Travestie meer taboe dan transseksualiteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Mara, ik geef je groot gelijk dat je het achter de geraniums niet fijn toeven vindt. Dat ik hier een link als voorbeeld geef, is omdat mensen die dit forum lezen achter de computer zitten. Niet om mensen te stimuleren hun T*zijn alleen virtueel te beleven.
Ik hoop eigenlijk dat mensen die eerst hier lezen en dan eens een poosje hier posten verder zelf hun weg vinden in wat er aan uitgaansscenes en activistengroepjes in de echte wereld bestaat. Er zijn namelijk massa's trava's, transen en transgenders die zich daar in die boze buitenwereld prima mee redden. Niet iedereen weet die te vinden.

Groetjes, Jeanet
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: Travestie meer taboe dan transseksualiteit

Bericht door petra_ »

Jeanet schreef:
petra_ schreef: Mag ik je de cd Sielesâlt van Nynke Laverman aanraden?
Ik betwijfel of ik die in Amsterdam zal vinden...
Ik denk van wel, ze staat op nummer 51 in de cd top 100. Enneh, anders Kazaa of bol.com.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa met een S schreef:Wanneer iemand met haar soft-bitchie gedrag telkens weer probeert een serieuse discussie die iemand anders wilt voeren, te ontregelen door op een van haar oude stokpaardjes te klimmen, ja.
Tja, in die zin is het een perfecte verdedigingsstrategie: overdonder een ander en die houdt vanzelf op met het uiten van meningen waar jij niet tegen kunt. Zo te zien werkt die methode ook nog :cry:

Voor Petra: vraag je eens af of dit nu echt de manier is waarop je met anderen om wilt gaan: we weten uit andere berichten van jou al dat er onder al dat verbale geweld een mens schuilt, waarom schuift die mens jouw bitch niet eens wat vaker aan de kant?

Groetjes,

Frederique
Richelle_
daar ben ik weer

Bericht door Richelle_ »

Frederique_ schreef:
Lisa met een S schreef:Wanneer iemand met haar soft-bitchie gedrag telkens weer probeert een serieuse discussie die iemand anders wilt voeren, te ontregelen door op een van haar oude stokpaardjes te klimmen, ja.
Tja, in die zin is het een perfecte verdedigingsstrategie: overdonder een ander en die houdt vanzelf op met het uiten van meningen waar jij niet tegen kunt. Zo te zien werkt die methode ook nog :cry:

Groetjes,
Frederique
Hoi Frederique,
Zo snel ben ik gelukkig niet overdonderd. Wel vraag ik mij in dit verband twee dingen af:
1. Waarom worden dicussies op dit forum zo snel op de persoon gespeeld; dat is toch nergens voor nodig!?
2. Waar is de onderlinge solidariteit tussen de drie T*'s. We zitten uiteindelijk toch allemaal in hetzelfde schuitje? Elkaar steunen spreekt mij meer aan dan elkaar aan- en afvallen.

Tenslotte nog dit: kan het zo zijn dat door de (af en toe) negatieve wijze waarop de verschillende personen op elkaar reageren een aantal mensen inderdaad afhaakt. Immers, dit forum telt 1151 gebruikers, maar slechts een heel klein deel is actief. Waar zijn de overigen gebleven?

Groetjes,
Richelle
Je leeft maar één keer; doe het goed!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Richelle_tv schreef:Tenslotte nog dit: kan het zo zijn dat door de (af en toe) negatieve wijze waarop de verschillende personen op elkaar reageren een aantal mensen inderdaad afhaakt. Immers, dit forum telt 1151 gebruikers, maar slechts een heel klein deel is actief. Waar zijn de overigen gebleven?

Groetjes,
Richelle
Dat vraag ik me ook vaak af, maar Richelle, un hoop van de gebruikers is alleen maar reklame aan maken voor het verkoop van valium & co en un heleboel zullen er niet meer aktief zijn, een deel durf niet aan te posten(Ik durf ook niet op de chat bvb) deze mensen lezen liever en nemen daarmee genoegen, en voor de rest zal ik het ook niet weten :roll:

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Hoi Richelle en anderen,

als je geïnteresseerd bent in groepen mensen die dingen organiseren om de emancipatie van trava's te bevorderen, vind je hier misschien iets van je gading:

http://www.t-image.dds.nl/website.index ... x_html.htm
en
http://www.n00dles.nl/
en
http://www.continuum.nl/
en
http://www.renee3t.nl/index.html

Groetjes, Jeanet
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Richelle_tv schreef:Wel vraag ik mij in dit verband twee dingen af:
1. Waarom worden dicussies op dit forum zo snel op de persoon gespeeld; dat is toch nergens voor nodig!?
Ik denk dat dit gebeurt omdat de mensen die hier schrijven allemaal veel (sommige zelfs: heel erg veel) met dit onderwerp bezig zijn. Ze zijn continue zichzelf aan het aftasten: is dit het wel? Is dit het niet? Ben ik dan toch niet afwijkend van de hele rest van de wereld?

En omdat dit belangrijke levensvragen zijn, is men sneller dan normaal op de tenen getrapt. Dit komt ook omdat men, juist vanuit de grote interesse, berichten te snel leest en daardoor niet goed verteert voordat men antwoordt.

Ik ben daar zelf overigens geen uitzondering op, heb regelmatig berichten van (toen nog ;-) ) Violet teruggelezen en gedacht "waarom heb ik me daar in vredesnaam druk om gemaakt". Voor een deel heeft het denk ik ook te maken met "niet verteerde gevoelens uit het verleden". Ik ben er van overtuigd dat mijn angst om alleen, niet-geaccepteerd, in een groep te staan meespeelt in (een deel van) mijn overtrokken reacties op Violet. Ook mijn eerste reactie op jouw bericht ging trouwens te snel: ik trok heel andere conclusies dan jij bedoelde en de andere conclusie die Lisa trok had ik er helemaal niet in gelezen (terwijl die toch behoorlijk voor de hand lag).
Richelle_tv schreef:2. Waar is de onderlinge solidariteit tussen de drie T*'s. We zitten uiteindelijk toch allemaal in hetzelfde schuitje? Elkaar steunen spreekt mij meer aan dan elkaar aan- en afvallen.
Juist de vraag of we wel in hetzelfde schuitje zitten wil nog wel eens een mailstorm veroorzaken :P . Niet iedereen denkt daar hetzelfde over. Zoals ik eerder al aangaf zijn er ook (best wel grote) verschillen tussen de doelgroepen. Aan de andere kant zijn die groepen elk afzonderlijk te klein om zichzelf te overleven en is een ander deel van het gevoel wel universeel tussen al deze groepen. Dat maakt het juist zo lastig...
Richelle_tv schreef:Tenslotte nog dit: kan het zo zijn dat door de (af en toe) negatieve wijze waarop de verschillende personen op elkaar reageren een aantal mensen inderdaad afhaakt. Immers, dit forum telt 1151 gebruikers, maar slechts een heel klein deel is actief. Waar zijn de overigen gebleven?
Dat is een goeie vraag. Misschien moet je eens aan de leiding van dit forum vragen, maar er zijn zelfs gebruikers die zichzelf aanmelden en vervolgens in geen tijden een bericht posten (sorteer bijvoorbeeld eens de lijst oplopend op aantal berichten: er zijn hele groepen van mensen die zich in 2002 aangemeld hebben en nog nooit iets gepost hebben: zouden die zowieso nog wel eens inloggen? Dit forum is ook leesbaar als men niet inlogt, wat was zowieso de reden dat men destijds registreerde?).

Groetjes,

Frederique
Monica Dreamgirl
ForumFan

travestie meer taboe dan transsexualiteit

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Ik begrijp Richelle haar punt wel. Het heeft volgens mij te maken met media-aandacht. Transseksuelen zijn al veel langer op tv. Het is niet noodzakelijk zo dat transseksualiteit daardoor beter geaccepteerd wordt of dat transen minder zielig zijn, maar ze hoeven minder uit te leggen. Als je tegen iemand zegt `ik ben transeksueel´ dan weten mensen meteen wat dat betekent: verkeerd lichaam, dus je gaat je laten opereren. Over travestie leven in de samenleving nog veel meer vragen. Dat merk ik als ik mensen moet uitleggen dat ik travestiet ben en wat dat dan inhoudt. Of dat automatisch betekent of de acceptatie van transen beter is is inderdaad maar de vraag. De meeste mensen zien het verschil trouwens toch niet als je ze op straat passeert.

Verder is er inderdaad maar één manier om de mensheid tot acceptatie te brengen, en dat is je laten zien. Dat hoeft niet per sé op de barricaden, op tv zou al handig zijn. Daarvoor moet je inderdaad eerst over je schaamte en je angst heen. En zolang je daar nog niet aan toe bent is het gewoon een kwestie van naar buiten gaan in je eigen woonplaats, of ergens anders voor mijn part. Als mensen zien dat er travestieten bestaan raken ze er vanzelf aan gewend. Je barricade is het winkelcentrum! Of het restaurant, het theater, de disco of het bos waar je heen gaat.

Of we allemaal in hetzelfde schuitje zitten, daar laat ik me maar niet over uit. Het is wel zo dat je samen sterker staat, al zijn er helaas nogal wat mensen die liever in hun eentje tegen de rest van de wereld vechten. Wat me altijd opvalt is dat in landen als de VS en Groot-Brittannie het heel normaal is dat de emancipatielobby een bundeling is van de LGBT groepen (lesbisch, gay, bi, T) terwijl hier iedereen het liefst lekker exclusief z´n eigen groepje wil. Want nee, een trans is geen trav, een trav is geen homo, een transgender is geen drag-queen, een bitch-boy is geen pot enzovoort enzovoort. En zo blijven we allemaal fijn vanuit ons eigen verdomhoekje schelden op die grote boze maatschappij die ons maar niet wil accepteren. En zolang er hier alleen maar gediscussieerd wordt over de vraag of de LKG wel of niet representatief is voor de één of voor de ander zal dat ook wel niet veranderen. Dan ben ik liever in de stad. De Koopgoot, herstel, de barricade, roept.

En waarom er zo weinig mensen zich hier laten horen. Dat zou vast wel eens te maken kunnen hebben met de enorme hoeveelheid nutteloze negativiteit die er over dit forum wordt uitgestort. Al dat mierenneuken en elkaar vliegen afvangen om niks. Bah. Over het algemeen heb ik in elk geval geen zin en geen tijd om daarop te reageren, en ik denk dat ik niet de enige ben. De vraag van Richelle vind ik overigens wel een nuttige, dus vandaar dit antwoord, maar het wordt inderdaad wel vermoeiend om elke keer weer te moeten zien hoe mensen die zinnige vragen stellen binnen drie antwoorden worden afgemaakt en de hele discussie van het onderwerp is afgedwaald.

groetjes

Monica
Laatst gewijzigd door Monica Dreamgirl op zo okt 24, 2004 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Mara schreef: Dat vraag ik me ook vaak af, maar Richelle, un hoop van de gebruikers is alleen maar reklame aan maken voor het verkoop van valium & co en un heleboel zullen er niet meer aktief zijn, een deel durf niet aan te posten(Ik durf ook niet op de chat bvb) deze mensen lezen liever en nemen daarmee genoegen, en voor de rest zal ik het ook niet weten :roll:
Is jou de Russische belangstelling voor deze site ook opgevallen? Enneh, de chat is niet eng hoor, lijkt erg op het forum. Veel van de aanwezigigen zeggen niks. Als alle 1154 leden ineens actief mee gingen doen, dan is het forum lastig te volgen....
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nje ponimajoe po russkie no otsjen karasjoh, toavarisj, jammer, kyrillisch gaat met mijn toetsenboord niet :roll:

Kijk uit, de russische mafia is tegenwoordig overal bezig 8)
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek
ForumFan

Re: travestie meer taboe dan transsexualiteit

Bericht door Janiek »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi, Als mensen zien dat er travestieten bestaan raken ze er vanzelf aan gewend. Je barricade is het winkelcentrum! Of het restaurant, het theater, de disco of het bos waar je heen gaat.

(knip)

Wat me altijd opvalt is dat in landen als de VS en Groot-Brittannie het heel normaal is dat de emancipatielobby een bundeling is van de LGBT groepen (lesbisch, gay, bi, T) terwijl hier iedereen het liefst lekker exclusief z´n eigen groepje wil. Want nee, een trans is geen trav, een trav is geen homo, een transgender is geen drag-queen, een bitch-boy is geen pot enzovoort enzovoort. En zo blijven we allemaal fijn vanuit ons eigen verdomhoekje schelden op die grote boze maatschappij die ons maar niet wil accepteren.

groetjes

Monica
Monica, dat heb je mooi gezegd. Ik had het hele stuk wel willen quoten om mijn instemming te tonen, maar een paar hoogtepunten lijkt me ook wel goed.

Groetjes, Jeanet
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Over de vraag waarom er zo weinig mensen posten, vergeleken met het aantal leden, hebben wij als organisatie ook weleens nagedacht. Het is echter zo, dat over de jaren heen, hoewel de samenstelling veranderd is, het aantal mensen die op een gegeven moment aktief en regelmatig deelnemen aan het forum, ongeveer gelijk gebleven. Maar dat verschijnsel is niet alleen Travestie.org eigen, dat zie je in meerdere fora. Het is, naar gelang de grote van de doelgroep, dus niet buitensporig, wat wij hier zien.

Het is de doelstelling van Travestie.org om een plaats te bieden waar T's van alle signatuur bij elkaar kunnen komen, en dus onderschrijf ik hier de mening dat door Monica zo duidelijk is neergezet. Hoewel ik probeer het onpartijdig te bekijken, als travestiet zou het mij niet geheel mogelijk zijn, en in mijn waarneming, is de aktieve participatie van transseksuelen in het forum onevenredig groter dan wat statistisch gezien je zou verwachten, gezien de verhouding tussen transen en trava's in het echte. Of dat ook te maken heeft met de manier waarop men hier met elkaar omgaat, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Mijn persoonlijke mening, is dat het wel een rol speelt daarin.

Het is de vraag of het verstandiger zou zijn als de moderators anders zou optreden, en bij het spelen van de vrouw in plaats van de bal, over moeten gaan tot gelijk verwijdering van het bericht en bij herhaalde overtreding verbanning, in plaats van de forumleden te laten het discussie zelf te corrigeren. Het zou wel een prettiger sfeer creeren, maar of de discussies er beter op zouden worden is niet met duidelijkheid te zeggen. Het is in ieder geval iets waarover wij als organisatie zich kunnen gaan beraden.

Over de oorspronkelijke vraag, denk ik ook dat Monica het duidelijk ziet. Transen krijgen meer media aandacht, omdat ze eerder bereid zijn om zichzelf als zodanig bekend te maken. Ze hebben daar weinig keus in, eigenlijk. Travestieten houden veelal een dubbelleven op, en dat is met televisie moeilijker te handhaven. En wanneer iemand dat wel aandurft, wordt dat niet vrij van kritiek -- kijk wat voor negatieve geluiden hier volgde toen op het verschijnen van Paula en Sonja in Kamphues maakt vrienden! Zelfs wanneer een travestiet zegt, dat wij voor onszelf moeten opkomen, wordt ze neergesabeld en belachelijk gemaakt hier. Maar het feite, is, het acceptatie is te krijgen, als je het maar aandurft.

En ook het laatste -- ja tozje njeh panimaioe nje otsjen charosjie pa-roezkie, meh nja mnjeh eta otsjen kracivie jaziek.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Adeline_
dagelijks aanwezig

Bericht door Adeline_ »

Transen gaan na srs ops als gewone vrouw door het leven en worden als dusdanig ook aanvaard voor een job.Trava's blijven mannen met vrouwenkleren aan zelfs als ze zo permanent rondlopen en om als trava een deftig job te vinden buiten de horecasektor is een rariteit.Plus dat wij dankzij de media niet voor volaanzien worden en iedereen denkt dat wij enkel shows doen en prostitutie(dat beeld hebben we ook aan de media te danken)die enkel dat soorttrava's in de kijker brengt.Andere travas houdenzich op de vlakte omdat in vele gevallen hun job en gezin kan kosten en leiden daarom een dubbelleven(soms geheim).Ik hoefvdat niet m'n aanvaardt me zoals ik ben of kruipt den boom in bij de andere apen.Iedereen die me kent weet dat ik trava ben zelfs op men werk en als ze iets te merken hebben moeten ze dat maar doen rechtsstreeks aan mij zal hen wel van antwoordt dienen.Maar over die zaken kun je eeuwig discusieren

Groetjes Adeline :wink:
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Wat heb je toch een raar beeld van travestieten, Adeline.
Zie tagline
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Adriana Tol
ff weer wat posten

Tja..............

Bericht door Adriana Tol »

..............................
Laatst gewijzigd door Adriana Tol op wo nov 17, 2004 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie