Ervaring koninklijk paleis op de dam

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Jenni,

Ik denk dat ik als ik in een rok rondwandel toch van het damestoilet gebruik ga maken. Zou er weer iemand zijn die me daarop aanspreekt dan zal ik een brief sturen die er (bij een lange rok) ongeveer als volgt uit ziet:
conceptbrief schreef: Geachte meneer, mevrouw

Op <datum> heb ik uw toilet bezocht. Na het bezoek aan het (vrouwen-)toilet werd ik door de toiletmedewerkster er op aangesproken dat ik de volgende keer het mannentoilet zou moeten bezoeken.

Daar raakte ze een moeilijk punt.

Ik zie er, zeker in mijn gezicht, best mannelijk uit. Dat is ook niet zo raar: ik ben als man geboren en opgegroeid. In zoverre snap ik haar redenering ook: mannen horen op het mannentoilet en niet op het vrouwentoilet. Vanuit die gedachte stond ik in de verkeerde ruimte.

Toch is mijn situatie iets moeilijker. Ik zie er namelijk weliswaar uit als man, maar ik voel me vaak (ook) vrouw. Op <datum> droeg ik dan ook een rok, zie bijgaande foto. Voor mensen die als man geboren zijn en die zich, omdat ze zich (deels) vrouw voelen, als vrouw willen kleden zijn er -helaas- geen aparte toiletten.

De reden dat ik van het vrouwentoilet gebruik maakte heeft te maken met mijn kleding. Tijdens het uit- en aantrekken van mijn rok is het onvermijdelijk dat de onderkant van de rok de grond raakt. Dat is niet fijn in een mannentoilet waar de urine van meerdere mannen vaak nog voor de pot ligt!

Ik wil u dan ook vragen om een volgende keer te accepteren dat ik, als ik een rok draag, van het vrouwentoilet gebruik zal maken. Als ik een broek draag vind ik het geen probleem om van het mannentoilet gebruik te maken. Uiteraard zal ik er alles aan doen om het toilet net zo schoon achter te laten als ik het aangetroffen heb.

Met vriendelijke groet,

<naam>
Groetjes,

Frederique
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Frederique,
dan wens ik je succes daarbij, maar verwacht geen wonderen. Hoop ik ook voor je dat degene die het dan moet beoordelen een ander idee heeft dan ik er over heb. In mijn perspectief is het damestoilet echt exclusief voor vrouwen; incl. TS en wat TV en TG in de gedoogzone afhankelijk van de presentatie en uitstraling. Waarbij de uitstraling dan voor mij de doorslag geeft (en ja, sommige TS zouden dan zelfs nog kunnen afvallen).
Jennifer
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique, je assosieerd een rok met vrouwzijn en je hebt het altijd weer, als je het over het vrouwzijn hebt, wel opvallend, zonder rok voel je je dus geen vrouw of hoe zit dit nou :roll:

Het tekening op het vrouwenplee toont idd een mens met een rok, maar het is niet bedoeld dat daar mensen binnenstappen als ze een rok aanhebben, vrouwen met broeken gaan ook niet op het mannenplee.....

......is het voor jou nou spannend de damestoilet op te zoeken, ik bedoel maar, je had het ook over geluiden.....

Dit is gewoon een vraag van iemand die je nog steeds niet snapt(en niet als aanval bedoelt), je doet er geen moeite om vrouwelijk uit te zien en het lijkt op mij alsof, als je een rok aanhebt, de hele wereld opeens jou als vrouw moet beschouwen....

.......een rok maakt je niet vrouw, anders waren er in schotland geen mannen meer, of in griekenland of in de gothicscene of waar ook maar mannen in rokken lopen :roll:

Ach ja, zo'n brief achteraf vind ik persoonlijk best belachelijk, misschien is het beter een boordje om te hebben met de uitleg, *ik ben een man die zich ook wel us vrouw voelt, tenminste als ik een rok draag* of zoiets!

Hoe in gods naam zal iemand dat weten dat je soms vrouw voelt als je geen moeite doet ook zo over te komen, voor de mensen buiten ben je een man met rok, hoe mooi de rok ook is......je kunt het de mensen echt niet kwalijk nemen hoor, echt niet....

Groetjes, Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Dit is te zielig om nog serieus op te reageren.
Frederique?, leef je lekker uit, ik wens je veel sterkte, zal je nog hard nodig hebben.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara,

In mijn beleving bestaat de wereld uit meer dan uit mannen en vrouwen. Ik ben dan ook niet in de eerste plaats op zoek naar mijn vrouwelijkheid, ik ben op de eerste plaats op zoek naar mijzelf. En dan met name dat gedeelte van mijzelf dat er, in de tijd dat ik mij volledig aanpaste aan "de mannelijke cultuur", niet mocht zijn.

Daarom ben ik 35 jaar rok-ervaring misgelopen terwijl ik me ervan bewust ben dat ik minstens 31 jaar daar wel naar verlang. Daarom zie je dus ook zoveel berichten van mij dat ik in rok rondloop, het is gewoon belangrijk voor mij. Overigens loop ik inmiddels de afgelopen 3 dagen in een (vrouwen-)broek.

Iets soortgelijks geldt voor borsten: ik vind mijzelf met borsten mooier dan zonder borsten. Ik voel mij met borsten rustiger dan daarzonder. Daarom (en nergens anders om) dus borsten.

Bij alle aanpassingen die voor een transseksueel vanzelfsprekend zijn (bijv: ontharing, logopedie, SRS, enz) vraag ik mij eerst af: "past dat wel bij mij"? Ik ben namelijk heel erg bang dat ik mij, net als ik nu al jarenlang bij de mannen "samen in het verkeerde hokje" heb gezeten, straks bij de vrouwen "samen in het verkeerde hokje" ga zitten.

Daarom is het voor mij ook zo belangrijk om de ruimte te krijgen om tussen de seksen in te leven. Waarbij ik, zoals bij dit toilettenverhaal, er soms achterkom dat bepaalde omstandigheden mij helaas gewoon dwingen om een keuze te maken.

Misschien zal ik ooit er achter komen dat, alles wikkend en wegend, ik toch een vrouw in een mannenlijf ben. Maar het vrouw worden is voor mij geen vooropgezet streven. Ik dwing mijzelf om rustig aan te doen om er voor mijzelf werkelijk zeker van te zijn dat de (vaak on-omkeerbare) behandelingen ook bij mij passen.

Nogmaals: mijn doel is niet om mij vrouw te voelen, mijn doel is om mij mijzelf te voelen. En als ik, zoals hier, gedwongen word om een keuze tussen man en vrouw te maken doe ik dat heel pragmatisch: in dit geval heeft het grote nadelen om van een mannentoilet gebruik te maken dus koos ik voor de vrouwen. Als ik in een broek rondloop heb ik echt geen moeite met een mannentoilet, op dat moment zijn er qua kleren namelijk dermate weinig verschillen tussen mijn kleren en die van de daar aanwezige heren dat er geen enkele reden is om niet op dat toilet te gaan.

Oh ja: vrouwen willen graag een eigen plee omdat de mannenplee vaak te veel stinkt/zo vies is als een varken. Als ik, omdat ik dezelfde beperkingen voel als een vrouw in dezelfde kleren, dus eigenlijk om dezelfde reden als een vrouw, niet naar een niet-mannenplee wil, wat is daar dan zo raar aan?

Tot slot: met "spannend zijn" heeft dit alles niets te maken. Seksuele spannendheid is voor mij meer een last dan een lust.

Groetjes,

Frederique
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Frederique_ schreef:(...)
Oh ja: vrouwen willen graag een eigen plee omdat de mannenplee vaak te veel stinkt/zo vies is als een varken. Als ik, omdat ik dezelfde beperkingen voel als een vrouw in dezelfde kleren, dus eigenlijk om dezelfde reden als een vrouw, niet naar een niet-mannenplee wil, wat is daar dan zo raar aan?
(...)
Ai, nee, dus... da's typisch het mannen antwoord :wink:

Vrouwen doen veel meer in de toiletruimte dan alleen maar naar het toilet gaan. Roddelen over de mannen, bijkletsen, toiletmaken en nog veel meer... allemaal dingen waar mannen geen donder mee te maken hebben en dus completely not wanted zijn....
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

jenni_b schreef:Vrouwen doen veel meer in de toiletruimte dan alleen maar naar het toilet gaan. Roddelen over de mannen, bijkletsen, toiletmaken en nog veel meer... allemaal dingen waar mannen geen donder mee te maken hebben en dus completely not wanted zijn....
In een openbaar toilet roddelen en bijkletsen?

Rare wezens, die vrouwen :wink:

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Tot slot: met "spannend zijn" heeft dit alles niets te maken. Seksuele spannendheid is voor mij meer een last dan een lust.
.....nou toch iets in die richting, ik had al zo'n vermoeden :roll:
Frederique_ schreef:In mijn beleving bestaat de wereld uit meer dan uit mannen en vrouwen. Ik ben dan ook niet in de eerste plaats op zoek naar mijn vrouwelijkheid, ik ben op de eerste plaats op zoek naar mijzelf. En dan met name dat gedeelte van mijzelf dat er, in de tijd dat ik mij volledig aanpaste aan "de mannelijke cultuur", niet mocht zijn.
Frederique, niemand legt je beperkingen op, dat doe je alleen zelf, ik heb je al us gezegt dat je gewoon je zelf moet zijn en een schijt aan andermans mening moet hebben, pas dan ben je je zelf en spreuken dan ik moest me aanpassen aan een mannelijke cultuur is flauwekul, waar staat dan geschreven dat je dit moet doen??? Dat leg je je zelf op......

Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:
Frederique_ schreef:Tot slot: met "spannend zijn" heeft dit alles niets te maken. Seksuele spannendheid is voor mij meer een last dan een lust.
.....nou toch iets in die richting, ik had al zo'n vermoeden :roll:
Je leest niet goed, ik heb het woord waar het om gaat maar even zwart gemaakt en onderstreept.
Mara schreef:Frederique, niemand legt je beperkingen op, dat doe je alleen zelf, ik heb je al us gezegt dat je gewoon je zelf moet zijn en een schijt aan andermans mening moet hebben, pas dan ben je je zelf en spreuken dan ik moest me aanpassen aan een mannelijke cultuur is flauwekul, waar staat dan geschreven dat je dit moet doen??? Dat leg je je zelf op......
Correctie: dat legde ik mij mijzelf op. En dat doe ik nu dus niet meer, zowel niet richting man als niet richting vrouw.

Groetjes,

Frederique
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Frederique_ schreef:(...)
Correctie: dat legde ik mij mijzelf op. En dat doe ik nu dus niet meer, zowel niet richting man als niet richting vrouw.
(...)
Juist en precies daarmee kies je een maatschappelijk uiterst moeilijk pad. Geheel je volste recht, maar ga niet klagen dat de rest van de "normale" wereld je niet begrijpt en accepteer de werkelijkheid dat ongeveer niemand kan omgaan met die middenpositie ergens deels man/deels vrouw.

Zeker zodra je dan tegen de exclusieve mannen- of vrouwendomeinen -die er nu eenmaal zijn- aanloopt zul je problemen krijgen. Vergelijk het met het probleem van een passabele pre-op TS met kleedkamers. Alleen waar het voor een TS een probleem van tijdelijke aard is, zal je als TG daar altijd mee te maken hebben. Waarbij er maar één maatschappelijk ruim geaccepteerde oplossing is: je aanpassen zodat je in ieder geval voor de exclusieve domeinen voldoende in het ene of het andere pulletje past om er mee weg te komen.

Kleding maakt je geen man of vrouw, sterker zelfs hormonen maken je geen man of vrouw, in mijn rotsvaste overtuiging is uitstraling de doorslaggevende factor. Het 'if it walks like a duck, talks like a duck, it's a duck' is gewoon van overeenkomstige toepassing.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Correctie: dat legde ik mij mijzelf op.
Ja maar waarom :roll: das toch masorchistisch, je hebt maar dit leven en sinds de jaren 70 mogen mannen toch alles dragen wat vrouwen toch ook dragen, als je beleving die kant van kleren uitgaat(en naja wat nepborsten), zo snap ik niet waarom je dit niet deed en nu met in de 30 op eens mee komt aandraven en zo'n verhaal van maakt......

De puberteit tot in de 20ers is er toch normaal om zich te ontdekken, ik ben ook van je leeftijd en ik hou nu feest, want ik ben nu mijn styling al 20 jaar trouw, ik *moest* het ook met een mannenlichaam doen, maar ik heb me nooit opgelegd dat ik de saaie mannenmode naging, vond dat maar alles lelijk en ja, hoe vaak werd me gezegt, deze plee is niet voor jou, maar daar deed ik niet moeilijk, ik vroeg gewoon of ik mijn broek(ja broek) omlaag moet doen of zoiets, ik ben niet op de mond gevallen :wink: .....

.......of hoe vaak ik voor toente, travestiet of tussie werd uitgemaakt omdat ik vet geschminkt liep met een enoorm kapsel......ik bedoel maar, ik maakde het ook niet vast aan een geslacht, ik deed gewoon waar ik zin in had, en geloof maar, ik draag ook maar kleren die me staan......ik moet me zelf bevallen, er waren/zijn best veel mensen die vonden/vinden me raar, maar voor hun doe ik het niet, nee puur voor mezelf......

.....ben je daarvoor bang geweest, dat je iemand raar aankeek, nou dan ben je laf in mijn ogen, maar echt, weet je eigenlijk wat vrouwen doormaken in deze mannen-vrouwen-oordeel-blikken-wereldje, weetje hoeveel spreuken en blikken ze blootgestelt zijn en die kunnen er ook niet ontduiken of in een eenheitslook vlugten, met een burka misschien, maar dat doen ze niet, ze hebben ieder hun styling, dus waarom jij nu pas, snap je wat ik wil zeggen......?

Mara
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:.....Seksuele spannendheid is voor mij meer een last dan een lust.
....ik heb goed gelezen, ik heb de woorden ff zwart gemaakt, dus bovenop heb je ook nog een seksuële probleem, dat lees ik hier......ik zal dat niet onderschatten, opwinding als last te ondervinden kan tot grote frustraties lijden en dat kan zich uiten in een vette depressie, das gevaarlijk dus...... :roll:

Ik heb een vaag vermoeden dat je een heleboel verstoppte angsten met je rondsleept, kan dat...??

Groetjes, Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Jenni,

Ik snap je standpunt heel goed, maar ben het niet eens met je oproep om de werkelijkheid dat ongeveer niemand kan omgaan met die middenpositie ergens deels man/deels vrouw te accepteren. Als homo's dat veertig jaar geleden hadden gedacht dan zaten ze nu collectief nog steeds in de kast. Dat deden ze niet, nu worden homo's en lesbiënnes breed maatschappelijk geaccepteerd. Zo'n situatie zou ik ook graag zien rond mensen die tussen twee genders inleven.

Wel zie ik om mij heen gebeuren wat jij beschrijft: veel mensen die tussen man en vrouw ingeleefd hebben zijn het na een paar jaar poepzat om als freaks behandeld te worden en kiezen onder maatschappelijke druk om toch meer te vervrouwelijken. Werkelijk doodzonde dat mensen op die manier door hun omgeving gedwongen worden om verder buiten zichzelf te leven dan nodig is!

Groetjes,

Frederique
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:
Frederique_ schreef:.....Seksuele spannendheid is voor mij meer een last dan een lust.
....ik heb goed gelezen, ik heb de woorden ff zwart gemaakt, dus bovenop heb je ook nog een seksuële probleem, dat lees ik hier......
Je gaat in je conclusie veel verder dan ik ooit bedoeld heb.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Je gaat in je conclusie veel verder dan ik ooit bedoeld heb.
....oeps :oops: sorry, nou ik las het, dus dacht ik dit, het had wel kunnen zijn, neem me niet kwalijk :roll:

Mara
Plaats reactie