Mara

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Mara

Bericht door Vicky_ »

Dames

Voor zover ik heb vernomen gaat alles goed met onze Mara, heeft ze geen complicaties gehad en mag ze komend weekend naar huis
:D
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Dat is goed nieuws!
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Re: Mara

Bericht door betteke »

Vicky_ schreef:Dames

Voor zover ik heb vernomen gaat alles goed met onze Mara, heeft ze geen complicaties gehad en mag ze komend weekend naar huis
:D
Wat lief van je Vicky dat je dit even laat weten, want ik was echt heel benieuwd of het was doorgegaan, en hoe het met haar ging!
Gelukkig voor haar dat het nu wel in een keer goed gegaan is,mocht ook wel een keer toch!! :wink:

liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Hoi Mara,
Als je dit leest heb je waarschijnlijk een van de belangrijkste trips van je leven achter de rug!!
Van harte meid met deze voor de buitenwereld onzichtbare, maar voor ons zelf zo belangrijke stap in het vrouw zijn.
Van harte beterschap. en een spoedig herstel toegewenst!!!
Hoop snel wat van je te horen.......

veel liefs,
Betteke :wink:
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Thx dames :D

.....heb er zeker geen spijt van deze stap 8)

Heb nu pas de pc aan, mijn dierentuin kreeg natuurlijk de eerste aandacht en mijn zus(beste vriendin) is net weg, ben echt blij dat alles erg goed is gegaan, Frau Krege is echt een vakvrouw :wink:

Je voelt daar gewoon in goeie handen, trouwens is ze bij mij weer een nieuwe operatiemethode gaan toepassen......zonder damsnede, wat ook weer scheelt in napijn en voorspoedig mobiliteit, ben gewoon zonder zitring met mijn pantzer van jeep na huis kunnen rijden, zonder dat het pijn deed of wat dan ook......en als ik de vele mensen mag geloven, die al een blikje op Frau Kreges werk mogden werpen, dan ziet alles wel erg naar echt uit.......het voelt trouwens ergens ook zo :D

Groetjes.....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Hoi meid,
Wat leuk om van je te horen dat alles goed is gegaan!
Heerlijk voor je dat het zo goed gaat......je begint nu gewoon kennis te maken met een lichaam dat bij je past!
Voor mij is het al bijna 26 jaar geleden, en mijn chirurg van toen (in Engeland) was toen ook al ver vooruit op de techniek in Nederland, zodat ik na 2 weken al weer langzaam kon beginnen met werken (voor Nederlandse begrippen ongeloofelijk!)
Ik weet nog maar al te goed wat voor een bevrijdend gevoel het toen gaf dat het achter de rug was, en dat zul jij nu ook hebben.
Geniet maar lekker van je nieuwe lijf, en de ontdekkingstocht naar al die dingen waar je vroeger alleen over kon dromen!!

veel liefs,
Betteke :wink:
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Jau Betteke, ben ook al serieus aan overleggen, weer aan de slag te gaan, zal wel over twee a drie weekjes echt wel us proberen of dit gaat, had mijn werkgever ja al belooft, zo snel mogelijk weer trug te komen......vooruitblikkend had ik hem gezegt, dat ik wel rond de zes weken eruit zal zijn en gezien hoe vlug nu de herstel is, zal dat ook kunnen, dat ik dan weer de autobanen in benelux onveilig ga maken en op de middag lekker een strandwandeling ga maken in Zeebrugge of elders......

.......kan toch niet stilzitten en ben een mens met bewegingsdrang, kan best zijn, dat het niet al te lang duurt, dat ik ook weer ga trainen, ik fiets normaal veel......dat Frau Krege geen damsnede heeft toegepast, is echt een voordeel.....ach ja, tot ik dit kan doen, blijft nog steeds mijn andere methode om in conditie te blijven, met name het powerwalking....de stent mag zeker wel us un uurtje eruit, zonder dat mijn doos dichtklapt, hahahaha.......had hem ja ook niet in, toen ik van Essen naar huis ging rijden.....erna ging die net zo makkelijk in als daar in Essen.....

.......trouwens, dat stuk hightech met name stent of op z'n duits *Platzhalter* kost un euro of 800,-!!! Het is wel un fijn ding, wat makkelijk is intevoeren en wat zich aan je lichaam aanpast, het dingen pompt zich zelf op en als je dat niet genoeg is, zo kun je het zelf nog makkelijk aanpassen door met een spuit nog meer lucht erin te pompen.

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
anna_r
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: zo okt 12, 2003 13:04

Bericht door anna_r »

Hai Mara.
Blij dat ik weer wat van je hoor, ik hoop dat het met je goed gaat.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Anna, zeker gaat het goed met me en dat hoop ik ook van jou.....want had me ivm voorbereiding op de ingreep iets teruggetrokken en alleen maar met weinig maar de dierbarsten gecommuniceert, vandaar.....

......hoe gaat het nou met je, vraag ik dan maar snel bij deze :roll:

groetjes....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
anna_r
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: zo okt 12, 2003 13:04

Bericht door anna_r »

Wat zal ik zeggen Mara het gaat redelijk goed met mij.
Ik moet binnen kort een kleine ingreep laten doen, maar dat stelt niks voor.
ik geniet elke dag van het leven en ja alles wat er bij hoord :).
Dus al met al ik mag niet klagen Mara ;)
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou Anna, zoooo entuisiast positief klingt het ja niet, maar zeker ook niet te negatief, dus ik hoop, ik moet me niet ernstig zorgen maken....wetend dat je goed inmekaar zit, sterk en in goeie handen bent, isn't it :roll:

Ik heb dus op de rechter grote schaamlip een klein stuk wat nog niet geaddapteert is, maar dat maakt weinig problemen en de wondvocht van daar valt mee......in de vagina gaat alles goed, krijg de stent er wel diep in, zo dat die aan het huidflapje, wat Frau Krege bij eerste zitting kreërt om de stent op zijn plek te houden, niet te zeer irriteert, dat doet die alleen, als ik de stent laat oppompen, Frau Krege zei ook, laat er maar geen lucht erin, zo drukt die beter naar boven tegen het vrije inplantaat aan, wat in mijn vaginatop is geintalleert omdat ik besneden was........de ringnaad van dit implantaat voel ik wel bij het invoeren, maar levert ook weinig problemen op, van daar komt nog maar amper wondvocht.....

.......al met al ben ik tot nu tevreden, de kleine schaamlippen komen nu ook al tevoorschijn met het terugtrekken van de zvellingen.......allgemene pijn valt ook allemaal mee, dosering van pijnstillers gaat verder omlaag en ik zit nu maar op un beetje ibuprofen.....

.....wat wel un beetje irriteert, is wel de klit, het hoedje zit er nog niet overheen, dat komt pas bij twede ingreep over 3-4 maanden, nu wrijft het maandverbandje er soms wel overheen en dat is niet echt lekker, maar valt al met al wel mee :wink:

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
anna_r
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: zo okt 12, 2003 13:04

Bericht door anna_r »

hai Mara.

Dank je wel voor de positieve stelling tegen over mij, je weet ik heb best wat tegen gehad dus blijf ik wat terug houdend.
Maar het gaat in geheel echt wel goed met mij, een voordeel in het geheel is dat de clit best wel gevoellig is :P .

Mara ik hoop dat het bij jou zo blijft en dat je lang kan genieten er van, ik vind het een mooi gehoor hoe het bij jou er uit ziet :wink: .
over sterk gesproken ben jij het wel, zo sterk ben ik niet maar idd ik ben in goede handen :) .
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ja ik weet un beetje wat jij hebt meegemaakt Anna......

Mijn angsten speelden ook mee, me in Essen te laten helpen en niet hier in NL!

Ik heb sinds dat ik deze computer heb, me veel geïnformeert en ben steeds weer op de naam Krege gestoten, heb veel mensen leren kennen via internet en de twee praatgroepen in Keulen.....heb erg veel postiefs over deze vrouw gehoort en achteraf kan ik echt wel alles wat ik hoorde, bevestigen, vrouw Krege is echt un professional op het gebied van srs-sen.....

......in totaal ben ik 16 dagen opgenomen geweest, 3 dagen na opname was de operatie en in de daaropvolgende 12 dagen werd ik dan om de dag geroepen door haar in de OK te komen en ze naam zich altijd ruim de tijd, alles fatsoenlijk te onderzoeken en uit te leggen, hoe ik met mijn nieuw geslachtsdeel moet omgaan......ze is wel un nuchter persoon maar straalt toch best wat warmte uit......

......voor de rest was de zorg daar op top-niveau, er kwam iemand kijken of je geen doorligplekken hebt, er kwam de eerste dagen een bewegingstherapeut, die naar je conditie keek(die was wel grappig, want mijn conditie was niet aangetast, tweede dag naar ingreep, liep ik al buiten in de zon), het catering was uitstekend, mijn kamer had een ruime balkon naar de zuidkant, de verplegers waren erg vriendelijk en lief en er zijn nog talloos meer dingen, die er positief waren......en dat ondanks de staking daar van artsen en verpleegpersoneel.......

......ik kan iedereen alleen maar aanraden naar Essen te gaan, nederlandse ziektefondsen moeten dit vergoeden, in mijn geval doen ze het namelijk op grond van een europees besluit.....het maar eraan, is wel, dat je de kosten voor moet schieten.......het goede eraan, is wel, dat de srs in Essen ruim onder de in nederland gebruikelijke kosten valt zelf bij dubbel zo langer opnametijd.....

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
anna_r
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: zo okt 12, 2003 13:04

Bericht door anna_r »

Hai Mara ik ben blij dat het goed met je gaat, ik kan alleen zeggen toppie dat krege dit doet.
Ik hoop nog meer te horen van je hoe het gaat meis, voor mij is essen te ver en te laat :wink: .
Mara ik hoop en wens een goede herstel toe meis ook namens Joca :).
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

.....even un klein update.....

Het gaat verder de goeie kant op, het klein niet geadapteert stukje op de rechter schaamlip is bijgetrokken, stent laat ik nou eruit, vind dat ding lastig, het is niet leuk elke dag de hele dag wat in je te hebben.....ben zo al een-twee keer per dag aan het bougeren(diliteren) en dat is ram lastig genoeg.....

....verder verandert de hele boel dermate dat zich nu al duidelijk de huidflapjes aftekenen, waarmee straks bij tweede ingreep de kleine schaamlippen en het hoedje over de klit gecreërt worden.......de klit zit een beetje schuin naar rechts, maar niet veel, de opening waar ze doorheenschemert zit wel goed, Frau Krege gebruikt de hele glans en laat alleen een stuk doorheenkijken, moet wel zeggen, dat ze echt vet gevoelig is en dat voel je over een heel groot gebied, nu sowieso nog, waar de opening nu nog open ligt.....

......plassen gaat prima, gewoon sterke straal recht naar onder, wat ben ik blij ermee, minder blij ben ik met het soms wel irriterende brandig gevoel in de plasbuis en dat daarmee verbondene drang te moeten plassen, maar het brand nog niet erg genoeg, dat ik het nodig acht mijn artse optezoeken, meestals valt het eigenlijk ook mee, het komt in vlagen, vandaar.....

.....vandaag heb ik voor de gein uns plaatsgenomen op m'n fiets, want ik wil zo graag met dit weer de hei in of zo....kan wel zeggen, dat dit wel niet meer zo lang duurt en dan kan ik weer aan m'n conditie werken.....ik ben zo blij dat ik geen damsnede had, wat net voor mijn datum nog gebruikelijk was in Essen....het is echt een vooruitgang, want ik ken menige die daar vet last van hebben gehad en dat nog 2-3 maanden na ingreep, de mijne is pas 5 weken geleden geweest.....zal volgende week nog thuisblijven en dan ga ik weer trucken, mijn klanten zullen ook benieuwt zijn, hoe alles is gegaan :wink:

groetjes, M
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie