Weet je, Janiek, ik ervaar de wereld waarin wij leven best wel vaak als vervreemdend, maar dat heeft mijns inziens niets met m'n gender te maken: het zinloze geweld in de wereld, de graaicultuur en hebberigheid van de Westerse samenleving, het schijnbaar ongebreidelde consumentisme, het staat me allemaal ontzettend tegen.Janiek2 schreef:Ha mooi! Er komen toch steeds meer reacties binnen. Ze zijn in het algemeen toch iets rooskleuriger dan ik dacht. Het lijkt toch of voor de meesten het "anderszijn" of het "gevoel anders te zijn" niet voor zoveel gevoelens van onveiligheid en/of vervreemding heeft gezorgd als 't dat bij mij persoonlijk heeft gedaan. Of laten sommigen dat aspect van "anderszijn" uit zelfbescherming ongenoemd?
Ik heb zo heel voorzichtigjes dat "gevoel anders te zijn" wel een beetje kunnen balanceren, alhoewel het een dun draadje blijft, met pieken en dalen. Het is eigenlijk een doorlopend proces, en waar ik uit kom, weet ik niet. Ik prijs mij dan ook heel gelukkig dat ik een partner heb, met wie ik dat samen kan delen en uitzoeken.
Groetjes en liefs,
Babette.