Spijt van geslachtsoperatie

Algemeen

Moderator: Moderators

Nixi O
ff weer wat posten

spijt, waar leg dat dan?

Bericht door Nixi O »

ik vind dit best een interessante kabel, maar het item waar het over gaat
origineel, waar vind ik dat dan ? is wel handig als je weet waar je over praat, dan zou ik iets duidelijker gefundeerde mening kunnen, voorlopig
wil ik iig even stellen dat ik geen patient ben maar client met bijbehorende eigen verantwoordelijkheid
zoals Joan Roughgarden, ooit Jonathan t zo mooi verwoorde, als je zwanger bent ben je NIET ziek, net zomin als je trans bent, soms heb je wel een dokter nodig, op dat moment heb ik mij zwanger van mijzelf verklaard, we hopen op een mooie gezonde dochter thank you :D
mooi boek Evolutions Rainbow van haar :roll:

liefs Nixi
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
Dorothy
ForumFan

Re: spijt, waar leg dat dan?

Bericht door Dorothy »

Nixi O schreef:ik vind dit best een interessante kabel, maar het item waar het over gaat
origineel, waar vind ik dat dan ?
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, want zoals ik het opvat is het antwoord erg voor de hand liggend.

Onderaan of bovenaan de pagina kan je klikken naar vorige pagina's (donkerrood) in deze draad. In de eerst posting is een link naar de oorsprong.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Nixi O
ff weer wat posten

spijt van

Bericht door Nixi O »

sorry Dorothy

dat heb ik dus gedaan, sorry daar was ik begonnen, bij t bericht van Jamie, nu weet ik nog nix ho :( or
Dorothy
ForumFan

Re: spijt van

Bericht door Dorothy »

Nixi O schreef:sorry Dorothy

dat heb ik dus gedaan, sorry daar was ik begonnen, bij t bericht van Jamie, nu weet ik nog nix ho :( or
In dat geval weet ik niet wat je bedoelt.

M.i. is het oorspronkelijke onderwerp "spijt van een SRS".
De link in Jamie d'r bericht leidt naar een video op de Google-site met daarin een interview met iemand die kennelijk spijt heeft.
Ik heb de video niet bekeken, maar aan de hand van de berichten van andere schrijvers in deze draad kan je wel opmaken, waarover het gaat.

Kan jij die video misschien niet zien?

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Nixi O
ff weer wat posten

spijt

Bericht door Nixi O »

dank je Patricia

weer wat geleerd hoe klik ik een video, maar ik heb geen geluid, de nonverbale boodschap was duidelijk niet vrolijk

ik wacht op je verdere toelichting

liefs Nixi
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

Frederique_ schreef:Wat mij altijd weer verbaast is dat er mensen zijn die na een behandeling tegen kanker daar spijt van hebben, maar dat niemand het in het hoofd haalt om de arts verantwoordelijk te stellen voor de keuze om die kanker toch te gaan behandelen. Mensen denken al snel "het is de moeite waard om het te gaan proberen, niet proberen leidt zeker tot een ongelukkig mens". Bij ons is dat telkens wel zo: schijnbaar zijn wij arme, zielige wezens die tegen onszelf beschermd moeten worden: voor ons geldt schijnbaar dat ons huidige ongeluk door een ander afgewogen moet worden t.o.v. ons mogelijk toekomstig geluk... Ik vind dat een hele rare gedachtenkronkel.
Oh, mooi stukje, ook al is de draad vrij oud, ik haal het toch aan. Geen trek in een nieuwe draad starten. De reactie boven die van jou kan ik me niet in vinden, maar ik geloof ook niet in de 100%. Ik had toch een vorm van twijfel tot op de operatietafel, of was het vlak erna? Maar dat is eerder dat je nadenkt over wat je krijgt, het is een sprong in het duister naar een onbekende bestemming. En natuurlijk heb je dromen en komen een aantal uit en andere niet. De mensen die ik ken (gekend heb) met enige vorm van spijt wilden helemaal niet het leven terug dat ze hadden maar aarden niet of vinden geen goede balans.
Nog over de RLT, hard om te zeggen dat je bij twijfel geen groen licht krijgt, want daar krijg je die belachelijke standaard verhalen van, 'oh, ik was vier jaar oud en wist dat ik in het verkeerde lichaam geboren was'. Ik ken mensen die dingen al vroeg wisten, maar het helemaal niet konden benoemen. Ik ken zoveel T-mensen en eigenlijk geeneen die een echte standaard is. Wel mensen die zeker van hun zaak waren hoor, en anderen die geen 100% haalden en toch happy zijn. Wat zijn FtM's een stuk gemakkelijker/relaxter onderling, die hoeven niet de hele weg te gaan, of komen niet zo snel zonder onder vuur te liggen.
In wat voor draad ben ik nu verzeild geraakt met mijn zoekopdracht?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

artgrrl schreef: In wat voor draad ben ik nu verzeild geraakt met mijn zoekopdracht?
Welke zoekopdracht, als ik vragen mag?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

Oh, over hormoongebruik, zoeken naar 'hormonen' en 'gestopt'

Hannah
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Tja, dan kun je op rare plekken terechtkomen :wink: . En zelfs daar kom je bekenden tegen :lol: .

O ja: dit hoort misschien in een andere draad, maar weet je dat kippen zich, bij gebrek aan hanen in de ren, tegenover elkaar als hanen gaan gedragen? Bij gewone kippen branden ze dan de punt van de snavel af, anders laten ze niets van elkaar heel....
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

lol dat bedoelde ik! Zolang ze maar (wind)eieren leggen he
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

haha windeieren ???

yuk! zeg nu is dit hele topic verneukt zeg!
er valt niks serieus meer van te maken!

ja wat leuk kan me voorstellen dat het anders is bij F2m, het is niet zo goed te zien hoe ver je werkelijk gaat en hormonen doen nagenoeg bij iedereen hetzelfde..er wordt hooguit iets toegevoegd, niemand verwacht dat jij in je eigen vlees laat snijden...

Mina
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

spijt van de pijn lijkt me, auwww
terra incognita
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hmmmmmmmm......toen ik dit opgegraven postje weer las in combi met een berichtje hier moest ik plots denken aan een etentje een paar jaar geleden bij mij thuis.
Ellen, Reine, Chris, ik en X .......met X, al jaren post op, liep het allemaal niet zo lekker, en was (toen/nu?) aan de anti depressiva.

Plots kondigde X aan tafel aan terug te willen naar man, waarop Chris, Reine en ik zeiden dat ze dan wel een erg rare man zou worden, en Ellen alleen geschokt en verbaast keek. X had namelijk genoeg van de hele situatie.

Wat is spijt dan? Spijt van de SRS an sich, spijt van de hele rolwisseling, spijt omdat niet alles werd zoals gewenst was? Spijt want onpassabel?

En kan spijt ook een bevlieging zijn? Want bij mijn weten leeft X nog altijd zoals ze is.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Wat is spijt dan?
Goeie vraag. Van alle verhalen die ik in de afgelopen jaren heb gehoord is me wel één ding duidelijk: transen zonder gemengde gevoelens post-op lijken zeldzaam. Of is dat omdat degenen die daar nooit last van hebben uit beeld verdwijnen voor wat de ts-wereld betreft?
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Of is dat omdat degenen die daar nooit last van hebben uit beeld verdwijnen voor wat de ts-wereld betreft?

Daar valt wel iets over te zeggen.
Het viel me op dat ik bij de laatste travestie-party in België voor het eerst het gevoel had : wat doe ik hier eigenlijk nog ?
Ik ben er uiteindelijk maar 2 uur gebleven.
Het ging me niet echt meer, een beetje een gevoel van : ik heb het nu wel gezien na zoveel jaar.
Vroeger kon ik echt weken naar zo een travestie-party toeleven .... daar was ik dan weken mee bezig met plannen, met kleding kiezen, met verlof aanvragen .....
Nu had ik zoiets van : hmmm hier lopen eigenlijk geen "mannen" rond, dus niet echt interessant voor mij.
De focus op kleding en op die details en die dingen is ook veel minder geworden.
Ik merk voor mezelf ook op dat in mijn direkte vriendenkring er nog slechts één transseksueel zit en dat het verder eigenlijk allemaal mensen zijn uit het gewone hetero-milieu.
Dus in het dagelijkse leven en zelfs bij het uitgaan kom is nauwelijks nog in contact met travesties of transseksuelen.
Mijn laatste venster op de T*groep is nog dit forum.

Groeten,

Melina
Plaats reactie