hoe oud moet je zijn om t* te zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

hoe oud ben je

13t/m20
8
14%
20t/m30
10
17%
30t/m40
17
29%
40t/m50
11
19%
50t/m60
10
17%
60t/m70
2
3%
ouder
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Frederique_ schreef:Hoi Quinty,

Ukkie! :wink:

'k Ben zelf 1:97 en heb er niet zo'n moeite mee. Heb er ook vanaf mijn jeugd aan kunnen wennen omdat ik ook als man al langer dan gemiddeld was. Schrale troost: er komen ook biologische vrouwen van 2:05 voor...
Ik heb het mijn hele jeugd juist ook heel erg gevonden, met name ook omdat ik zelfs veel langer dan de gemiddelde jongen ben. (Wat ook erg lastig is met relaties, ik wil niet een man die beduidend kleiner is dan ik, liever beduidend groter, en dan is de spoeling een stuk dunner)
En ik heb me er altijd groot en lomp door gevoeld en wilde zo graag 'klein en fijn' zijn.

Ik heb twee nichtjes die beide 1.98 zijn (en bijbehorende neef van 2.07).
Hun vader is 2 meter en de moeder ook 1.98.
Maar, om nou te zeggen dat dat normaal is...het is heel uitzonderlijk en wordt ook als zodanig bekeken. Reken maar dat ze veel bekijks trekken als ze met de familie op stap gaan.

Er wordt wel vaker gezegd, er zijn echt wel grotere vrouwen. Maar dan zoek je naar de uitzonderingen. En ik ben mijn hele leven al op allerlei vlakken een uitzonderlijk en opvallend gevalletje en soms wil ik dus eens niet uitzonderlijk en opvallend zijn.

De troost van nog uitzonderlijkere gevallen is dus inderdaad erg schraal.

Groetjes, Quinty
chick on a mission
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Quinty,

Vroeg of laat zul je de conclusie moeten trekken dat je daar niets aan kunt doen... En dan kun je uiteindelijk er maar beter het beste van maken...

Op mijn werk kom ik regelmatig iemand van 1:85 tegen. Hij brult mij altijd "Lange!" toe. Ik antwoord altijd "Iets-minder-lange!". Hij lacht, ik lach, weg is de discussie...

Een probleem is vaak zo groot als dat je het zelf maakt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Frederique_ schreef:Een probleem is vaak zo groot als dat je het zelf maakt...
En zoals altijd maak je grote problemen klein.
Ik heb er wel een probleem mee ook al heb ik me er bij neer gelgd dat ik er niets aan kan doen.
Ik ben geen dromer, maar een realist. Laat mij eens een keer over iets schrijven waar ik een probleem mee heb zonder het te bagataliseren en mij er de schuld van te geven met je "een probleem is zo groot als je het zelf maakt"

Steek lekker je kop in het zand zou ik zeggen

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

De een kijkt naar iedereen die het nog slechter heeft dan zij zelf en denkt "o het kan nog erger"
De ander kijkt naar de wereld en ziet dat het nog beter kan.
Omdat ik ambitie heb, kijk ik liever hoe het beter kan dan me op te trekken aan diegene die het slechter hebben dan ik.

En dat vind ik een positieve instelling.

Quinty
chick on a mission
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Quinty.

ik heb een paar keer in nederlandse wetenschappelijke onderzoeken gelezen dat m/v transen in de regel van bovengemiddelde lengte zijn.

En verder meet ik 1.75, en word ik op mijn werk door vaak (door (hoog)bejaarden) aangesproken op mijn lengte; 'zo, jij bent flink lang he?' Lol!

Het raakt me niet, omdat ik pre transitie vaak met 'kleine' werd aangesproken, omdat 1.75 voor een man nou niet bepaald lang is.

Oftewel: ik ben van een kleine, zeer vrouwelijke man veranderd in een lange, 'jongensachtige' vrouw, omdat de gemiddelde 'oudere' met wie ik werk minstens 10cm kleiner is dan ik.

Hoewel ik pre transitie 'prettig gehersenspoeld' ben mbt mijn lengte, ik beschouw mezelf daardoor dus niet als een 'lange' vrouw, moet ik zeggen dat het me zelf een keer gebeurd is dat.....ik sprak eens met een goede kennis van me af, een m, die ik dan ergens in het centrum zou ontmoeten. Aangekomen op de afgesproken plek zag ik hem al staan, en ik dacht toch onwillekeurig 'wat een klein mannetje is ie toch eigenlijk'.
Toen we naast elkaar liepen, kon ik het niet laten onze lengte te vergelijken; hij is een paar cm langer dan ik!
Dat ik hem als klein zie, komt door het feit dat ie een kleine man is, met een slechte lichaamshouding, die hem nog kleiner maakt, en ik ga door voor vrouw, met een goede lichaamshouding, waardoor ik blijkbaar lang overkom.

Evengoed hou ik het toch maar bij platte schoenen, en oh ja, in Thailand heb ik ook ettelijke transen gezien die flink lang waren; zo'n 1.80+. Zou je toch niet verwachten in een land met een overwegend kleine bevolking, dus die conclusie uit dat onderzoek mbt lichaamslengte van transen zou wel eens hout kunnen snijden.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

ik ben 1.86, dus ook te lang...
maar ik denk toch dat ik hakken en laarzen wil gaan dragen...
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

qt schreef:De een kijkt naar iedereen die het nog slechter heeft dan zij zelf en denkt "o het kan nog erger"
De ander kijkt naar de wereld en ziet dat het nog beter kan.
Omdat ik ambitie heb, kijk ik liever hoe het beter kan dan me op te trekken aan diegene die het slechter hebben dan ik.

En dat vind ik een positieve instelling.
Wat kan er nog beter aan je lengte? Wat kun jij er aan doen?
Wat kan er nog beter aan andere mensen die hun TS/TG-zijn op TV presenteren? Wat wou jij daar aan doen?
Wat kan er beter aan mensen die in de zomer graag topless lopen met hun mannelijke borsten? Wat voor invloed heb jij daarop?

En hoe gefrustreerd komt dat er hier allemaal uit, en wat hebben wij daar volgens jou aan?

Streven naar perfectie is prima, maar je zult naar mijn mening ergens moeten stoppen. Ergens moeten zeggen "datgene wat ik aan mijzelf of aan de wereld niet kan veranderen dat zal ik moeten accepteren". Dat accepteren - dat is iets wat je aan jezelf kunt veranderen. Want je verandert je lengte niet, je verandert Nixi niet, je verandert Kitty niet en Miss Romy, en Maarten, en weet-ik-wie. Maak je lekker sappel, maak je fijn kwaad, schrijf er forums en nieuwsgroepen mee vol, maar je hebt alleen jezelf ermee... En wat levert al die "positieve instelling" van je op - naast een hoop reacties van mensen die het niet met je eens zijn?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

mina schreef:ik ben 1.86, dus ook te lang...
maar ik denk toch dat ik hakken en laarzen wil gaan dragen...
Gewoon doen, doe ik met m'n 1,80 ook. Er zijn genoeg lange vrouwen die ook laarzen en hakken dragen
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Frederique_ schreef:Wat kan er nog beter aan je lengte? Wat kun jij er aan doen?
Wat kan er nog beter aan andere mensen die hun TS/TG-zijn op TV presenteren? Wat wou jij daar aan doen?
Wat kan er beter aan mensen die in de zomer graag topless lopen met hun mannelijke borsten? Wat voor invloed heb jij daarop?
Als ik me overal zo makkelijk bij neer kon leggen was ik geen geslachtsaanpassende operatie ondergaan en een vrij uitgebreidde FFS.
Voor mij heeft het dus wel degelijk zin om me niet overal bij neer te leggen.
Frederique_ schreef:En hoe gefrustreerd komt dat er hier allemaal uit, en wat hebben wij daar volgens jou aan?
Wat heb ik aan die wijsneuserij van jou? Waarom ben jij lid geworden bij een groep voor transseksuelen terwijl je weet dat je transgender bent? Dat terwijl expliciet de regel is "mensen die een leven als vrouw nastreven" (en gaat mij daar vervolgens zwart maken met een discussie die hier gaande is?) Waarom dring jij je transgender normen en waarden op aan transseksuelen, mensen die wel een leven als vrouwe nastreven?

En als je dacht dat iedereen zo gediend is van jouw schrijfsels heb je het toch echt mis.

Ik schrijf hier voor mezelf en om soms iemand te kunnen helpen, voor het enkele bedankje en de enkeling die ik in het echt beter leer kennen.
Ja want die zijn er ook hoor, die uit dezelfde schrijfsels van mij juist wel wat halen. De laatste twee weken nog twee mensen beter leren kennen, een komt van de week op bezoek, en ik heb ook al 7 maanden een relatie met iemand die ik oorspronkelijk van ts-nl en de voorloper van isis ken.

Eigenlijk zou je me heel leuk moeten vinden, ik schrijf wat ik vind en hoe ik ben, en trek me weinig aan van de algemene consensus en ga er heel hard tegenin als ik het ergens niet mee eens ben. Een paar van jouw hoogste waarden als ik je schrijfsels moet geloven.

Quinty
chick on a mission
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Die groep wist van te voren waar ze aan begon - ik heb bovendien een geslachtsoperatie voor mijzelf nooit uitgesloten en doe dat nog steeds niet.

En ook verder heb je me niet goed begrepen: ik wijs passability alleen maar af als mensen dat als doel gebruiken onder het motto "anders wijst een ander me af". Dat laatste is vanuit mijn ogen als TG absolute nonsense, ook voor TS-en.

Verder stoor ik me niet zozeer aan de keuzes die je voor jezelf maakt, maar ik stoor wel aan je afwijzing van mensen die andere keuzes maken als jij en dan vooral aan het taalgebruik dat je daarbij gebruikt. Dat een ander het leuk vindt dat je die mensen schoffeert - tja, dat mag zo zijn, maar daarmee vind ik het nog niet leuk of acceptabel.

Groetjes,

Frederique
N.B: ben je al lid van KLM = Klub Lange Mensen? Lijkt me wel iets voor jou...
Kijk ook eens op de genderkalender !
Sem
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 20, 2006 18:37
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Sem »

En ik ben weer klein, zeg gerust een kabouter, ben 1.52 ach eerst vond ik het rot om een kabouter te zijn, nu wil ik niets liever dan een kabouter zijn. :D Ik maak me niet meer druk om mijn lengte er zijn andere dingen waar je druk of zorgen over kunt maken, zoals armoede in de wereld.
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
BlackRose
ff weer wat posten
Berichten: 65
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 20:40
Locatie: Brabant - België

Bericht door BlackRose »

mina schreef:ik ben 1.86, dus ook te lang...
maar ik denk toch dat ik hakken en laarzen wil gaan dragen...
Inderdaad, gewoon doen! Ik ben ook 1.80m en draag hakken. Indertijd, toen dat mode was, had ik een sportieve schoen met een zool van zo'n 6cm. En dan sommige mensen zeggen: "maar je bent al zo groot!", dan zeg ik: "inderdaad, dus die tien centimeter doet er echt niet meer aan toe!" Pfft, dan zouden we over kleine vrouwtjes ook een opmerking moeten maken, als die geen hakken van minstens tien cm dragen, zeker? :lol:
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Ik heb ooit gelezen dat na je 25ste het groeihormoon in je lichaam afneemt en dus ook de mogelijkheid voor je lichaam om zich helemaal te ontwikkelen. Op je 30ste kunnen de meeste zich dan nog vrij goed ontwikkelen met hormonen, maar op je 35ste-40ste is het dus al weer wat moeilijker...

Kben zelf 19 jaartjes oud... ik was 16 toen ik wist wat er met mij aan de hand was en dus waarom ik heel mijn leven al 'anders' was. Vanaf toen ging er een wereld voor me open...voel ik me eindelijk normaal, gewoon mezelf :D

Heb wel een aardige lengte 1.85m, maar helemaal geen brede schouders of dat soort dingen... gwn lang en slank zoals je dat wel bij meer meiden ziet tegenwoordig :) Ik vind het zelf wel leuk om zo'n lengte te hebben.
Als ik hakken draag zijn het meestal gwn platte;)
Gebruikersavatar
Megan
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 11:34

Bericht door Megan »

Ik heb ook niet gestemt

Waarom moet dar een leeftijd aan gebonden worden

Als je nou jonger als 13 bent en tog zeker weet dat je een t* bent val je er dan ineens buiten?????
Plaats reactie