Anders zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Janiek2 schreef:Of zijn grote mensen onder elkaar toch wat minder direct en repressief dan kinderen en pubers?
Zeker! absoluut.

Kinderen kijken nu nog steeds wel hoor...gisteren een hele horde die stopten waar ze mee bezig waren en me allemaal aan stonden te gapen...meer uit nieuwsgierigheid hoor :).
Ik merk ook dat vooral macho jongens me ook uitgebreid willen observeren om dan onderling van alles (god knows!) met elkaar uit te wisselen... het ligt er misschien ook maar net aan hoe je eruit ziet, ik val blijkbaar toch op nu. Het is goed te doen dat wel...maar liever zou ik niet tussen de genders inzitten maar proberen er zoveel mogenlijk als meisje uit te zien, want dat is hoe ik me voel en lokt toch minder reactie's uit dan dit!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mina schreef: Het is goed te doen dat wel...maar liever zou ik niet tussen de genders inzitten maar proberen er zoveel mogenlijk als meisje uit te zien, want dat is hoe ik me voel en lokt toch minder reactie's uit dan dit!
Ik ken je niet voldoende, maar uit wat ik tot nu toe van je gehoord heb, denk ik dat je vanzelf wel zult "opschuiven", natuurlijk afhankelijk van hoe je fysiek bent toebedeeld door de natuur. En het duurt soms ook even voor je uiterlijk in je eigen beleving samenvalt met wie je bent en zodra dat het geval is, zien mensen vooral je uitstraling.Die is dan "natuurlijk" en dat scheelt ook weer een hoop ongemakkelijkheid bij de toeschouwers.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Janiek2 schreef:In het begin heb ik die angst ook wel gehad, maar die bleek niet reëel: ik kom ze niet tegen die het lef hebben om mij openlijk te verguizen.
Wat is jouw 'geheim' daarvoor, Janiek?

Sticky

You're never fully dressed until you wear a nice smile!
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Dan probeer ik het gewoon eerst zelf....

Het gaat me goed af, naar buiten komen met m'n verhaal over vervrouwelijking.
Ik ben overtuigd, duidelijk, en vriendelijk.
En daarna gaat het leven wat mij betreft weer gewoon door.

Verder regelmatig tenen knippen, vooral na overmatig forumbezoek.
Als mensen het dapper noemen wat ik doe, en benadrukken hoezeer ze nog moeten wennen aan mijn nieuwe naam, ach ja.
De spontane positieve reacties zijn veruit in de meerderheid!

En als het een dagje wat minder gaat, ja dan is het moeilijker.
Maar steeds minder. Het nieuwe jasje past steeds beter.

Sticky

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef: Wat is jouw 'geheim' daarvoor, Janiek?
:lol:

Je hebt maar liefst 4 uur gewacht en denkt "nou goed, dan doe ik het zelf wel". :lol:

Dat is precies het 'geheim': dat je je eigen weg zoekt, want die werkt altijd het beste. Het duurt soms wat langer om die te vinden en daarom lijkt het soms makkelijker om die van een ander te volgen, maar de enige manier is echt je eigen manier. Zelfs al moet je 70 keer om Jericho heen voordat de muren vallen.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Haha, prachtig Janiek!

Je eigen weg zoeken, jazeker, je kunt niet iemand anders' weg gaan.
Maar zonder inspirerende voorbeelden, 'grote zussen' die me af en toe de weg wijzen of zelfs bijsturen, kan ik het niet hoor!
En of ik het zou redden met wat er soms gepredikt wordt in T&T reservaten, betwijfel ik. Daar wordt de buitenwereld me te vaak als groot en boos voorgesteld.

Sticky

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef: Daar wordt de buitenwereld me te vaak als groot en boos voorgesteld.
Dat heeft soms ook een functie: het helpt je om de beperkingen die je jezelf oplegt (vaak met heel andere redenen) te rechtvaardigen.

Er is een mooi artikel dat heet "Build your own prison":

http://gendertree.com/Building%20Your%2 ... Prison.htm

Hier is een citaatje eruit:
As a means of controlling, concealing or compensating for these feelings, the person may exhibit an exaggerated transgender negativity, a general disdain for sexual diversity, and/or may exhibit hypermasculine behaviors that serve as a facade to conceal his internal feminine feelings. He may make commitments in his male gender role that are difficult to alter at a later time in his life, when making changes toward a female gender role may appear more desirable. These early decisions become obstacles to change and become a significant factor in the timing of when the person will address his transgender identity. They also make the treatment process more complicated.
Goh, dat zou ook wel eens meer licht kunnen werpen op de situatie van die zgn. secundairen, waar al zoveel over te doen is geweest.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

mina schreef:...maar liever zou ik niet tussen de genders inzitten maar proberen er zoveel mogenlijk als meisje uit te zien, want dat is hoe ik me voel en lokt toch minder reactie's uit dan dit!
Hoewel ik hokjes zelf zoveel altijd zoveel mogelijk heb willen vermijden, zou ik me nu dolgraag geheel en al in het hokje "meisje" willen stoppen!
Maar lukt me nu nog niet echt. :-?
Ik stond vanmiddag weer ff lekker topjes te kijken in een winkel, hoorde ik achter me fluisteren... "he dat is een jongen..."
Ach het werd niet met afkeuring gezegd, maar met lichte verbazing...dat heb ik dan maar als positief opgevat :-)
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Tja het stomme is dat ik me nog steeds ik voel, niet noodzakelijkerwijs mannetje of vrouwtje. Desondanks zit ik met de presentatie er niet tussenin (of wel, als je het dragen van een broek als zodanig beschouwt) maar ga ik toch voor volledig als vrouw overkomen. Ik voel me er comfortabeler bij dan b.v als man (blech) alleen pumps te gaan dragen. Dat is toch een soort van een vlag op een modderschuit gevoel voor mij. Ook is het er volledig voor gaan bij de presentatie beter voor de "omgeving" omdat dat inderdaad minder reacties uitlokt. win win situatie ?

Nu kom ik trouwens al weer een paar jaartjes als man over de vloer bij de verschillende zaakjes en of ze moeten het heel stiekem achter m'n rug doen maar ik heb nog nooit iets gemerkt van smoezen :roll:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

't Is aan mij vrij duidelijk te zien dat ik als man geboren ben, 't is aan mij ook duidelijk te zien dat ik vrouwenkleren draag, make-up gebruik en borsten heb. Dit levert soms wel reacties op. Soms weten mensen er, hoewel ze wel respect tonen, niet goed mee om te gaan. Ik vind het geen probleem om in deze vorm tussen de genders in te leven.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Janiek2 schreef: Ik ken je niet voldoende, maar uit wat ik tot nu toe van je gehoord heb, denk ik dat je vanzelf wel zult "opschuiven", natuurlijk afhankelijk van hoe je fysiek bent toebedeeld door de natuur. En het duurt soms ook even voor je uiterlijk in je eigen beleving samenvalt met wie je bent en zodra dat het geval is, zien mensen vooral je uitstraling.Die is dan "natuurlijk" en dat scheelt ook weer een hoop ongemakkelijkheid bij de toeschouwers.
Hoi Janiek, ja klopt, dat "spoor bewandel ik nu
ik besef me steeds meer dat ik me zowel man als vrouw voel
en dat vind ik wel best
met een tussenvorm kom ik weer in balans waar ik eerst veel te veel man aan het worden was,
in ieder geval niet de man die ik wil zijn
als ik een jongen ben, ben ik zeker prins
en als ik een man ben, dan ben ik koning
Ik zweef ergens tussen vrouwelijke homoman en mannelijke heterovrouw in, een sprookjesfiguur, eigenlijk
ik weet nog niet zo goed wat ik verder wil doen naast epileren,
ik voel me ook wel eens krokodil maar om me dan een staart en schubben te laten groeien dat weet ik nog niet...

btw, ja je kunt niet voorkomen dat mensen toch kijken hoor, ze reageren meestal gelukkig alleen niet raar of overspannen of me..
vaak ook wel positief... (zie mensen wel eens glimlachen)
nou das beter dan een dode huismuis zijn toch...

nogmaals vind ik de mannelijke trekjes in mn gezicht en mn kaalheid nog steeds wel lastig maar als ik zo om me heen kijk mankeert er aan iedereen toch wel iets?

Ik vind niet dat ik mag zeuren wat dat betreft, ben niet knap maar zeker ook niet lelijk..dus...

even een vraagje tussendoor, draag jij ook wel een rokken Janiek?
Ik niet, dat kan niet vind ik zonder pruik...

hoeft ook niet, gelukkig zijn er genoeg leuke broeken..

groetjes,
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Frederique_ schreef:'t Is aan mij vrij duidelijk te zien dat ik als man geboren ben, 't is aan mij ook duidelijk te zien dat ik vrouwenkleren draag, make-up gebruik en borsten heb. Dit levert soms wel reacties op. Soms weten mensen er, hoewel ze wel respect tonen, niet goed mee om te gaan. Ik vind het geen probleem om in deze vorm tussen de genders in te leven.

Groetjes,

Frederique
Ik vind dat wel knap Frederique, borstjes zou ik nog niet durven
ik begrijp het begrip in en uitklapbare borstjes ineens helemaal :)

liefs
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Is Mila nog steeds onderweg om die Corry Konings platen in te slaan?>

Nee hoor, ik sla geen platen van Corry K in, maar ik volg haar liefdesleven wel gretig in de bladen.
Corry is een levend voorbeeld voor hoe het zou moeten zijn voor oudere dames; who cares about age voor wat betreft een partner?

Corry K: you go girl :-)

Mila aka Marijke H.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Over anders zijn gesproken.......ik had vandaag weer eens een 'ethnisch onpassabele' dag.
Een nieuwe client, een hoogbejaarde griekse, engelsprekende dame, die hier al decades lang woont.
Ik stelde me voor, en ze keek me recht in mijn gezicht aan, ze pakte een (nog) dikkere bril en zei, na mijn gezicht een halve minuut bestudeerd te hebben: 'you gev a bjoetiful feez. Wery bjoetiful, but strange bjoetie'.

Dacht ik dus meteen.......wat een eigenaardige manier om te zeggen dat ik een TS ben, maar;

'you arrrrr not dutch, no'?

Dus vertelde ik haar mijn ethnische afkomst, haar commentaar:

'I thought zo. Mixed blooded people usually gev bjoetiful feezes. I travelled all over the world, and found mixed blooded people allways ze most interrresting wans toe loek at'.

Geen woord over TS, maar het is natuurlijk 'gebruikelijker' om te vragen van wat voor afkomst je bent, dan om te vragen of je soms een TS bent.

Desalniettemin.......keek ik toen ik thuiskwam eens zorgvuldig in de spiegel naar mijn gelaatstrekken, en vroeg me af wat 'ze', dan wel zien als 'ze' zich afvragen van wat voor afkomst ik dan wel ben.

Hoe dan ook; ik beschouw mezelf als zo nederlands, en dan vooral in mijn doen en laten.....en iedere keer als er naar mijn afkomst geinformeerd word, voel ik me onwillekeurig 'betrapt', als 'niet nederlandse zijnde'.

Zoals ik als TS mijn gezicht wel eens afspeurde naar evt mannelijke trekjes, zo speur ik als gemengdbloedige soms mijn gezicht af naar 'ethnische' trekjes, als er weer eens naar geinformeerd word.
En ik ben er nog steeds niet over uit. Is het de stand van mijn wenkbrauwen en ogen? Oogopslag? Al dan niet in combi met een paar redelijk forse jukbeenderen? De vorm van mijn mond? Mijn huidskleur?
Dat alles bij elkaar?

Over een paar dagen ben ik het weer kwijt, tot de volgende keer dat er naar mijn ethnische afkomst geinformeerd word...

Mila.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Maar deze oudere Griekse dame heeft wel gelijk, mensen met meerdere etnische afkomsten worden doorgaans mooier gevonden doordat kenmerken juist minder uitgesproken zijn. Etnisch gemengde voortplanting zou dus aangemoedigd moeten worden :-) , daar worden de mensen niet alleen mooier van, het lost ook een aantal problemen op.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie