StemOperatie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ff weer un update.....

......maandag 14 augustus wordt ik weer verwacht in Veghel door dr deJong. Ben nu al iedereen weer aan het inlichten, dat ik mijn bek voor een paar dagen moet houden.....

.....tis weer un endoscopie om de stembanden intekorten, dat betekend, dat voren de stembandjes worden beschadigt, dat ze op die plaats aanmekaar kunnen groeien en in die tijd worden ze aanmekaar gehouden door un van zelf oplosbare hechting. Ik ben benieuwt, of het dit keer eindelijk het gewenste effekt oplevert :roll:

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Mara schreef: ......maandag 14 augustus wordt ik weer verwacht in Veghel door dr deJong. Ben nu al iedereen weer aan het inlichten, dat ik mijn bek voor een paar dagen moet houden.....

.....tis weer un endoscopie om de stembanden intekorten, dat betekend, dat voren de stembandjes worden beschadigt, dat ze op die plaats aanmekaar kunnen groeien en in die tijd worden ze aanmekaar gehouden door un van zelf oplosbare hechting. Ik ben benieuwt, of het dit keer eindelijk het gewenste effekt oplevert :roll:

groetjes
Nou, meid,

Zal je dan eindelijk net zo'n stem krijgen als die van mij? Ik hoop het voor je, je lijkt een abbo te hebben in Veghel....

Liefs en sterkte,

Kitty.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Fingers crossed meisje......succes! :wink:

veel liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Kitty Mermaid schreef:.......je lijkt een abbo te hebben in Veghel....
Jau, vind er blind heen en ook weer trug..... zal me langzaamaan un kortingskaart kunnen kopen voor dit trajekt :wink:

Er zijn wel tegenstaanders, dat ik daar nogus heen ga....velen van mijn vrienden zeggen, dat ik un aangename stem heb, maar ze moeten ook toegeven, dat het erder een mannenstem is.....en dat heet dan genderdysphonie en ja, ik vind dat ik daar erg aan lijdt.....om maar medische praat te doen....

.....en wees maar niet bang, ik zal toch nooit zo'n stem krijgen, als de jouwe....ondanks ik de jouwe nog niet heb gehoort.....maar bij een verschillenen trajekten bij verschillene mensen horen dan toch ook de stemmen te verschillen, isn't it?

Ach het komt wel goed......en als niet....nou ik weet toch waar Veghel ligt :D

groetjes en dankjewel ook aan Betteke :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Niet verstandig om naast deze operaties ook logopedie te doen? Just a thought...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Chantal C. schreef:Niet verstandig om naast deze operaties ook logopedie te doen? Just a thought...
Toch, is best verstandig.... :wink:

Heb dan ook 2 logoladys, die me bevestigt hebben, dat ik met intonatie en spreekwijze goed zit, zelfs die onnozele logotrut(ja sorry) van het VU zei, dat ik wel goed praat.....nu nog de toon hèAfbeelding
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Ja, ik denk ook dat ernaast wat logopedie noodakelijk is. Een stemoperatie leert je niets over dynamiek, intonatie en articulatie. En juist deze drie (samen met het leren van je kopresonans, maar daar hoef je je nu geen zorgen om te maken :D ) maken je stem mooi vrouwelijk...

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ha, het was wel altijd grappig in Maastricht bij het stemtraining.....daar was voor me altijd ene uit Düren/Duitsland, die ergens bij een theater in Aken aan werken was, maar zijn diepe basstem nog veelste hoog was voor die rol, die die daar moest spelen.......boar....het hele huis vibreerde als die zijn oefeningen deed...... :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

C'est la ton qui fait la musique!

Maar het is wel erg ingrijpend he Mara, veel sterkte en we duimen voor de goede afloop.

Hals und Beinbruch (Om toch een beetje internationaal te blijven)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Jau Irene......het is net zo ingrijpend dan een hormoonkuurtje en un srsje of ffsje....maar we hebben het over voor een stapje in richting passabeliteit 8)

Thx, Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Kitty Mermaid schreef:Een stemoperatie leert je niets over dynamiek, intonatie en articulatie.
Hahahaha, neee idd.....articulatie kun je niet aanopereren......

......het is wel zelfs zo en dat ff ter waarschuwing, je stembereik wordt door beide operatietechnieken kleiner, de eerste en tweede operatie, waar van buiten geopereerd werdt, de stembanden te rekken, had bij mij sterk dat effekt, de diepe bas is weg, maar ook veel van de hoge tonen.....

......de eerste stembandinkorting(3de en 4de operatie) had het effekt, dat ik ietsje hoger klink, maar dat was nog niet genoeg en we hebben besloten nu nog een laatste keer te sleutelen.....heeft dat niet het gewenste effekt, zo ga ik naar Würzburg, daar zit ene, die al met de nieuwste technieken werkt, zoals een soort kunststof of silicone inspuiten in de stembanden om ook de heesheid weer eruit te krijgen, die je overhoud, als je de stembanden inkort.....die arts daar heeft al vele transsekuelen aan een vrouwelijke stem geholpen.....

.....ik vind het ovrigens kiks voor diegenen, die het enkel met logopedie redden eenduidig vrouwelijk te klinken en zich niet zo aanhoren als een man, die vrouwelijk praat! Bij mij is nou eens de stemaparaat zo dermate vergroeit, dat daar met training niks meer te veranderen valt aan de klank.....als veelpraatster heb ik al de goeie intonatie en artikulatie en als ik dat nog un tikkeltje meer in die richting train, dan klink ik nog steeds als kerel, maar veelste opgezet en überhaupt....wat heb ik daarmee gewonnen......ik denk helemaal niks en zo denken mijn logoladys en dr deJong ook over.....en wie mijn stemtrainings en operatiegeschiedenis gevolgt heeft, weet, dat ik daar al veel over geschreven heb, zoals hier, als ook op andere foren......

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

We gaan gewoon weer voor je duimen meis!!
GO GIRL!!

veel liefs,
Betteke :wink:
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Thx Betteke......dit keer moet het toch lukken...... :wink:

Trouwe klanten moeten toch ook uns kunnen hopen....erger was het ter vergelijking geweest, was ik na 4 keer bij mevrouw Krege nog steeds niet verlost van mijn piemel, hahahahaha....... :wink:

to be continued.....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Heerlijk die positieve instelling van jouw Mara!! :D helemaal goed meid! 8) Dit zijn de fijne kantjes om het zo maar te zeggen, maar vooral naar de buitenwereld toe niet onbelangrijk, en je zelfvertrouwen natuurlijk, maar daar is bij jou niks mis mee geloof ik..... :wink:
Ook die dokter zal er wel geloof in hebben dat het een keer gaat lukken, anders bleef hij niet proberen toch!?
Celine dion zal je wel nooit van haar troon afstoten, maar dat zou waarschijnlijk ook niet bij je pasen! :D

veel liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Och Betteke.....ik heb al vroeger niet zo erg aan meegedaan aan dat, ach wat heeft het mij toch zwaar getroffen....nee joh, ik ben maar un beetje genderdysphoor en genderdysphoon....okee, misschien nog een beetje genderdysvormt.....maar is dat een beenbreuk.....ik denk niet :wink:

Er laat zich prima mee leven, als je maar wat eraan doet.....want doe je daar niks aan, sterf je.....

......maarja en mijn zelfsbewustzijn, wat er nu zo eruitvloeit, is een bewijs, dat de diagnose gegrond en behandeling nodig was.

Zo nu deze stap vandaag......hmmmmm, kan nog niet veel zeggen, want ik kan niks zeggen, echt helemaal niks.....krijg geen toon eruit....maar dat zal dan wel een goed teken zijn, want bij elke andere stemoperatie kreeg ik tenminste iets eruit en iedereen weet, dat die ja ook geen gewenst effekt hadden.....als ik kuch, klinkt het wel hoger, maar dat doe ik maar beter niet, want het kriebelt als maar wat en ik moet me erg op concentreren niet te hoesten, want dat doet erg zeer en is zeker niet bevoorderlijk voor de heling......

.......dus afwachten nu en thee drinken, hahahahaha...... :wink:

to be continued
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie