Voel je je als vrouw wel eens man?

Algemeen

Moderator: Moderators

mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Dorine schreef: die rust is toch ook heel veel waard?
Ja zolang ik niet in de spiegel kijk, gaat het goed. Ik voel me niet supergekwetst ofzo als ik als man wordt aangesproken...ik kan het de ander niet kwalijk nemen, ik ben het bovendien gewend, ik voel me hooguit als man gediscrimineerd. "Mijnheer" dat gaat nog. Maar alle verwachtingen die er bij komen kijken, "jij bent een man dus....til dit even voor me op - dus...jij begrijpt het niet....dus....jij draagt geen rokken....dus....zie je eruit als man..."'

Het gaat allemaal goed zolang ik niet in de spiegel kijk, niet nadenk over relaties, en werk? tja...misschien gaat dat wel beter als vrouw...dat zou ik eens moeten proberen...
Ik zou niet graag die onrust willen voelen van vroeger. Dat mensen gaan kijken...en dat ik me niet meer vrij voel.
...Nu klopt het...het plaatje...ik zit er ergens in verstopt...Waarschijnlijk in travestie (V -> M) :D

Liefs,
Mina

ps: ga je al bijna naar T&T?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Voel je je als vrouw weleens man?

Hoe voelt dat?

Man?

Vrouw?

Ik zou het echt niet weten. Ik voel me vooral altijd mezelf, soms 18 soms 81 meestal ergens daar tussen in, maar vrouw of man ik weet niet hoe dat voelen moet. Echt niet.

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ik kan ook niet zoveel met die begrippen

gek, iedere trans kan zeggen, ik voel me vrouw, maar het gevoel daadwerkelijk beschrijven lukt dan weer niet

zoals zo vaak, woorden schieten te kort bij beschrijven van gevoelens
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Joy schreef: zoals zo vaak, woorden schieten te kort bij beschrijven van gevoelens
Het was weer eens te eenvoudig voor me om te begrijpen.
Dank je Joy.

Mina
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

@ Mina & Frederique:
Dankjewel dat je een topic heb gestart wat ik in feite kort en krachtig kan beantwoorden: Nee....

Hoe ik dat weet: Nou, ik heb me in al mijn jaren als jongen en later 'man' niet eens Man gevoeld, weleens extreem man-achtig, of zoals de Britten zouden zeggen: "Very Mannish".

Maar op zich geeft deze vraag me weer een mooi denkraam om mijn trans-zijn vanuit een ander perspektief te aanschouwen.
Misschien leer ik daaardoor eindelijk eens af mijn gedachtenspinsels dusdanig te formuleren dat de in enige mate ontspannen dan wel minder toegewijde lezer/lezeres alras de indruk in zich gewekt voelt dat ik op een nogal merkwaardige manier op zoek ben naar een bevestiging van mijn latent aanwezige menselijk intellect.
Oftewel: Dat ik es ophou met te l*llen as un kerel.

Verder gaat het best goed met me,

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Ciska Lacomte schreef: Maar op zich geeft deze vraag me weer een mooi denkraam om mijn trans-zijn vanuit een ander perspektief te aanschouwen.
Misschien leer ik daaardoor eindelijk eens af mijn gedachtenspinsels dusdanig te formuleren dat de in enige mate ontspannen dan wel minder toegewijde lezer/lezeres alras de indruk in zich gewekt voelt dat ik op een nogal merkwaardige manier op zoek ben naar een bevestiging van mijn latent aanwezige menselijk intellect.
Oftewel: Dat ik es ophou met te l*llen as un kerel.

Verder gaat het best goed met me,

Ciska.
haha wat een poezie!

Hoe was T&T?

x,
Mina
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Joy schreef:ik moest net een wiel verwisselen

kan er niks aan doen maar schaam me kapot

het interesseerd me geen moer waarin ik rijd, als het maar op lpg, belastingvrij is en ik er 170 mee kan halen, kheb namelijk vrij vaak haast

ik heb het ook met een gaatje boren in de muur om iets op te hangen, ik kan het, ben graag zelfredzaam en zal dus nooit iemand bellen om het voor mij te doen

maar het voelt enorm...tegennatuurlijk

not me

gek, ik heb jarenlang technisch werk gedaan maar ik kon het op een gegeven moment niet meer

joy
Volgens mij zijn we tweelingzusjes.....

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

hoi Mina, slow chatten niet toegestaan maar toch even maar dan:

ik durfde niet, voel me lelijk, deprimerende gezeur hier helpt ook niet :-)

eerst maar even drastisch sleutelen aan mijn looks

ben jij nog gegaan Cis?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Jullie zouden in ieder geval de moeite kunnen nemen om het praten over de LKGT&T-avond in een apart draadje te kunnen starten: dit draadje gaat over "je als vrouw toch man voelen" en ik zie even niet hoe LKGT&T hieronder valt... :evil:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Stealth01
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Stealth01 »

Frederique_ schreef:Jullie zouden in ieder geval de moeite kunnen nemen om het praten over de LKGT&T-avond in een apart draadje te kunnen starten: dit draadje gaat over "je als vrouw toch man voelen" en ik zie even niet hoe LKGT&T hieronder valt... :evil:

Groetjes,

Frederique
Oke, gaan we weer terug naar on topic.

Ik heb geen idee hoe een man zich voelt. Ik heb nooit echt als man geleefd, en heb mij niet laten dwingen om dat wel te doen. De voorliggende jaren voor mijn transitie leefde ik androgyn.
Ik werk in een kwekerij in de TD, niet echt vrouwelijk werk dus. Juist dat ik de enige vrouw ben in de TD maakt mij tot een uitzondering, en mijn vrouwelijkheid straalt er nog steeds vanaf, zoals mijn collega's me zeggen.

Maar hoe ik me voel? Gewoon, mijzelf en kiplekker!

Kus, Kitty.
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Ik heb jarenlang geprobeerd als een jongen te leven en werd knettergek ervan

Hoe meer ik het probeerde hoe gestrester ik werd en hoe meer down
Nu ik een half jaar als vrouw leef kan ik duidelijk zeggen dat ik nooit meer trug wil

Ik weet dat het nog een beetje te zien is maar dat boeit mij niet
ALLES liever dan als een man moeten leven
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Wanneer voel ik me man, wanneer voel ik me vrouw ????
Eerlijk gezegd zou ik echt niet weten welke gevoelens/emoties bij welk geslacht horen.
Wat is nou per definitie een 'echte' vrouw ? Ik zou het echt niet weten,
aangezien er zoveel verschillende vrouwen zijn, allemaal met hun eigen persoonlijkheid en gevoelens.

Voor mezelf staat wel vast dat als ik als 'man' leef, ik steeds met een gespannen gevoel leef, me geen houding kan geven.
Terwijl ik in de periodes dat ik als vrouw leef, me heerlijk ontspannen voel, meer uitstraling heb en ook meer persoonlijkheid(uitstraling en persoonlijkheid door mijn omgeving bevestigd).

Mijn werk in de tuinbouw, perkplantenkwekerij voelt niet echt mannelijk of vrouwelijk aan, aangezien er in onze regio denk ik net zoveel mannen als vrouwen in werkzaam zijn.

groetjes Bibi
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Mun vrienden, werkcollegas en de mensen onderweg geven me toch het gevoel, me als vrouw te kunnen voelen ondanks ik niet echt de feminine type ben qua uiterlijk en gedrag, ik hou van zo veel typisch mannelijke dingen, maar dat doet er eigenlijk niet aan toe.......

......kijk, ik ben trucky door en door, hou van motocross, al mun voertuigen zijn uiterst terreinvaardig bvb, maar toch geven me de mensen het gevoel, dat ik nie echt bij de mannen hoor, ik ben best gelukkig ermee.....voor vele truckerscollegas ben ik dan ook iemand waar ze hun ziel blootleggen, zullen ze bij mannelijke collegas nooit doen, zeggen ze......mun beste vriendin zegt hard eruit, dat ze geen betere vriendin kan vinden en dat streelt ook mun ziel....onderweg in Italie gebeuren best veel grappige dingen en als me op een truckstop iemand per ongeluk de douche-sleutel van de mannen geeft en ik zeg, pardon, dan doet er verder niemand moeilijk en ze veronschuldigen zich op een aangename manier....

Ja ik kan echt zeggen, ik voel mu vrouw en ik kan het gewoon zijn op deze aardbol waar ik ook kom.....ondanks ik niet echt eenduidig overkom :wink:

groetjes vanuit Civitaveccia

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ik vind het wel knap dat je je oude beroep weet op te pakken
ik zou het niet meer kunnen (denk ik)

ik dacht e rnet nog aan

hoe bestaat het dat ik jarenlang vertoefd heb binnen behoorlijk mannelijke kringen mbt werk, allemaal technisch, overall en werkschoenen aan en ertgenenaan, hoe zwaarder het werk, hoe verder ik me verwijderd voelde van mezelf

naja, zo goed ging het dan ook weer niet, ik deed niets anders dan werken en slapen, meer zat er niet in, en ondertussen maar knagen

toch vind ik het moelijk om los te laten

ik weet niet precies waarom

als ik op tv een programma zie waarin in een werkplaats mensen autoos ombouwen, met motoren bezig zijn, dan wordt ik enthousiast, vind ik leuk, ligt mijn hart misschien wel

dat is toch verwarrend, en dan denk ik ook, ik ga dat weer oppakken, ik ga dat weer doen, want ik vond het blijkbaar toch leuk

verwarring omdat het weer haaks staat op het traject

maar van wie moet ik kiezen?

ik hoef toch niet het 1 of het ander? het kan toch het 1 en het ander?

als dat is wat ik leuk vind, waar ik ook goed in ben, mijn talenten liggen
why not?

ik ga het gwoon weer doen, en dan weet ik vrij snel of ik dat echt nog wil of niet

joy
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Tja Joy, mss ligt het voor mij makkelijker omdat ik in die truckerswereld eigenlijk altijd un paradijsvogel ben geweest en niet echt typisch als trucker te herkennen was.....heb zo vaak gehoort, wat jij bent trucker, nee dat hadden we echt nie gedacht.....

....maar ik doe het dus en dat ook heel graag, snapt bijna niemand, maar dat hoef ook niet :wink:

Ik sta nu bvb aan de kust van Italie en zal straks nog aan de strand gaan wandelen, vanochtend was ik nog op een afstand van 1 km van Ratzi de Oberhirte van de katolijke kerk aan het lossen en hoef pas morgen vroeg om 10:00 in Pisa zijn, dus tijd zat.....ik hou ervan rond te zwerven waar andere vakantie maken, ik hou er een leuk centje bij over.....en die mensen voor wie ik werk zijn alles andere dan ontevreden met me.....

....ik wil niet anders, ik zal bij god ook nie weten, wat ik anders zal doen, trouwens kom ik dagelijks vrouwen tegen, die het net zo doen hoor.....

groetjes vanuit Civitavecchia

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie