Hee lieve Roos,Gerdi schreef: ↑do mar 06, 2025 5:28 Hallo allemaal.
Ik worstel ook al jaren met mijn genderidentiteit, want volgens mij hebben we het hierover. Momenteel kleedt ik me af en toe nog om, maar het blijft elke keer een worsteling met mezelf.
Zoals Tonia al schreef worden bepaalde gedragspatronen ons door de omgeving opgedrongen. Daar moet je mee dealen, of je zou als kluizenaar/kluizenares in een hutje op de hei moeten gaan wonen.
Ik heb dan ook steeds vaker de neiging van "laat maar" en blijf gewoon in mijn saaie mannenkleding rondlopen.
Dit forum heeft me wel veel gebracht, en nog. De verhalen van alle anderen leren me veel.
Nu de maatschappij om ons heen nog.
Maar daar pakken zich donkere wolken samen door het steeds toenemende intolerante geschreeuw van bepaalde publieke personen.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken roepen ze allerlei leugens en halve waarheden, die helaas door de grote massa voor waarheid worden aangezien.
Erg jammer maar ook daar moeten we mee dealen.
Dames, wees voorzichtig maar blijf vooral genieten.
Groetjes Roos.
Ik begrijp jou heel goed hoor, het is ook allemaal wat. Eigenlijk herken ik me in vrijwel alles wat je zegt. Misschien vind je dat fijn om te weten.
Die worsteling heb ik bijvoorbeeld ook. Ik denk altijd aan een zwembad: dat ik eerst even "door" moet geraken en dat ik daarna heerlijk kan zwemmen. Dat helpt mij om minder te worstelen. "Straks vind je het super fijn, dus toe nou.." moedig ik mezelf aan.
Maar die maatschappij, daar kun je in je eentje niet zo veel aan doen. Heel moeilijk, vind ik ook hoor. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen, misschien wel de meerderheid, die ons wel begrijpen of accepteren. Het komt ook steeds meer in documentaires enz. in een positief daglicht. Over een paar weekjes start bijvoorbeeld weer een nieuw seizoen van "Make up your mind". Ik kan van dat positieve in die show altijd erg genieten. Hoewel ik mezelf niet met drag queens zou willen vergelijken zijn er toch wel wat parallellen.
Zoals je zelf zegt: blijf genieten. Hoopt dat je dat toch nog lukt. En anders stuur je ons maar een berichtje hoor, dan kletsen we erover.
Liefs, Laura.