
Het is voor mij dan ook onvoorstelbaar dat er zoveel geregistreerde personen aanwezig zijn op de site, terwijl er slechts een paar van hen (soms nog niet eens 5%) actief deelneemt aan de onderwerpen. Dus mijn vraag blijft: Wat is het nut?
Groetjes, Tony.
Dat zijn er die gewoon zich geregistreerd hebben om de hoop te vergroten, net zoals je dat ziet bij de medicatie.
Voorbeeld, een pil weegt, laat ons zeggen, 5 gram, MAAR de werkende stof bedraagt dan 0.2 mg (milligram) de rest van die pil noemen ze vulmiddel. Snap je?
Groetjes, Cindy
Liever een gelukkige man in een (zelfgemaakte)jurk of rok en soms met mevrouw aangesproken, dan ongelukkig in eender welke broek.(lang of kort)
tonia
dagelijks aanwezig

Bericht door tonia »

Hallo Cindy,

ik begrijp niet echt wat je bedoelt met "de hoop vergroten". Wanneer je hiermee bedoelt dat deze geregistreerde leden, die geen inbreng hebben bij de diverse onderwerpen, door de redactie van deze site enkel en alleen gebruikt worden als vulling, ben ik het niet met je eens. Ik twijfel absoluut niet aan hun integriteit en eerlijkheid naar de leden toe.

Liefs, Tony.
Je moet zeilen op de wind vandaag.
De wind van gisteren helpt je niet vooruit.
De wind van morgen blijft misschien wel uit.
Je moet zeilen op de wind vandaag!

Purper.
laura.sparkle
dagelijks aanwezig

Bericht door laura.sparkle »

Hoi allemaal,

Ik denk dat we niet te veel moeten oordelen over het gedrag van anderen. Als er veel mensen zijn die wel een account hebben maar niets of weinig posten, dan vind ik dat hun eigen keuze. Dan kan dit forum voor hen nog wel heel nuttig zijn, bijvoorbeeld omdat ze onze posts lezen. Er zijn nu eenmaal praters en luisteraars.

Aan de andere kant begrijp ik dat sommigen van ons zouden willen dat dit forum veel drukker en actiever is. Als dat dan vervolgens niet gebeurt, zou ik andere oplossingen gaan zoeken, in plaats van "het nut" ter discussie te stellen.

De metafoor van Cindy lees ik als: soms zit de kracht bij weinig mensen maar is die kracht wel groot.

Bovendien denk ik dat wij al lang blij mogen zijn dat dit forum bestaat. Tenslotte zijn wij ook niet een enorm grote doelgroep.

Liefs, Laura.
Laatst gewijzigd door laura.sparkle op ma mei 19, 2025 8:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hallo, gezellig!", Lena Braams, 't Schaep met de 5 Pooten.
RoméeAdmin
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door RoméeAdmin »

Om de zoveel tijd zal ik het nogmaals verduidelijken. Wij zijn een open en eerlijk forum.
We hebben dan ook geen nep accounts nodig hier om ‘vulling’ te geven. Alle accounts zijn eerlijke accounts met echte leden er achter. Alleen leden komen en gaan. Lezen het forum, participeren soms en verlaten dit forum ook weer omdat hun zoektocht ten einde is of zich er even van distantiëren. En er zijn er bij die op een later moment (weer) opnieuw aanhaken.
Wij verwijderen geen accounts en berichten, ook niet als men even een (lange) tijd niet ingelogd of geparticipeerd heeft (dat is eenieder hun recht) omdat deze waardevol kunnen zijn voor nieuwe leden en of bezoekers. Er is hier een schat aan informatie gedurende al die jaren opgebouwd waar we dan ook enorm trots op zijn deze te mogen beheren.
Nogmaals, het is een forum van en door leden. Leden plaatsen de berichten en moeten het forum levend houden.
Wij zijn er slechts om het forum te bewaken en zorg te dragen dat iedereen elkaar met wederzijds respect behandelt. En helaas moeten we soms ingrijpen wegens ongeoorloofd gedrag en in een enkel ernstig geval leidt dat tot een (permanente) ban. Dit ter bescherming van onze gewaardeerde leden.

Zelf heb ik het stokje bijna 10 jaar geleden overgenomen van andere beheerders die in mijn ogen een fantastisch resultaat neergezet hebben en samen met Johnn (forumbeheerder) en andere leden hopen wij jullie hier nog lang te mogen bedienen in alle eerlijkheid en oprechtheid.
crisscross
dagelijks aanwezig

Bericht door crisscross »

Ik ben blij dat dit er is het is een goed klankbord voor vragen en ideeën.
En er komen toch regelmatig nieuwe leden bij.
Dat het opladen van fotootjes moeilijk of haast niet gaat is misschien een dingetje maar mogelijk ook wel begrijpelijk als iedereen de site volpompt met zijn/haar foto's wat misschien problemen kan geven nog maar afgezien van de content ervan waar dan iemand weer moet gaan checken wat wel of niet kan.
Maar je kunt altijd buiten het forum om hiervoor contact leggen met diegene met wie je jou of zijn/haar foto's zou willen delen ,toch?
Plaats reactie