TV-tip: Vanavond, maandag 14 mei om 22.50 uur op Ned 2
Moderator: Moderators
<Soms denk ik weleens zou het dan niet beter zijn voor de kinderen en partner om dan de schijn tot de dood op te houden? hoe lang leef je nou eigenlijk en hoeveel vrouwen hebben zich al niet opgeofferd voor het gezin? In die zin is het juist heel mooi je ts zijn te verbergen voor het grotere goed van het geluk van ANDEREN.>
Dat is dus exact wat ik bedoel. Stel dat Ada v/m gevoelens had, en liever als Ad door het leven had willen gaan?
Ada heeft de persoonlijkheidsstructuur om *geen* transitie te ondergaan, want wegcijferend en opofferend.
Marcella (en andere ex hetero ts'en) hebben de persoonlijkheidsstructuur om *wel* in transitie te gaan.
Alles moet wijken namelijk.
Mila.
Dat is dus exact wat ik bedoel. Stel dat Ada v/m gevoelens had, en liever als Ad door het leven had willen gaan?
Ada heeft de persoonlijkheidsstructuur om *geen* transitie te ondergaan, want wegcijferend en opofferend.
Marcella (en andere ex hetero ts'en) hebben de persoonlijkheidsstructuur om *wel* in transitie te gaan.
Alles moet wijken namelijk.
Mila.
mila schreef: pre transitie het boetekleed aantrekken
Op de een of andere manier dringen zich hier bij mij associaties op met katholieke priesters in de 50er jaren, die zich ongevraagd kwamen bemoeien met de reproductiviteit van hun vrouweijke parochianen. Stellige morele oordelen en o zo waardevolle adviezen over een situatie waar zijzelf geen enkele persoonlijke ervaring mee hadden.Dorine schreef:In die zin is het juist heel mooi je ts zijn te verbergen voor het grotere goed van het geluk van ANDEREN.
Die priesters dachten dat het zo hoorde, of moesten het van de bisschop, want ze deden het allemaal. Maar wat jullie hierin drijft, blijft voor mij een raadsel.
Fenna is zich naar mijn idee beter bewust van haar positie in deze, die zegt gewoon precies wat er aan de hand is, niet meer en niet minder dan dat. Terwijl zij ook een buitenstaander is. Vanwaar dat verschil?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
<
Fenna is zich naar mijn idee beter bewust van haar positie in deze, die zegt gewoon precies wat er aan de hand is, niet meer en niet minder dan dat. Terwijl zij ook een buitenstaander is. Vanwaar dat verschil?>
Niet geheel onlogisch. Voor zover ik begrepen viel en valt Fenna op vrouwen, en identificeert zich aldus met de getrouwde ex hetero TS/toekomstige lesbienne.
Degenen die op mannen vallen identificeren zich met de vrouw van de ex hetero TS in kwestie.
Mila.
Fenna is zich naar mijn idee beter bewust van haar positie in deze, die zegt gewoon precies wat er aan de hand is, niet meer en niet minder dan dat. Terwijl zij ook een buitenstaander is. Vanwaar dat verschil?>
Niet geheel onlogisch. Voor zover ik begrepen viel en valt Fenna op vrouwen, en identificeert zich aldus met de getrouwde ex hetero TS/toekomstige lesbienne.
Degenen die op mannen vallen identificeren zich met de vrouw van de ex hetero TS in kwestie.
Mila.
<de contekst was naar de kinderen .... niet naar de partner Mila!!!
wat de partners onderling wel of niet afspreken en doen is hun eigen verantwoordelijkheid, die zitten echt niet op de milatante woordenaares te wachten om ze te vertellen wat wel en niet goed is hoor>
Oh.........en die kinderen hebben dan een overgelukkige post op TS lesbische vader, en de moeder bestaat dan helemaal niet meer in jouw optiek?
Mila.
wat de partners onderling wel of niet afspreken en doen is hun eigen verantwoordelijkheid, die zitten echt niet op de milatante woordenaares te wachten om ze te vertellen wat wel en niet goed is hoor>
Oh.........en die kinderen hebben dan een overgelukkige post op TS lesbische vader, en de moeder bestaat dan helemaal niet meer in jouw optiek?
Mila.
hier maak je een cruciale aanname fout Mila, door je onvoldoende in te lezen in mijn berichten die ik hier op het forum post en teveel uitgaat van je eigen denkbeeld!mila schreef: Voor zover ik begrepen viel en valt Fenna op vrouwen, en identificeert zich aldus met de getrouwde ex hetero TS/toekomstige lesbienne.
ik identifiiceer me met niemand anders dan mezelf en stel me als neutrale waarnemer op naar anderen. Als mezelf kan ik van zowel de transvader als de partner van die transvader de haken en ogen zien zonder er verder van te zeggen dat het goed of slecht is .. het is gewoon zo ...
groetjes, Fenna
en als ik het niet over de moeder heb, Mila, betekend het niet 'automatisch' dat die uit beeld is, wat ik wil zeggen is dat de vader van de kinderen er nog is en de nodige levenswijsheid zal hebben waar de kinderen meer aan hebben dan een dode vader waar ze alleen maar vragen over hebben.
wat voor rol de moeder in het geheel heeft en houdt is iets wat binnen het gezin bepaald wordt en naar mijn idee mag een kind niet onthouden worden om met zowel de vader als de moeder contact te hebben.
groetjes, Fenna
wat voor rol de moeder in het geheel heeft en houdt is iets wat binnen het gezin bepaald wordt en naar mijn idee mag een kind niet onthouden worden om met zowel de vader als de moeder contact te hebben.
groetjes, Fenna
Ik denk dat Fenna's vermogen tot identificatie of inleving gewoon wat minder beperkt is dan het jouwe.mila schreef:<
Mila.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
<wat ik wil zeggen is dat de vader van de kinderen er nog is en de nodige levenswijsheid zal hebben waar de kinderen meer aan hebben >
?een TS vader in transitie lijkt me eerder zelf geabsorbeerd dan 'levenswijs'.
Over 'levenswijsheid' gesproken; Marcella heeft het jaren post srs over Ada's geestelijke crisis, afgedaan als 'een geestelijk dipje'.
Tamelijk ontluisterend, vond ik.
Mila.
?een TS vader in transitie lijkt me eerder zelf geabsorbeerd dan 'levenswijs'.
Over 'levenswijsheid' gesproken; Marcella heeft het jaren post srs over Ada's geestelijke crisis, afgedaan als 'een geestelijk dipje'.
Tamelijk ontluisterend, vond ik.
Mila.
<Ik denk dat Fenna's vermogen tot identificatie of inleving gewoon wat minder beperkt is dan het jouwe.>
Ik kon me levendig inleven in Ada's situatie als echtgenote van, majah, dat telt natuurlijk voor niet voor jou.
Stel je voor zeg! Dat iemand zich identificeert met vrouw van......foei! (volgens jou dan)
Mila.
Ik kon me levendig inleven in Ada's situatie als echtgenote van, majah, dat telt natuurlijk voor niet voor jou.
Stel je voor zeg! Dat iemand zich identificeert met vrouw van......foei! (volgens jou dan)
Mila.
ik heb de uitzending niet gezien, maar ik kan me de situatie van de partner minstens zo goed voorstellen als de situatie van de transvader. Ik heb het alleen niet heel duideliijk benoemd
* neemt zich voor om Mila alles maar in hapklare brokken voor te kouwen om verdere onduidelijkheid harerzijds te voorkomen*
ach waarom ook die moeite nemen .. zonde van mijn energie ...... ik ga wel lekker leven en genieten van mijn vrienden
groetjes, Fenna
* neemt zich voor om Mila alles maar in hapklare brokken voor te kouwen om verdere onduidelijkheid harerzijds te voorkomen*
ach waarom ook die moeite nemen .. zonde van mijn energie ...... ik ga wel lekker leven en genieten van mijn vrienden
groetjes, Fenna