Borsten zonder hormonen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Even puur theoretisch en inhoudelijk:

worden de "op maat" behandelingen in België ook door de zorgverzekeraars vergoed?

Dat zal wel eens een niet te onderschatten verschil kunnen zijn, waarom hier een genderteam anders werkt.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek schreef:worden de "op maat" behandelingen in België ook door de zorgverzekeraars vergoed?
Ja.

Laten we aannemen dat Mara gelijk heeft als ze schrijft:
Mara schreef:Mijn idee ervan, laat het VU het VU blijven en ga elders, het gaat toch maar om het vreceppie met Hormonen, nou die krijg je elders veel sneller dan bij het VU en kontrolleren kun je het ook via huisarts of plaatslijke internist...
Waarom zou de VU dat dan niet kunnen?

Of zou het toch "niet willen", "bang voor de media", "bang voor de politiek", ... kunnen zijn?

Groetjes,

Frederique
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Beste F.

Hou nu eens op met je theoretisch gezever, hou eens op met het belang van transgenderisten, dat is er inderdaad, best wel, maar verschuil je er niet achter. Kom nu gewoon eens, ik heb het al eerder gezegd, met wat jezelf wilt. Je maakt je voor mij, met ieder berichtje steeds ongeloofwaardiger. Word gewoon eens eerlijk tegenover jezelf, is veel belangrijker dan hier moeilijke verhalen te vertellen. Echt, geloof me.
En aan PB'tjes doe ik niet. Ik hou een discussie graag open.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Laten we aannemen dat Mara gelijk heeft als ze schrijft:
Ik heb gelijk, ken merdere die hun receppie via de huisarts kregen.....zelf zonder maandenlange/jarelange diagnoseprocedure zoals bij het VU....

Via de huisarts, heb je een die bereid is, is het dan zelf makkelijker aan je receppie te komen, dus zonder vervelend gedoe met psychs en zo, dus wat is er nou het eigenlijke probleem?????

Voor un rokje aan te trekken, een hormoonrecepje of neptieten heb je toch geen genderteam nodig, receppie krijg je elders vergoed, dan vraag ik, wil je de neptieten of rokje ook nog vergoed???? Of waarom wil je daar een Genderteam bij betrekken, ik zou willen dat ik van hen niet afhankelijk zal zijn, ik loop er maar om mijn operatiepapieren te krijgen, meer niet, ach en ja, ik krijg wel daar mijn recept, maar 4 jaar had ik ervoor nodig het te krijgen, had wel zelf die tijd ervoor gezorgt aan de hormonen te komen, je wilt niet weten hoe vervelend die tijd was en jij wil dat je daar geholpen kan worden, ik zeg het nog us, je moet masorchistisch zijn om zich bij het VU aan te melden!!!!
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:Voor un rokje aan te trekken, een hormoonrecepje of neptieten heb je toch geen genderteam nodig, receppie krijg je elders vergoed, dan vraag ik, wil je de neptieten of rokje ook nog vergoed????
Het gaat niet om vergoedingen of om de andere dingen die je er nu bijhaalt.

Ik heb 1 belangrijke reden om hormonen, als ik dat wil, bij de VU te willen halen. En die reden is dat ik er voor mijn diabetes al behandeld wordt. Diabetes wordt behandeld met het insuline-hormoon. Ik ken de effecten niet als je daar andere hormonen aan toevoegt. Ik denk de huisarts ook niet. Het lijkt me nodeloos ingewikkeld worden om dan de diabetes bij de VU en de hormonen bij een ander te gaan doen.

Groetjes,

Frederique
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Frederique_ schreef:
Mara schreef:Voor un rokje aan te trekken, een hormoonrecepje of neptieten heb je toch geen genderteam nodig, receppie krijg je elders vergoed, dan vraag ik, wil je de neptieten of rokje ook nog vergoed????
Het gaat niet om vergoedingen of om de andere dingen die je er nu bijhaalt.

Ik heb 1 belangrijke reden om hormonen, als ik dat wil, bij de VU te willen halen. En die reden is dat ik er voor mijn diabetes al behandeld wordt. Diabetes wordt behandeld met het insuline-hormoon. Ik ken de effecten niet als je daar andere hormonen aan toevoegt. Ik denk de huisarts ook niet. Het lijkt me nodeloos ingewikkeld worden om dan de diabetes bij de VU en de hormonen bij een ander te gaan doen.

Groetjes,

Frederique
Mijn hemel, nodeloos ingewikkeld schrijft hij dan. Ja je zou er eens moeite voor moeten doen zeg, stel je voor. Wat een mentaliteit.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Esther,

Je gaat hiermee wel voorbij aan de opmerking, dat er kennis nodig is over de combinatie van insuline met vrouwelijke hormonen. En dat die bij de meeste huisartsen niet aanwezig zal zijn.
Cyn.
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Cynthia schreef:Esther,

Je gaat hiermee wel voorbij aan de opmerking, dat er kennis nodig is over de combinatie van insuline met vrouwelijke hormonen. En dat die bij de meeste huisartsen niet aanwezig zal zijn.
Daar draait het helemaal niet om Cynthia. Jij, Mara, ik en heel veel anderen weten donders goed hoeveel tijd, energie, moeite en geld we hebben moeten investeren om te komen waar we nu zijn. En dan komt er een of andere nitwit die als man graag met nepborstjes in een rok wil rondlopen met "het mag allemaal niet te ingewikkeld worden".
Daar word ik echt niet goed van hoor, sorry.
Laat hij er eens wat moeite voor gaan doen ipv alleen maar te zeuren.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Frederique_ schreef:
als ik dat wil,
als...

M.a.w. deze discussie, die zoveel commotie veroorzaakt, is nog niet aan de orde.

<<groetjes
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Janiek schreef:
Frederique_ schreef:
als ik dat wil,
als...

M.a.w. deze discussie, die zoveel commotie veroorzaakt, is nog niet aan de orde.

<<groetjes
Wat heet commotie? Ik werd er bijna een beetje boos van zeg. Schrok er zelf van :oops: Wat een onzin allemaal :cry:
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Esther schreef:
Ik werd er bijna een beetje boos van zeg.
Niet eens zo gek: ik heb in deze draad een paar heel positieve, betrokken en adequate reacties van je gelezen, die helaas het beoogde doel niet bereikten :( .

<<welterusten
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Janiek schreef:als...

<<groetjes
Sorrie, Janiek, maar dit is mij te gemakkelijk. Regeren is vooruitzien. Ik weet niet wat ik in de toekomst wel/niet wil. Ik wil alle mogelijkheden zoveel mogelijk openhouden (opentrekken?) ipv mij zonder meer neerleggen bij besluiten (en een houding) die ik niet snap. Ik zal via een ander kanaal (diabetes internist VU-mc) deze discussie dus voortzetten.

Groetjes,

Frederique
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Frederique_ schreef:
Sorrie, Janiek, maar dit is mij te gemakkelijk. Regeren is vooruitzien. Ik weet niet wat ik in de toekomst wel/niet wil.
Sorry, Frederique, ik vind dat Esther groot gelijk heeft met je uit te nodigen/dagen om eerste eens goed te kijken naar wat je wilt, voordat je zoveel overhoop haalt. Dat kost enige moeite, maar het is beter bestede energie dan het aangaan van zulke discussies. Is ook veel leuker voor jezelf, op de lange termijn.

<<groetjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Janiek schreef:Sorry, Frederique, ik vind dat Esther groot gelijk heeft met je uit te nodigen/dagen om eerste eens goed te kijken naar wat je wilt, voordat je zoveel overhoop haalt. Dat kost enige moeite, maar het is beter bestede energie dan het aangaan van zulke discussies. Is ook veel leuker voor jezelf, op de lange termijn.
Janiek,

Ik heb het zowieso in het kader van de diabetesbehandeling (waar ik om soortgelijke redenen ook niet tevreden over ben) over de houding van de VU t.o.v. de patient, dit punt neem ik dan in de een-of-andere vorm gewoon mee. En ik ben er van overtuigd dat als mensen niet regelmatig aangeven dat er op dit gebied iets misgaat dat het in geen jaren gaat veranderen...

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Ik heb 1 belangrijke reden om hormonen, als ik dat wil, bij de VU te willen halen. En die reden is dat ik er voor mijn diabetes al behandeld wordt. Diabetes wordt behandeld met het insuline-hormoon. Ik ken de effecten niet als je daar andere hormonen aan toevoegt. Ik denk de huisarts ook niet. Het lijkt me nodeloos ingewikkeld worden om dan de diabetes bij de VU en de hormonen bij een ander te gaan doen.
Dus nu zeg je eindelijk dat je hormone wil, en waarom heb je ze nog niet???
Wat waren tot nu toe je inspanningen, er hubbelen een heleboel internisten en endocrinologen rond in dit land, bij welke had je al informatie ingewonnen??? En geen smoesjes meer, nu is het voor me duidelijk dat je als shemale wil leven, ik ken er minstens een transje die ondanks haar zuikerziekte de zelfde hormoondosis voorgeschreven krijgt dan ik, dus dat zal niet zo heel erg een probleem moeten zijn om hormonen te nemen en daar waar je dus je bloedwaardes wegens zuikerziekte laat controlleren, kunnen ze toch ook zien of er abnormale veranderingen zijn door hormoongebruik...........

Maar als je liever afwacht tot het VU eindelijk openstaat om ook shemales te creëren, nou dan ben je voor mij best ongeloofwaardig, en nee ik wil je niet pushen, ik weet alleen van me zelf dat ik alles eraan deed van dat kl*te mannenlijf af te komen, ik had merdere pogingen tot.........uitgevoert, heb overleefd en ben dan toch aan mijn moontjes gekomen en de doodswens verdween langzaamaan!

Iets willen of er daadwerkelijk er alles voor te doen zijn twee verschillende dingen en in tweede geval zal je wel erg zeker zijn wat je wil, maar je blijkt daar alleen een wens te voelen.........
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie