Moderator: Moderators
Als ambtenaar heb je geen keuze. Ik ben verplicht verzekerd bij IZA. Voorheen was ik verzekerd bij Unive, die hadden/hebben voor veel dingen een veel betere dekking.Amanda schreef:Ja ambtenaren....spike schreef:Geen idee, zoveel verdien ik niet. Ik ben particulier verzekert omdat ik ambtenaar ben.
Lijkt me niet zo vreemd. Kom je bij een bakker om een brood moet je toch ook betalen ? No pay, no cure dus.Gery schreef:Ook bij het ziekenfonds vevalt de plicht om vezekerd te zijn,betaal jeje premie niet dan kunnen ze je er nu ook uitgooien
Dat neemt niet weg dat je ervoor zou moeten zorgen dat de lasten evenredig verdeeld zijn. Door de afschaffing van de vergoeding voor epilatie van 6800 euro worden transseksuelen namelijk al onevenredig zwaar getroffen. Helaas was niemand in de tweede kamer bereid hier aandacht aan te besteden. En dat terwijl moord en brand werd geschreeuwd over een eigen bijdrage van een paar honderd euro voor chronisch zieken, enerzijds terecht maar wel van een geheel andere orde als je het mij vraagt.Cynthia schreef:En we kunnen lang en kort praten over het niveau van die zorg, maar wat dat betreft staan wij niet geisoleerd van de rest van de nederlanders. Iedereen lijdt daaronder.