hallo janiek
Janiek2 schreef:
Mag ik dan zeggen dat je me een beetje weinig kritisch gebruik lijkt te maken van de zegeningen van internet?
Ik denk wel eens dat we beter af zouden zijn als ons beeld van bijvoorbeeld allochtonen was gebaseerd op de mensen met wie we in het dagelijks leven omgaan, in plaats van op wat er allemaal op het internet, op tevee en in de kranten over rondjoelt. Internet verkleint enerzijds de afstand tussen mensen, maar anderzijds maakt het onze contacten met elkaar ook steeds abstracter. Daar worden we meestal niet wellevender op. Volgens mij komt het daardoor dat voor veel mensen het begrip "vrijheid van meningsuiting" zich heeft ontwikkeld tot "ongeremdheid in de meningsuiting".
En dan krijgt iemand als jij het idee dat "de meeste mensen denken dat T*'s niet deugen". En als ik dat idee onwerkelijk vind, zeg je zelfs dat dat wel zal komen omdat ze het mij niet recht in mijn gezicht durven zeggen, dat ze vinden dat ik niet deug, maar dat ze het wel over mij denken: zie fok.nl of iets dergelijks.
Gelukkig is de echte wereld nog geen internet en maken mensen in het echt meestal nog wel de afweging of ze hun onderbuikgevoelens ook echt uit zullen spreken. Van mij mogen mensen denken wat ze willen. Dat doe ik zelf ook. Maar in het dagelijks verkeer hebben ze de sociale plicht om hun gevoelens van weerzin tegen wat ze om uiterlijk, ras, sekse, seksuele voorkeur of wat dan ook niet aanstaat, netjes binnen te houden. We poepen toch ook niet op straat?
zoals ik al zei ik gebruik informatie van internet als aanvulling op... en zoals je zelf zegt is het ook handig omdat mensen daar zeggen wat ze werkelijk denken in plaats van een sociaal gewenst antwoord.
maar wat schrijf je hier nu eigenlijk allemaal
in de eerste alinea schrijf je dat mensen op internet zeggen wat ze denken.
in de tweede alinea zeg je dat als ik dat aanhaal dat wat op internet geschreven wordt niet overeenkomt met wat mensen denken.
en in de derde alinea schrijf je dat mensen het wel denken maar niet zeggen omdat het sociaal niet wenselijk is.
dus als ik het goed begrijp weet je wel dat veel mensen denken dat T*'s niet deugen, maar is het niet werkelijk zo omdat mensen gelukkig zo sociaal zijn het niet te zeggen.
ik vind dit een beetje onbegrijpelijk, ik zal je tekst vast verkeerd geinterpreteerd hebben. zou je het toe willen lichten?
groeten robert