Hoi melina ik vind het prachtig je verhaal te lezen en ik herken het ook wel...het gevoel te hebben dat je je jeugd hebt gemist, wat fijn dat je dat in kan halen, en hoe!
Ik snap ook dat je ex hetero post-op transjes van 50 niet goed kan begrijpen.
Toch wil ik hier even een opmerking over maken....want het is net alsof je jouw transitie enkel ziet in het licht van een verbetering van je leven. Dat lukt je goed, maar daar is het niet begonnen neem ik aan.
Het begint op het moment dat je je realiseert: *ik ben geen man* of *ik ben een vrouw*....
Als je eenmaal dat punt punt bereikt heb, is er volgens mij voor velen geen weg meer terug en spelen dingen als: kan ik dan nog wel een vriendinnetje krijgen...of...lukt het dan nog wel om een baan te krijgen niet meer...
Het is juist wel vrij zeker dat als ik mezelf niet accepteer en mijn gevoelens onderdruk dat het juist niet mogenlijk is een vriendje te krijgen ooit...of zelfs maar verliefd worden...zelfs voor die gevoelens sta je maar nauwelijks open als je als "man" door blijft leven...
Dat is met een baan waarschijnlijk net zo op den duur...als je jezelf niet kunt zijn, waar leef je dan nog voor? wachten tot het leven voorbij gaat?
Oh en het gaat voorbij...wat je zegt...je bent nu 36 en je haalt je pubertijd in...zoveel dingen die je hebt gemist...zoveel jaren dat je niet jezelf was...
Ik vind het soms een griezelig verhaal genderdysforie (in positieve zin)
ik ben net een spook die jarenlang om de ruine van mijn eigen lichaam heeft gezweeft, maw.... ik was aldoor altijd mezelf, maar ik wist niet wie ik was...
Als je jezelf eenmaal leert kennen ga je echt niet meer jezelf verloochenen....dat kan gewoon niet meer....misschien dat er een andere oplossing komt...maar jezelf verloochenen, nee.
Als ik daar aan denk op het moment, zie ik de strop al hangen....
Ik denk niet dat er sprake is van veel keus...
Ook niet voor transgenders dus (die tussen de geslachten in willen leven) dat is hun manier om zichzelf en gelukkig te kunnen zijn...
Liefs,
Mina