Geinspireerd door deze tekst van Bibi (waarvoor mijn dank) uit de thread "het nut van het vertellen" neem ik het initiatief tot een nieuwe thread: hilarische situaties. Dit was geschreven in de context van hoe ga je om met kinderen, ouders, opa's en oma's en/of toevalige passanten als ze (nog) niet weten van je travestie. Het lijkt mij nou wel leuk om onze travestiegevoelens eens in een wat minder serieus daglicht te zetten. Als voorzet zal ik jullie een van mijn 'hilarische situaties' schetsen die waar is gebeurd. En dat er maar meer anecdotes mogen volgen..Bibi schreef:Onze kids weten van niks, en ze zijn echt zeer opmerkzaam. Het vergt wat aanpassingsvermogen en soms leidt het zelfs tot hilarische situaties
[KNIP]
Toen ik vorige week bezig was met de voorbereidingen van weer eens een avondje uit als Nathalie, had ik al mijn attributen (makeup, -koffer, pruik, kleding, spiegel-met-licht, etc) keurig netjes uitgestald in de computerkamer. Het toeval wilde dat ons kabelmodem al de hele dag geen verbinding had en we hadden al een aantal malen UPC gebeld dat we geen connectie hadden. "Nee meneer, het zou geregeld worden. Het probleem zit in de hele wijk." Tot het moment dat we aan het flikkerende beeld op onze televisie zagen dat men kennelijk bezig was de oorzaak der storing te traceren. Mijn vriendin zei nog lachend: zal je zien, staat er straks een busje van UPC voor de deur. Moeten ze bij ons zijn.
Vrolijk grinnikend en goedgeluimd onder het motto: dat zal zo'n vaart niet lopen, toog ik verder met de 'intense visagene voorbereidingen' van het reeds eerder genoemde avondje uit. Net toen ik klaar was met de basis: foundation en wenkbrauwen gaat de bel en drie maal raden wie er stond. "UPC, uw modem legt de hele wijk plat. We komen uw kabelmodem omruilen".. *Slik* allerlei gedachtes schoten door m'n hoofd. van: Ik kan altijd nog zeggen dat ik bezig ben met de oefenen voor sinterklaas. Tot: euh mijn vriendin moet op me oefenen, begrijpt u ?
Maar het leek me beter me met medeneming van mijn makeupattibuten uit de voeten te maken en boven afwachten tot meneer UPC weer zijnsweegs zou gaan. Het heeft in totaal een dikke drie kwartier geduurd. Waarbij ik vanuit de keuken in het donker in de gaten hield of het busje al weg was. *hehehe* Ik ben nog net niet via de regenpijp naar beneden hoeven gaan.
Fors verlaat door dit gebeuren moest ik door tijdnood gedwongen een iets minder florissante indruk achterlaten bij Pamela en friends. Alsnog excuus daarvoor