Janiek schreef:
Goed, Maruscha, lees de draad nog eens door, dan weet je ook dat dit niet de eerste keer is dat ik mijn mond open doe in deze discussie.
Ik heb het niet over de discussie ab sich, maar over het belerende toontje wat Lisa opzet. En daar heb jij tot nu toe niets tegen in gebracht.
Janiek schreef:Waar het volgens mij mis ging, was het moment dat je Coco bijval betoonde door te zeggen dat zij met haar kisten nog altijd veel meer vrouw was dan een travestiet op hakken. Volgens mij was die bijval overbodig (het kwartje viel zo ook wel) en de toon zodanig dat Elsa het terecht als een sneer opvatte.
Mag ik zelf bepalen wanneer & hoe ik bijval toon? Waarom staat iedereen met confetti te strooien als er weer iemand op hoge hakken door de hoofdstraat is gestrompeld maar zodra ik het waag om daar niet aan mee te doen en het eens te zijn met een afwijkende mening blijken er opeens allerlei ongeschreven regels te gelden ..
Janiek schreef:Ik kan er wel in komen wat daar bij jou voor irritaties over bepaalde travestieten achter zitten, want die heb je wel eens vaker laten horen, maar als het je om het bijbrengen van realiteitszin te doen was, dan was dit in elk geval niet een gelukkige manier. In mijn ogen.
Ik ben er niet persee op uit om andere mensen realiteitszin toe te brengen, anders had ik wel duizend keer eerder gereageerd. Je zou voor de grap een keertje moeten tellen hoeveel travestieten durven te beweren dat echt niemand ze als man heeft herkend. Newsflash: 'men' ziet 'het'. En daar is niets mis mee, maak het alleen niet mooier dan het is, en als je het doet, kijk niet gek op als mensen je op een gegeven moment gaan uitlachen.
Janiek schreef:
Als je dat voor jezelf had kunnen toegeven, had je misschien het tij kunnen keren door je niet zo direct tegen Elsa te gaan rechtvaardigen. Vanaf dat moment is je irritatie zwaarder dan je argumenten kunnen dragen. Als je de stukjes van Jenni in deze draad leest, die jouw standpunt deelt, dan zie je dat het daar andersom is. En dan heb je Lisa en anderen niet zo gauw op de kast en jezelf niet zo oververhit.
"In mijn ogen", gevolgd door "als je dat voor je zelf had kunnen toegeven". Sorry, maar ik ben niet van plan dingen toe te geven omdat jij het toevallig zo ziet. Eigen mening enzo.
En verder is het toch wel grappig hoe jij kennelijk weet dat ik overhit was, en geirriteerd. Heb je dat afgeleid aan de vele uitroeptekens, of het gebruik van hoofdletters midden in een zin? Want ik zie ze niet .. Het enige wat mij irriteerde was het toontje van Lisa, en dat had niets met de inhoud van de discussie te doen. Als ik echt geirriteerd was geweest had ik wel teruggescholden, in plaats van een tekstje te schrijven. En als jij denkt dat ik wel degelijk boos was, is dat jouw probleem, niet de mijne. Reken mij niet af op jouw eigen interpretatie. En laat me vooral mijn discussies op mijn manier voeren.
Janiek schreef:
Maar goed, ik sta aan de wal en jij zit in het bootje, dus ik heb makkelijk praten.
Dat heb je zeker. Geeft niets hoor, je doet tenminste moeite mijn vraag te beantwoorden. Ik ben dus wederom niet geirriteerd (misschien moet ik dat voortaan maar standaard erbij zetten)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.