Groetjes Adeline

Moderator: Moderators
Dat is niet noodzakelijkerwijs zo. Het boek Man of vrouw, min of meer geeft goeie voorbeelden van wat er mogelijk is. Maruscha heeft eens een draad opgezet over "solliciteren als jezelf". En was er op dit forum ook niet iemand die tien jaar lang en femme een bedrijf heeft gerund?Adeline_ schreef: zelfs als ze zo permanent rondlopen en om als trava een deftig job te vinden buiten de horecasektor is een rariteit.
Het voorbeeld wat je hier aanhaalt, Lisa, is dat een draad op het forum geweest? En weet jij nog welke? Of wat voor soort argumenten er gebruikt werden?Lisa met een S schreef: En wanneer iemand dat wel aandurft, wordt dat niet vrij van kritiek -- kijk wat voor negatieve geluiden hier volgde toen op het verschijnen van Paula en Sonja in Kamphues maakt vrienden! Zelfs wanneer een travestiet zegt, dat wij voor onszelf moeten opkomen, wordt ze neergesabeld en belachelijk gemaakt hier.
Lisa
Ik kom een beetje laat deze thread binnenvallen, maar toch. Ikzelf denk eigenlijk dat op deze vraag geen goed antwoord is te geven. De maatschappij is zo gevarieerd en er zijn tal van groepen waarbinnen het een meer geaccepteerd is dan anderen. Alleen al als je kijkt naar jongeren en je splitst ze op afhankelijk van hun achtergrond dan krijg je zo veel verschillende antwoorden dat je niet kan zeggen van "Ze vinden dat en dat". In het algemeen denk ik wel dat transseksualiteit meer en meer geaccepteerd wordt (althans in mijn omgeving lijkt het daar op), maar afzetten tegen de acceptatie van travestie lijkt me erg lastig.Lisa met een S schreef: 1. Is transseksualiteit meer geaccepteerd door de maatschappij dan travestie?
Zo maar wat gedachtes (mede n.a.v. de transgender conferentie):linda rutten schreef:of wij nu TS, TG, TV zijn, als we niet zeker zijn van onszelf, stralen we dat ook niet uit, en wek je automatisch negatieve zaken op, we moeten gewoon die cirkel doorbreken, wees zeker en vol zelfvertrouwen, durf mensen in de ogen kijken, en je gaat dit zelfvertrouwen ook uitstralen, en er zal ook naargelang op gereageerd worden.
En soms moet je stoppen met denken en gewoon doen.Frederique_ schreef:Op het gebied van transgender/transseksualiteit en werk: er zijn opvallend veel transgenders en transseksuelen werkeloos. Er zijn ook mensen die werken en die, na een SRS, plotseling werkeloos worden omdat hun omgeving deze verandering niet aan kan. Weet dus ook waar je aan begint voordat je je out. Niet dat het een reden moet zijn om je niet te outen (als je outing een voorwaarde voor je zijn is heb je mijns inziens geen keus), maar als dit niet (helemaal) het geval is en je bent erg gehecht aan je werk en je zou in een diep dal raken op het moment dat je werkeloos wordt, dan is het wel aan te raden 3x na te denken voordat je met outing begint.