hoi melina
melina_r schreef:
Hoi Robert , gewoon een vraagje. Wil dat dan zeggen dat je het meteen wist dat ze TS was ? Je had het dus van het eerste ogenblik door ?
Of heeft zij het zelf meteen verteld ?
Je zegt zelf dat je het aan je vriendin kan zien , maar wil dat zeggen dat je het kan zien als je het al weet .... of kan je het ook zien als je het helemaal niet op voorhand werd verteld ?
Mijn vriendin heeft het al snel tegen mij vertelt zelfs al voor dat ik haar had gezien. om te bepalen of ik het anders ook had gezien vind ik vrij moeilijk ik denk in eerste instantie niet maar als je dan een tijdje tegenover haar zit en je meer op de details gaat letten misschien wel plus dat haar lengte wat dat betreft ook niet in haar voordeel werkt. (gelukkig hou ik wel van een beetje lengte en kan zij nog gewoon op hakken naast mij lopen zonder dat ze langer is dan ik)
Ik ben zelf namelijk heel erg bezig met het juiste tijdstip te zoeken om het te vertellen aan een potentiële partner.
Het is misschien moeilijk te geloven voor sommigen hier, maar zelfs pre-FFS blijk ik op sommige dagen wel heel erg passable te zijn.
Enfin ik snap het soms gewoon zelf niet meer.
Feit is wel dat ik dus de man van mijn leven heb ontmoet .... alweer eeen geweldige nacht achter de rug .... gewoon genieten van je vrouwelijkheid en dat zonder angst en dat in combinatie met de fysieke aanwezigheid van een knappe man.
Maar ik heb dus lekker gezwegen deze keer .... en ja het voelde heel goed. Ik zit zelfs niet eens met een schuldgevoel.
Alleen kan ik nu echt wel vervloeken dat ik niet geboren ben als vrouw maar dus een transvrouw ben.
Als ik dat nu vertel en die man laat me om die reden vallen ..... wel daar ga je na een tijdje ook kapot aan hoor.
Het is opvallend dat vrijwel alle vrouwen me komen zeggen : Je moet dat niet vertellen, want je bent nu één van ons .... een volwaardige vrouw.
Terwijl mannen me duidelijk te kennen geven dat ik het meteen moet vertellen.
Opvallend toch wel dat verschil in houding.
ten eerste zou ik willen opmerken dat het om het niet te vertellen zoals die vrouwen suggeren mij geen optie lijkt. dit zeg ik niet vanuit het oogpunt van de man (hij zal het dan toch nooit weten dus wat maakt het uit?), maar voor jou lijkt me dat niet echt goed. je zal de rest van je leven WEDEROM met een groot geheim rondlopen. weet je nog hoe dat voelde, als tv in de kast, liegen en draaien om dat geheim toch zo goed mogelijk verborgen te houden. ik denk dat je nu juist blij bent dat je daar vanaf bent. ik kan me voorstellen dat die stap om uit te kast te komen de grootste bevrijding van de hele transitie is waar geen srs tegenop kan.
oke in mijn ogen zou je het dus een keer moeten vertellen (als het iemand is waarmee je verder wil) ik denk dat keus van mijn vriendin een hele goede is geweest, dus zelfs al voor we elkaar irl ontmoetten. met dat ene zinnetje (ehhmm ik moet nog wel even vertellen dat ik TS ben) had ik namelijk al behoorlijk wat om over na te denken (hoofdzakelijk over mezelf). zoals ik al schreef kwam ik zelfs eerst tot de conclusie, dat wordt nooit wat. vervolgens is elke volgende stap eerst spannend, de eerste keer ontmoeten, de eerste zoen etc... (vergeet niet waar jullie meestal al jaren mee bezig zijn, kom ik voor het eerst in mijn leven tegen. mag ik er ook even over nadenken?)
Omdat er zoveel is om over na te denken zal je het rustig aan moeten doen anders wordt het te veel in een keer. als je het te laat vertelt dan moet alles wat daarvoor is gebeurt in een keer worden verwerkt. dit kan te veel zijn en dan is het over. (hij kan later bijdraaien als hij er een tijdje over heeft nagedacht en kunnen verwerken en tot de conclusie komt dat je toch te leuk bent om zomaar te laten lopen).
bovendien is het denk ik een goede selectie methode voor je.
hij wijst je direct en pertinent af en verbreekt elk contact: dan had hij dat later waarschijnlijk ook gedaan ongeacht wanneer je het hem vertelde (mila's 100% hetero)
hij wijst je af maar vind jou wel zo leuk dat gewoon contact blijft behouden / ik wil er stevig over nadenken: is mogelijk kandidaat

kijk naar mij en mijn vriendin (mila's flexibele hetero)
maakt niet uit ik ben toch bi: ook een kandidaat
ik ben hetero maar het maakt me helemaal niet uit en wil over 5 minuten afspreken: mila's latente bi/ho/tv/ts/tg.... lijkt mij onmogelijk om daar zonder aarzeling even over heen te stappen daar moet je al eerder over hebben nagedacht. mocht je hier geen problemen mee hebben dan is deze ook kandidaat.
pffff wat een moeilijk gedoe zeg
Moet ik dat zonodig als mijn probleem zien ?
Ik ben immers een vrouw voor 'onze maatschappij', als andere mensen dat niet kunnen of willen aanvaarden dan is dat toch echt mijn probleem niet meer ?
als jij een eerlijke langdurige relatie wilt met iemand zal je het wel moeten vertellen. zie ook mijn argumenten hierboven. bedenk anders alvast maar goede antwoorden op vragen als: waarom heb jij eigenlijk helemaal geen jeugdfoto's? welke sporten deed je vroeger (misschien voetbal)? ik wil graag mee naar de dokter om te horen hoe het komt dat je onvruchtbaar bent en of we er misschien nog iets aan kunnen doen? etc etc.. oh ja en vergeet je vrienden om je heen die weten dat je ts bent goed te instueren dat ze zich nooit verspreken tegen je vriend.
ik hoop dat je iets met mijn mening kunt
groeten robert