"We worden bedreigd door de moslims"

Algemeen

Moderator: Moderators

Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Florence schreef:Beste Nathalie,

Ik denk wel als die Deense cartonist eerst nagedacht had en dan pas getekend deze cartoons nooit had uitgebracht,want wat in Denemarken en de rest van de westelijke wereld kan geld niet voor de hele wereld tenslotte wonen we niet op een eilandje.En daarom kom ik toch weer terug op mijn beide reackties van 15 januari.

groetjes Florence
Florence, ik denk dat daarom de bewuste prenten waren geplaatst in een Deense krant en niet in bijvoorbeeld een Iraanse. Hoewel ik heb begrepen dat wat antisemitisme en discriminatie aangaat met name de Iraanse media er (wat spotprenten betreft) ook wel pap van lusten. ;-)

En daar heb ik geen problemen mee. Maar wie zonder zonden is, werpe den eerste steen. Right ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Brrrr, Allemaal leuk en aardig dat we mensen in hun waarde moeten laten, goed ben ik het met je eens. Maar wat je je ook moet realiseren dat dit schuldgevoel wel eens doelbewust kan worden uitgebuit door mensen met een politieke agenda. En dat is juist wat er hier is gebeurt. De prenten waren in september al gepubliceerd, en ergens nov/dev in een Egyptische krant al uitvoerig behandeld (nee toen waren ze er ook niet blij mee hoor).

Uitgerekend nu zien een paar individuen er brood in om eens een oude geit uit de sloot te halen en even flink te gaan stoken, kijk maar naar gisteren in Maastricht, die demonstrantjes waren amper droog achter hun oren.

Dit hele gedoe zou best wel eens te maken met het feit dat dat ene land wat zo graag met uranium wil spelen op de vingers is getikt door het internationale atoomagentschap.

Anyway, voordat ik weer lekker doordraaf... Laat die Europese kranten wat Iraanse spotprenten afdrukken, dat als "excuses" aanbieden aan degenen zie zich aangesproken voelen en dan vervolgens weer terug naar de orde van de dag. Wat min of meer hetzelfde is maar dan zonder de Denen...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Da's een hele goede suggestie, Mireille.
Afbeelding
Nicole-vt
dagelijks aanwezig

Bericht door Nicole-vt »

Hi Nathalie,

Overeenkomst is er niet, Ik vond de tekst wel erg toepasselijk bij de hetze rond de cartoons, thats all. Verder hoop ik nog een hoop te lachen om cartoons over welk ras, godsdienst etc. dan ook. Ik steek dus ook een beetje de draak met mijn uitlatingen over "gevaar lopen". We motten het wel een beetje luchtig houden en niet overal zo moeilijk over doen, vandaar ook mijn simpele en korte tekst hier onder de streep..

Gr.

Nicole
Let it be..
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Meer ga ik er niet meer over zeggen:

Afbeelding

"Zeur niet, Mohammed, we zijn hier allemaal wel eens als karikatuur afgebeeld."
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Tis al goed, Nicole.. idd let it be
En Chantal: *grijns*
Afbeelding
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

worden wij bedreigd door moslims

Bericht door Robinhood »

Als homo.travi,trans,vrouw,punker,hippie,lesbi,of wat dan ook,worden wij door moslims gezien als.....vul maar in.
Ik ben er van overtuigd dat wij de moslims kunnen leren daar mee om te gaan,dat Zal moeilijk zijn,maar wel de moeite waard voor de volgende generaties.
Zo hebben de katholieken,het ook moeten leren,van een Robert Long.of Jos brink na de jaren 50.En nog steeds.Dus ook geen pardon voor moslims,...zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ik discrimineer niet,maar kom op voor mijzelf de tijden van de inquisitie
zijn al heel erg lang voorbij.Maar als wij toegeven aan een religie die ons gaat beperken in onze vrijheid,dan word the inquisitie een toekomst verhaal,en daar weiger ik in mee te gaan.Wat deze religie ook inhoud!!!!
Ik denk dat dit een zinvolle discussie is,ongeacht je voor of tegen bent.

Elke religie zou een daad van liefde,vrede en verdraagzaamheid moeten uitdragen anders is het geen religie maar een regiem.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Onder Balkenende en consorten is Nederland al behoorlijk veranderd in een politiestaat: ontzettend veel burgerrechten zijn inmiddels opgeheven, aangetast of buiten werking gesteld. Daar heb je dus kennelijk geen moslims voor nodig. Bovendien zie ik eerlijk gezegd akelig weinig verschil tussen radicale moslims en extreme christenen zoals je die b.v. op de Veluwe nog wel vindt. Als wij willen wonen in een vrij land dan zijn we nu in ieder geval goed op de verkeerde weg.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Carin
ff weer wat posten

Bericht door Carin »

Ik ben het helemaal met je eens dat er bar weinig verschil is tussen de ene fundamentalist en de andere, Kim. Maar ik wil toch wel even een opmerking maken over een naar mijn smaak ander vooroordeel: de Veluwe en haar inwoners. Ik ben zelf een Veluwse (geen Veense ziet haar stad als Utrechts) en ik ben als trans zeker goed opgevangen in de kerken hier. Jawel, meervoud... En ja, breng het zilver maar in veiligheid want 'daar gaat de buurt': ik ben sinds kort lid van een kerk. Onze huidige voorgangster (ja, een vrouw...) is er ook heel duidelijk over: over de Veluwe heerst blijkbaar een reputatie maar we zijn over het algemeen akelig vooruitstrevend vergeleken met sommige andere delen van het land zoals het Drentse platteland en de dorpjes rond Rotterdam, bij de laatste locatie is zij eerder weg gegaan omdat ze duidelijk 'te liberaal' was.
Kortom, ook hier even bijstellen.

Groetjes, Carin.
tonnie54
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door tonnie54 »

ik sluit mij bij de vorige spreekster aan, al ben ik geen lid van een kerk

ook een Veluwse
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Feitelijk is het heel erg simpel en daarom ook zo eng ingenieus Wat er in Nederland gebeurt op het moment is dat de angst de greep krijgt. Vanuit de Nederlandse kant de angst voor een onderdrukkend Moslimregime, vanuit de de Moslim wereld de angst voor een onderdrukkend NIET-moslim regime EN een onderdrukkend moslim regime.

Schuldigen zijn in mijn ogen een STEL GODSDIENSTWAANZINNIGE TERRORISTEN die zich laten voorliegen door een GODSDIENSTWAANZINNIGE OPPERTERRORIST. Door het steeds maar weer onder druk verspreiden van anti-westerse propaganda en het plegen van gruwelijke aanslagen uit naam van Allah en de Jihad. Dit doend een wig drijvend tussen de moslimbevolking en de NIET moslim bevolking. En dat is nu juist wat we moeten voorkomen om ons zelf te redden van een werkelijke revolutie of iets dergelijks.

Wat er nu gebeurt is dat we steeds vaker naar elkaar gaan wijzen, nare beschuldigingen naar elkaar uiten en belachelijke wetten om onze oren geslingerd krijgen die daar het gevolg van zijn. Dat is precies wat die terroristen willen. Haat, verdeling en angst zaaien. En wat mij het meest irriteerd is dat we in dit "Tolerante" land er volledig intuinen. Iedereen is krampachtig om zich heen aan het slaan om zijn plekje veilig te houden. Iedereen heeft een mening en het ergste van alles, iedereen heeft ook een oordeel. Mensen doe je ogen open. Het gaat hier prima in Holland met die integratie.

Er zijn wel wat probleem jongeren die toevallig van marrokaans nederlands afkomst zijn maar dat is een wat groot uitgevallen randprobleem. Net zoiets als de Antilliaanse probleem jongeren. Diegene die nu de meeste problemen veroorzaken zijn mijns inziens echter de media en de politiek. In plaats van maar te blijven zeuren over die integratie zouden we zelf ook eens een stap DICHTERBIJ kunnen doen in plaats van naar ACHTER, aangezien reintegratie nu eenmaal van twee kanten moet komen. Zet je zelf eens open voor het idee dat je hier met MENSEN te maken hebt niet met moslims en neem de kans te leren hoe die cultuur en religie in elkaar steekt. Geloof me als je het werkelijk meent wordt je als een vorst behandeld en geniet je van al het exotische wat we hier in Nederland allemaal bezitten. En kan je met eigen ogen zien dat er helemaal niet veel verschil is tussen een gemiddelde moslim en een gemiddeld christen.

En als we met zijn allen in Nederland eens wat repectvoller met moslims om zouden gaan dan zouden we misschien zo ver kunnen komen dat we rug aan rug tegen die achterlijke TERRORISTEN kunnen vechten. Als we dat nu niet snel gaan doen zie ik die Neo-Jihad steeds sneller dichterbij komen. (de Jihad is een uit zijn context gerukte term en dus noem ik hem maar de Neo-Jihad. Verzonnen door mensen die denken dat je door zelfmoordaanslagen in de hemel komt en voor eeuwig omringd wordt door maagden) Het is een eng ingenieus plan wat zich langzaam voltrekt en waar we als we op deze voet verder gaan straks geen moer meer aan kunnen doen.

Mensen leer voor jezelf te denken en volg niet klakkeloos de media of de politiek. Of om het met MTV uitdrukkingen te zeggen (hoe ironisch 8) ). Think Again!!!
Het word tijd dat we voor onze moslim inwoners die ene angst weg kunnen halen (die angst te moeten leven in een land waar ze uit angst voor extremisme door de regering van hun geloof gestript worden en damn wat geef je met die angst die TERRORISTEN een machtig wapen in handen 8) :evil: ) zodat we samen die tweede angst (die angst die we allemaal hebben namelijk een tali-banachtig regime) kunnen verslaan. Kijk voor jezelf en ontdek dat moslims en niet moslims prima samen kunnen leven in de democratie die we hier in Nederland hebben. Als je je maar niet laat verblinden door zowel de westerse, als de moslim propaganda die tegenwoordig breed uitgemeten staan in de media. Waaruit dan weer politieke actie voortkomt die de stemming nog grimmiger maakt.

En dit zou ik dus omgedraaid en natuurlijk een beetje aangepast ook tegen onze nederlandse moslims kunnen zeggen. Zet die haat of angst van je af en ga er op uit jezelf positief in het nieuws te brengen want dat is de enige tegenhanger die je kunt bieden en werk samen aan een oplossing tegen dat terrorisme. Hier in Nederland is er geen reden voor Jihad.

Daar waar stelselmatig in onderontwikkelde Islamitische landen de internatinale mensenrechten geschonden worden misschien wel maar dat is voorlopig een ver van ons bed show en een heel ander verhaal. Als wij hier allereerst maar eens gaan proberen het hoofd koel te houden. Allemaal :D :D :D
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

we worden bedreigd door moslims

Bericht door Robinhood »

Grappig ik wilde net iets schrijven,mooi gezegd.
Ik zat laatst op de web site te kijken van Big Red Machine,dat is een website van de Hells Angels ,deze zijn wereld wijd verspreid met een geolied crimineel web,en doen zich voor als hobbyisten.
Ik kreeg er een knoop van in mijn buik.
Toen moest ik denken aan de Israeliers ,die door Amerika een hand boven het hoofd gehouden word,omdat ze het "grote geld bezitten'.
De maffia wereldwijd verspreid,ik hoef over hun niks te vertellen.
Het maakt ook niks meer uit,corruptie is ook smerig,daar kan geen religie tegen op.
Maar ik vind wel dat er een deel van de moslims net zo heet gebakerd is als een stelletje hooligans na een verloren spelletje.
Daar tegenover staat gelukkig de moslim gemeenschap in Vlaardingen,dat is een oudere generatie,en wanneer zij mij zien dan lachen ze,en daar kan ik goed mee leven.
Maar ja wie moet er nou niet lachen om een androchine,zelfs trans of travies weten niet altijd wat ze van mij denken moeten.
Dus wie iswie en hoe,en waarom,en hoeveel,......bevrijd jezelf,en wanneer we dat allemaal zouden doen 5 miljard dan hebben we geen tijd om op een ander te letten.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Vanmorgen las ik in de krant dat belgie een verbod op de burka wilde instellen... hoelang zal het duren voordat nederland volgt??? In het kader van veiligheid en legitimatie Dus Johnn daar gaat je stelling over vermommingen...

ook in de krant vanmorgen sport iraanse voetballers met staven dynamiet en de duitsers als militair met geweer... Dagblad van het Noorden van15 feb 2006.

Ook in de krant Cairo heilig kalf trekt duizenden bezoekers...
Omdat er volgens zeggen in de huidplooien van dit beestje stond te lezen: Er is geen andere God dan Allah!

Is dit misschien een vorm van uitlokking? Voor nog een spotprint over een BSE kalf???? hahahahahahahahahaha

Waarom laat de mens niet ieder geloof in zijn waarde??? Of je nu Christelijk, Moslim, Jood of niet gelooft
Draait deze elende uit op WW3??? en zoals zo vaak in oorlogen... om het geloof???

Nat
Niets is blijvend, alleen de verandering
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

we worden bedreigt door moslims

Bericht door Robinhood »

WW3,is onderweg,de kop is er af al een aantal jaartjes.
Dat is niet eng of negatief,het zou uiteindelijk een positief efect kunnen hebben,en dat we ons afvragen WAAR ZIJN WE ME BEZIG!!!!!
Misschien zijn we zo hardleers??
De vraag is altijd ,ten koste van wat?
Een ding is wel zeker wij zijn met z'n allen verantwoordelijk,ook de struisvogels.

Ik vind trouwens dat iedereen op deze pagina een duidelijke mening heeft,allemaal eigen,maar ook wijs,wij hebben geen tijd om oorlog te voeren op wat voor manier dan ook,dus............
IEDEREEN IN EEN JURK!!!!!!!!
.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Robin schreef:IEDEREEN IN EEN JURK!!!!!!!!
Te beginnen met een foto van Robin in het forumprofiel van Robin ? :roll:
Afbeelding
Plaats reactie