Hoe heb jij make-up aanbrengen geleerd?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

@Erotic Esther

Hey Es, je moet toch eens vertellen hoe je vriendin je dan opmaakt.
En hoe je dat met je borsten regelt. Want het ziet er allemaal geweldig uit.

Ik ben zeer onder de indruk. (en dat ben ik niet snel) ;-)

kusje,
Nath
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Erotic Esther
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: di dec 27, 2005 11:51

Bericht door Erotic Esther »

hoi nathalie. dank je voor je compliment :oops:

ik weet niet precies wat sabine doet maart ze is wel altijd best wel lang bezig met me, meestal een paar uur (al is dat wel met iedere keer weglopen of verhalen vertellen of wat dan ook). voor borsten heb ik een paar siliconen protheses voor mijn verjaardag gekregen vorig jaar. hoop mensen vragen of ze echt zijn als ik uitga ;)
Hoi ik ben Erotic Esther - party animal in minirok!
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Hmm.. Mail me maar een keer als ze je weer eens opmaakt. Als visagiste in de dop ben ik altijd zeer geinteresseerd in de vaardigheden van anderen.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Truus
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 20:49

Make up cursus!

Bericht door Truus »

Ik heb een make up cursus, Visagie, gedaan bij Faces in Gorinchem.
Gezellig, lekker onder de meiden (die het sowieso allemaal erg interessant vinden) en veel oefenen.
6 wekelijkse lessen voor 9 tienen. Plus de mogelijkheid voordelig proffesioneel spul te kopen.

Aanrader, t en tv vriendelijk!
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Re: Make up cursus!

Bericht door Nathalie »

judy4fun schreef:Ik heb een make up cursus, Visagie, gedaan bij Faces in Gorinchem.
Gezellig, lekker onder de meiden (die het sowieso allemaal erg interessant vinden) en veel oefenen.
6 wekelijkse lessen voor 9 tienen. Plus de mogelijkheid voordelig proffesioneel spul te kopen.

Aanrader, t en tv vriendelijk!
Je website ziet er dan ook schitterend uit, Judy.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Sjaleesha
ff weer wat posten
Berichten: 55
Lid geworden op: zo feb 22, 2004 14:38
Locatie: Tussen de rivieren

Bericht door Sjaleesha »

Patricia1979 schreef: weet iemand hier misschien een goed adres op internet of gewoon zo een winkel voor leuke, grote en vooral uitgebreide visagiekoffers?
Voor alles op visagie-gebied kun je als particulier hier tegenwoordig ook terecht: http://www.visagieshop.nl/Make-up-5-kwa ... offer.html

Ikzelf ben daar een keer model geweest tijdens een workshop.

Sukses, Sjaleesha.
Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld en verdriet gedeeld.
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Patricia1979 schreef:Hoi Iedereen,

weet iemand hier misschien een goed adres op internet of gewoon zo een winkel voor leuke, grote en vooral uitgebreide visagiekoffers?

Ik zet het hier maar neer, anders moet ik weer een nieuwe topic ervoor openen :D

Groetjes,

Patricia
Je zou ook eens bij backstage in Amsterdam kunnen kijken...daar heb je een hele grote keus uit uitgebreide visagiekoffers ;)
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoihoi,

<En hoe belangrijk is de soort makeup nou eigenlijk? Is een duurdere oogschaduw nu echt het geld waard, ten opzichte van zoiets wat je bij de Hema kunt kopen? Of een duurdere mascara?>

Ehm, een paar jaar geleden heeft de consumentenbond een onderzoek gedaan naar de kwaliteit van mascara, en daarbij kwam het Etos huismerk als beste uit de bus, a 2.99 euri. De overige (zeer) dure merken scoorden ronduit slecht.
Was ook op tv bij Kassa oa. Voor de rest is de lipstick en het bijbehorende potlood van de Hema werkelijk geweldig, ook 2.99 euri en 1.99 euri.
Ik heb ooit wel heel erg dure make up van oa Shisheido gebruikt, Chanel ook, en Mac, maar voor wat betreft mascara, oogschaduw en ook lipstick is het geldklopperij en gebakken lucht. Je betaald voor de naam eigenlijk. Verder zie ik het verschil in kwaliteit niet zo tussen oogschaduw van bv Chanel en die van het Kruidvat hoor?
Verder heb ik ook zo het idee dat die visagie cursussen voor tv's/ts'en ook al geldklopperij zijn, eigenlijk alleen omdat je bij een 'ruimdenkende' organisatie denkt terecht te kunnen.
Als je een MAC adresje in de buurt hebt; die zijn ECHT volkomen ruimdenkend, ik ken 2 tv's die bij MAC in de Bijenkorf werken, weliswaar niet als tv, maar als make up experts, en MAC heeft een poos RuPaul als reclame boegbeeld gebruikt, want, zo luidt de slogan van MAC, 'wij maken make up voor mensen'. Een van die tv's is inmiddels het hoofd van MAC nederland trouwens.

Ik heb geen baardgroei oid, dus ik gebruik geen foundation of poeder of zo, maar het valt me wel vaak op bij tv's die Kryolan en aanverwante merken gebruiken dat hun make up het aanzien van een dodenmasker heeft. Te dik, te dekkend, vreemde kleur ook. Natuurlijk bedoeld om baardgroei ed te maskeren, maar dergelijke dikke lagen ultradekkende foundation benadrukt juist de onregelmatige huid door baardgroei juist. Probeer gewoon eens wat transparante poeder te gebruiken ipv dikke lagen foundation. Juist die dikke laag foundation maakt het geheel zo opvallend, en laten we even wel wezen; die baardgroei zit er toch al. Gewoon het gebruik van wat transparante poeder doet het gezicht wat natuurlijker lijken.
Een dikke laag foundation kan *binnenshuis* wel ok lijken, maar *buitenshuis* in het daglicht heel anders tonen. Over made up, zogezegd. Voor de avond en uitgaan is het wel goed te gebruiken natuurlijk.

Voor de mensen die op de euri's moeten letten: de make up van het huismerk van de Etos en de Hema zijn superbe, en kost geen drol. Verder heeft het Kruidvat ook een grote collectie van make up van allerlei merken die ook uitstekend zijn, voor wat betreft de oogschaduw dan, en kost ook al geen drol. Daar kun je onbekommerd mee experimenteren zonder dat je handen vol geld uitgeeft.

Voor wat betreft dag en nachtcremes: het hangt er sterk vanaf of je aan de hormonen bent of niet, want dat is nogal van invloed op je (gezichts)huid, en dat is een understatement.
Als je pre hormonaal een droge huid had, zoals ik, dan word ie gegarandeerd nog veel droger, oa door androcur gebruik. Vichy is daarvoor een uitkomst. Effectief en niet al te duur. Alleen bij apotheken te verkrijgen. Ik ken trouwens diverse bio vrouwen die bij Vichy zweren. De Libelle doet bij tijd en wijle onderzoek naar cremes ed, en daarbij scoort Vichy altijd erg hoog.
Voor degenen die op de euri's moeten letten: Garnier heeft ook geweldige dag/nacht/oogcremes, voor diverse huidtypes en doeleinden, die regelmatig in bij het Kruidvat in de aanbieding zijn, a 8.99 ipv 12.99 per potje/tube. Soms ook bij de Etos. Gewoon gebruik maken van die aanbieding, en een voorraadje inslaan tot de volgende aanbieding zich aandient ;-)

Kleine anekdote: ik was eens bij een apotheek om Vichy anti rimpel creme te kopen, omdat de textuur daarvan zo lekker is voor mijn droge huid. Zegt de apothekeres heel erg verbaasd: 'wat moet jij met een anti rimpel creme?? Jij hebt geen rimpels!'
Lol!
Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

mila schreef: Als je pre hormonaal een droge huid had, zoals ik, dan word ie gegarandeerd nog veel droger, oa door androcur gebruik.
Ohjee daar ben ik erg bang voor, ik heb nl nu al echt last van een ontzettend droge huid (niet zozeer mijn gezicht maar ellebogen, knieen, voetjes enz)....ik vind body lotion enz niet effectief werken...ik gebruik zelfs uierzalf af en toe als het te erg wordt(maar dat vind ik te ranzig), en ik was mezelf met zwitsal (kun je nagaan)....lieve queen Mila, heb jij misschien een tip voor mij? Hoe kom ik van die droge huid af?
mila schreef: Kleine anekdote: ik was eens bij een apotheek om Vichy anti rimpel creme te kopen, omdat de textuur daarvan zo lekker is voor mijn droge huid. Zegt de apothekeres heel erg verbaasd: 'wat moet jij met een anti rimpel creme?? Jij hebt geen rimpels!'
Lol!
Groetjes Mila.
Lol je sluit altijd af met zoiets :) dat is echt zo grappig :)
Gebruikersavatar
Stealth01
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: di feb 06, 2007 20:09
Contacteer:

Bericht door Stealth01 »

Patricia1979 schreef: Je hoeft geen dikke lagen foundation te gebruiken om de baardschaduw weg te werken en het toch natuurlijk te laten aanzien. 't Is ook een kwestie van eerst goed scheren en dus ook goed tegen de richting in. En heel belangrijk, de juiste kleur foundation kiezen.
Hoe goed je een baardhaar scheert, wanneer deze donker of zelfs zwart is blijf je deze door de huid zien.

Kit.
Gebruikersavatar
Stealth01
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: di feb 06, 2007 20:09
Contacteer:

Bericht door Stealth01 »

Ja, jij....:wink:

Daar heeft een ander die donker of zwarte haren heeft niets aan. Gewoon eruit die handel....

Kitty.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Die scoort dus op alle fronten slecht. Hij gaat dus ook vanaf april uit het assortiment van Etos>

Waaaaaaaaat?? Mijn mascara die ik al jaaaaaaaaren tot volle tevredenheid gebruik!
Goddank dat ik dit nu lees, ik ga meteen een voorraad inslaan!

En ik gebruik altijd poederoogschaduw, nooit creme, die maakt zo hard en kan in plooitjes gaan zitten, zodat het gaat strepen.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Stealth01
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: di feb 06, 2007 20:09
Contacteer:

Bericht door Stealth01 »

Patricia1979 schreef: Ja inderdaad, is ook zo. Maar daar ben je ook zeker wel anderhalf jaar mee bezig.
Dat is zo, vaak nog langer. Als heb je maar de donkerste haren eruit, dat scheelt al veel. Maar van degenen die met camouflagecreme's werken, hoeveel ervan zullen in de toekomst een volle baard willen? Als je dat niet wil, lijkt mij het makkelijkste, ondanks de tijd, om ze eruit te laten halen.

Kitty.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

dat scheren kost je ook klauwen met geld (secundaire reden)

wat je aan scheermesjes/schuim kwijt bent op levensbasis kun je met gemak je epilatie van betalen
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Mina,

<Ohjee daar ben ik erg bang voor, ik heb nl nu al echt last van een ontzettend droge huid (niet zozeer mijn gezicht maar ellebogen, knieen, voetjes enz)....ik vind body lotion enz niet effectief werken...ik gebruik zelfs uierzalf af en toe als het te erg wordt(maar dat vind ik te ranzig), en ik was mezelf met zwitsal (kun je nagaan)....lieve queen Mila, heb jij misschien een tip voor mij? Hoe kom ik van die droge huid af? >

Dat is niet zozeer een droge huid in het algemeen, dat zijn 'de bewegende delen' die droog zijn bij jou. Even voorzichtig met een puimsteentje voorzichtig de schilfers eraf 'schuren' en daarna insmeren met Bodysilk van Dove, ook regelmatig in de aanbieding bij het Kruidvat.
Ik heb inmiddels zo'n beetje alle bodylotions/cremes gebruikt, dus ik kan met zekerheid zeggen dat Dove Bodysilk voor mij het beste werkt. Ruikt lekker, trekt snel in, en is effectief om een droge huid mee te bestrijden. En oh ja, ik gebruik Dove cream oil shower om me mee te wassen, is erg zacht en verzorgend, en ook al bij tijd en wijle in de aanbieding bij het Kruidvat.

Ter illustratie: toen ik aan de hormonen/androcur ging, werd mijn haar binnen no time zo droog, dat het wel grijs van kleur leek, en het 'ritselde'. Mijn huid werd ook zo droog, dat ik een soort rode eczeemvlekken kreeg m.n. op mijn gezicht en op mijn onderbenen.
Het trok na verloop van tijd weer bij, nadat mijn lichaam de 'hormoonschok' verwerkt had, en ik allerlei middelen toepaste om eea te bestrijden.
Tegenwoordig krijg ik van mijn minnaars altijd complimenten over mijn zachte, gladde huid, niet alleen verbaal, maar ook in de vorm van vingertoppen die over mijn huid glijden, of geaai en geknuffel, wat ik erg lekker vind :-)
Groetjes Mila.
Plaats reactie