Compassabiliteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

mila schreef:Speciaal voor transen geldt.......hoe molliger/dikker, hoe passabeler. Hoe magerder/slanker, hoe harder het gezicht, hoe onpassabeler.
Ik was toch echt niet van plan nu weer dik te worden.... :-? :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Arike schreef:Ik was toch echt niet van plan weer dik te worden.... :-? :wink:
Dus dan toch optie *B* net zo als ik.....un FFSje he......???

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Leonie schreef:Om te beginnen niet impulsief en ongenuanceerd je mening verkondigen!
Ook doordachte en genuanceerde meningen kunnen kwetsen.
Leonie schreef:Ik weet niet of ze het zelf weten (waarschijnlijk wel), en ja ik denk dat ze dat liever niet van een andere te horen krijgen. Daarom kan je het nogwel bespreekbaar maken! Misschien wil hij of zij dat juist wel maar zit er schaamte in de weg. En het ging om een vriendin en niet om een vreemde.
Ik denk dat als iemand iets bespreekbaar wil maken die persoon dat zelf het beste kan doen. Voor hem of haar gaan denken nijgt naar een vorm van egocentrisme.
Leonie schreef:
Maruscha schreef: Zo ken ik ook iemand die vind dat je als t* alleen maar mag rondlopen met je eigen haar, omdat pruiken nooit goed staan :roll:
Dit is typische een geval van een ongenuanceerde mening.
Ze (een 'bio' vrouw) deed die uitspraak omdat ze van mening is dat een pruik je 'weggeeft' als T* zijnde. Haar kortzichtigheid lag in het feit dat ze er geen rekening mee hield dat een hoop 'geboren' mannen (en dat zijn wij T's nu eenmaal) al vroeg last hebben van haaruitval en die luxe van het eigen haar dus niet hebben. Ik prijs mezelf gelukkig met mijn volle kop met haar maar besef heel goed dat het voor de meesten geen optie is.

Toch dacht zij i.i.g. nog uit het oogpunt van de passabiliteit.
Leonie schreef:Al met al, als je graag iets leuks/sexy's aan wil trekken, zorg dan dat je lijf het hebben kan! Ga trainen/lijnen.
Deze opmerking is veel ongenuanceerder, en valt mijns inziens absoluut niet te rijmen met onderstaande opmerking.
Leonie schreef:Ik ga helemaal niet zeggen dat mensen iets wel of niet mogen doen.
Dat doe je dus wel. "Wil je bepaalde kleding aan, dan moet je het juiste figuur er voor hebben". Trek dat voor de grap eens door naar mannen en rokjes :roll:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

gezellig, en buiten regent het nu zou je dus juist door de plassen moeten springen :-)

goed voor de lijn ook
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Maruscha schreef:
Ook doordachte en genuanceerde meningen kunnen kwetsen.
Dat kan inderdaad, maar niet als dat niet je insteek is. En ik geef meestal niet mijn mening om iemand te kwetsen
Maruscha schreef: Ik denk dat als iemand iets bespreekbaar wil maken die persoon dat zelf het beste kan doen. Voor hem of haar gaan denken nijgt naar een vorm van egocentrisme.
Of iemand er over wil praten merk je snel genoeg. Maar niet iedereen begint zomaar uit zichzelf te praten.
Maruscha schreef: Zo ken ik ook iemand die vind dat je als t* alleen maar mag rondlopen met je eigen haar, omdat pruiken nooit goed staan :roll:
Ik vind niet dat iemand niet mag rondlopen met een pruik maar ik vind eigen haar wel mooier.

En nee ik heb ook niet de luxe dat ik mijn haar kan laten groeien en ik heb een hekel aan pruiken!
Maruscha schreef: Deze opmerking is veel ongenuanceerder, en valt mijns inziens absoluut niet te rijmen met onderstaande opmerking.
Dat is het zeker. Maar deze mensen hebben vaak zat alternatieven die leuker zijn. Ze hebben een keuze. Als je als vrouw van 1.60 en 80 kilo een bikini aantrekt omdat je je dan sex voelt, dan moet je dat doen. Maar ga dan niet klagen als je gekwetst word. Het is een beetje te verwachten. Je hebt dan 2 opties, ga trainen, of zoek andere badkleding uit.

En nee ik ben niet die persoon die een wildvreemde gaat staan bekritiseren. Maar ik heb die mening wel. Het is niet altijd nuttig om je mening te verkondigen.
Maruscha schreef: Dat doe je dus wel. "Wil je bepaalde kleding aan, dan moet je het juiste figuur er voor hebben". Trek dat voor de grap eens door naar mannen en rokjes :roll:
Dat zeg ik niet dat ze dat niet mogen van mij. Ik vind dat ze beter iets anders aankunnen doen.

En transseksuelen hebben nu eenmaal wat minder keus. Maar dan nog, als je weigerd je baard te scheren maar toch lipstick op wil en een rok.....dan is mijn mening, doe dat nou niet!

Als je niet gekwetst wil worden, zorg er dan voor dat je je aanpast aan de maatschappij binnen je eigen grenzen, mogelijkheden en princiepes.
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

mila schreef:Datzelfde geldt ook voor transen; ik ken 1 (hele) dikke, goed geproportioneerde TS die *juist door haar dikte* 100% passabel is, want rond gezicht, ronde wangen, ronde vormen.
Juist, alleen als het geproportioneerd is, want wat er verder in de draad al staat over hangbuiken... Maar je legt ook de nadruk op het gezicht en dat klopt helemaal, alleen als je heel dik bent kun je mannen- en vrouwenlichamen nauwelijks meer uit elkaar houden.
Irritant dat mensen het eerst afvallen in het gezicht en nooit op je buik!
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Bericht door Esther Vos »

Artgrrl schreef:
Irritant dat mensen het eerst afvallen in het gezicht en nooit op je buik!
Dit is niet helemaal waar. Ik ben vorig jaar 12 kg afgevallen en dit was grotendeels gericht op mijn buikomvang. Ik wilde van maatje 42 naar maatje 38 en dit is gelukt.

Het is me gelukt door veel zwemmen, minstens 1x per week 100 baantjes. Daarnaast ben ik gestopt met het eten van suiker als toevoeging en ben overgestapt naar caffeinevrije koffie. Cola is ingeruild voor roosvicee en ik eet veel meer kip en vis i.p.v. varkens- en rundvlees.

Niet alleen mijn gewicht is veranderd. Het heeft ook een gevoel van lekkerder in je vel zitten. In mijn gezicht ben ik niet veel dunner geworden. Mijn adamsappel is nog steeds niet te zien, terwijl dat wel het geval zou zijn als ik meer af zou vallen.
Nu is mijn regel dat ik op maandag op de weegschaal ga staan. Als ik onder de 70 kg zit mag ik eten wat ik wil, dus veel chocola. Zit ik boven de 70 dan moet ik weer een weekje rustig aan doen met eten en wat meer bewegen.

Maar ieder mens is anders en moet haar eigen middel vinden om dit te bereiken. Daarnaast heb ik me 10 jaar geërgerd aan mijn buik en was dus super gemotiveerd en dat helpt meer dan wat dan ook.

Groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

Mijn buikje mag best zijn zoals 'ie is, mooi rond en rondom, maar niet meer. Zodra ik ook maar een kilo afval krijg ik een beetje ingevallen wangen en meteen vragen vanuit m'n omgeving. genetische (bah, wat een rotwoord eigenlijk) hebben ook altijd dat buikprobleem, dat die nauwelijks weg wil, eigenlijk bedoel ik de lovehandles aan de zijkant, die kun je nauwelijks trainen, daarnaast zijn we ook lui ;-) maar compassabel met onszelf (terug naar het onderwerp) en elkaar
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Bericht door Esther Vos »

Hallo Artgrrl,

Als je alleen je buikomvang iets zou willen verminderen en je bent verder gezond kun je het volgende eens proberen.

Wikkel je buik in met doorzichtige huishoudfolie. Strak, maar niet overdreven. Bouw dit langzaam op, begin met een half uurtje. Let wel op, het tast je vochtgehalte flink aan dus blijf water drinken.
Je moet dit niet doen, om te beginnen, bij sportieve handelingen. Gewoon bij het TV kijken.

Als je op de een of andere manier problemen hebt met je gezondheid of een zeer slechte conditie hebt moet je dit absoluut niet doen. Eerst jezelf fit krijgen met zwemmen of fietsen en dan kun je alsnog aan je buikje werken op deze drastische wijze. Maar het werkt wel.

Groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

Ik ga 't eens googlen, klinkt wel gezellig om dit met een klein groepje te doen en dan films of series kijken... Thanx!
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

hihi count me in :)
Plaats reactie