Hoe zag je er uit voor je transitie?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Yildiz schreef:Dank je wel Melina en Coco en de andere voor jullie lieve woorden.
Over hoe het met ons gaat heeft mijn lief het een en ander op haar profiel geschreven.

http://www.travestie.org/html/profielen ... hp?id=3982

Groetjes,
Yildiz
Mooi verhaal.
En wat een verandering zeg.. Je ziet er goed uit... :)
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Patricia, Kimmy, Laura, Yildiz,
Wat zijn jullie veranderd in eigenlijk best wel korte tijd!!! heel mooi!

groetjes, Arike (die nog een paar jaartjes wacht met het plaatsen van voor-en-nu-foto's :wink: )
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Bibi_ schreef:...maar op momenten dat ik onzeker ben valt mijn passabiliteit ook erg terug, schijnbaar gaat dit toch met elkaar samen.
Ja, dat heb ik ook zo, maar als ik me lekker in mijn vel voel, dan kan ik probleemloos over straat dwalen, zonder dat iemand mij schijnt op te merken (misschien ben ik wel echt onzichtbaar ... :wink: ), tot ik dan bij de kassa sta en dan echt wel even mijn mond open moet doen :) :-?

Bibi_ schreef:...Kijk trouwens eens goed rond in de supermarkt bijvoorbeeld, kijk hoe de vrouwen er daar uitzien en bijlopen, zitten er genoeg bij met een mannelijke trekjes hoor.
Ik denk dan altijd maar, als die door het leven kunnen als passabele vrouw, dan kan ik het ook :D
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Ik baseer mijn eigen realiteitsgevoel niet op zelfperceptie maar op reacties van de omgeving.

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 8032#78032
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 8037#78037

Over Kelly: ik vind haar ook zeker geen drag queen. Maar ik denk dat de meeste wel snappen wat 'Kelly' gedoe is :P
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Patricia1979 schreef:En Kelly mag dan wel overdreven vrouwelijk zijn, maar ik vindt het echt stom zoals bijv. Chantal C. elders schreef om Kelly met een drag queen te vergelijken. Dat vindt ik weer veel te ver gaan.
Ik verwoord alleen maar reacties van mensen in het dagelijkse leven. Die mensen hebben het beeld van Kelly van een doorgeschoten homo... Iets anders kan ik er niet van maken...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

nou vind ik totaal onzinnig, ik zelf persoonlijk vind Kelly erg mooi...
en ze is ook sexy :)

Laura ik denk dat je je realiteitsgevoel niet alleen moet laten afhangen van opmerkingen uit je omgeving, je weet nl. bijna nooit zeker waarom de ander iets over of tegen je zegt...

Ik zelf had ook wat anders verwacht van die foto,s uitgaande van je verhalen over interseksualiteit enz enz.
Maar ik vind je er wel leuk uitzien.

Het heeft me wel aan het denken gezet, want ik dacht steeds dat ik een van de minder vrouwelijke onder de transjes was hier, maar dat valt wel mee zie ik nu...

en verder maakt het me ook niet uit hoor, als ik maar gelukkig ben/word :)

wat ik wil zeggen, ik heb enorm veel feedback gehad, waaronder veel negatiefs en positief, en je hebt pas echt wat aan feedback als je weet wat de ander precies met de opmerking bedoeld, en wat er achter schuilt...
dat is dus meestal een hoop, *er niet mee om kunnen gaan*, *geconfronteerd worden als ze mij zien met onverwerkte gevoelens in zichzelf*, *het beeld van de jongen bij de ander niet willen en kunnen loslaten*, *aardig willen zijn*, enz enz

De leukste reactie's vind ik die van op straat, laatst een mevrouw die naast me kwam staan op de bushalte en me vroeg: "oh krijg jij daar nu veel reactie's op?" ik ja, (en omdat ik zag dat ze echt geinteresseerd was) zei ik: Maar ik zou het liefst mezelf wel veel vrouwelijker presenteren...

En toen reageerde ze heel verbaasd: een soort van "ooh!" en stilte... ;)

I haven't figured that one out yet :)
Ik bedoel maar, al die mensen kijken op verschillende manieren tegen genderdysforie aan... ik heb een vriendin en die ziet me zonder problemen als meisje, ook toen ik nog een jongen was, vond ze me een vriendin ipv vriend....terwijl weer een andere vriendin vind dat ik een vrouwelijke homo ben....

Zo zijn er ook mensen die veel spiritueler op mensen reageren en dus eerder een meisje zien dan een jongen...
maar het overgrote deel van de mensheid leeft dagelijks met een minder ruim bewustzijn, en zien dus vaak alleen je buitenkant, en zien dus ook snel wat daar allemaal niet aan klopt (of wel).

Mina
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Wat wilj enu eigelijkhoren Patries? Ik ben in mijn laatste postjes toch aardig genuanceerd geweest.
Het verhaal van de ID-kaart is maar een voorbeeld, er zijn nog zoveel andere voorbeelden. Het belangrijkste voorbeeld voor mij vind ik de alom verbaasde reacties in mijn omgeving als ik uitlegde 'hoe het zat met mij.'
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Ik heb nooit gezegd of gepretendeerd intersexueel te zijn. Ik heb alleen in het topic Vaag Experiment een bepaalde definitie proberen te geven met behulp van een Amerikaanse site van transkids om een bepaalde vergelijking te trekken tussen HSTS en intersexueel.

Verder heb ik ooit gezegd omdat ik zo weinig lichaamsbeharing had, geluk met mijn stem en ook nooit geen gezichtsbeharing of brede mannelijke bouw dat ik het ergens leuk vond om te denken 'zie je wel, eigenlijk heeft mijn lichaam nooit helemaal jongen willen zijn...' ook al zag ik er pre-transitie en zeker met korte haren natuurlijk wel zo uit.

@Mina.. als mij iets niet duidelijk is van een opmerking van iemand in de omgeving vraag ik daar meestal wel gewoon naar hoor :)
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Patricia1979 schreef:Ik had een meisjesachtiger meisje verwacht qua uiterlijk afgaande op je postjes.

Wat overigens niets te maken heeft met wel of niet leuk uitzien :wink:
Okeej :)
Jij hebt zelf ook een hele verandering doorgemaakt.. alleen dan iets latere leeftijd als mij bijv. :)
Maar goed ik vind mezelf nou niet echt een jongensachtig meisje, al kan ik dat soms een beetje zijn qua kleding (baggy broek, met sneakers ofzo :P) en ook in doen en laten ben ik niet echt supermeisjeachtig ofzo. Maar mensen zeggen wel altijd dat ze mij vrouwelijk vinden en vaak ook mooi :)
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

.

Bericht door Esther Vos »

Hallo allemaal,
ik heb laatst Laura leren kennen en ik kan iedereen vertellen dat zij 100% meisje is. Als ik niet had geweten hoe ze eruit ziet was ik 10x langs haar heen kunnen lopen zoals ik dat bij andere jonge grietjes ook doe elke dag.

Zij is gewoon een leuke mooie passabele jonge dame en iemand die daar aan twijfelt twijfelt volgens mij meer aan zichzelf.

Liefjes en groetjes,
Esther Vos
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Esther Vos schreef :

ik heb laatst Laura leren kennen en ik kan iedereen vertellen dat zij 100% meisje is. Als ik niet had geweten hoe ze eruit ziet was ik 10x langs haar heen kunnen lopen zoals ik dat bij andere jonge grietjes ook doe elke dag.

Zij is gewoon een leuke mooie passabele jonge dame en iemand die daar aan twijfelt twijfelt volgens mij meer aan zichzelf.


Ik heb Laura nooit in Real Life gezien, maar op die foto zie ik toch ook niks mannelijk.
Ik zou haar zeker lezen als vrouwelijk en zeker niet als mannelijk.
Dus ja ik denk ook dat die feedback vooral uit eigen onzekerheid komt.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

.

Bericht door Esther Vos »

Ik denk dat je ook niet moet afgaan op foto's. Foto's willen nog wel eens je details vervormen. Uit eigen ervaring weet ik dat je er niet veel vrouwelijker kunt uitzien als Laura in het echt.
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Re: .

Bericht door Guest0 »

Esther Vos schreef:Ik denk dat je ook niet moet afgaan op foto's. Foto's willen nog wel eens je details vervormen. Uit eigen ervaring weet ik dat je er niet veel vrouwelijker kunt uitzien als Laura in het echt.
Ja ze is een mooi meisje he! 8) :)
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

Het heeft me wel aan het denken gezet, want ik dacht steeds dat ik een van de minder vrouwelijke onder de transjes was hier, maar dat valt wel mee zie ik nu
denk ik ook Mina, maar de vraag is natuurlijk of je gelukkiger bent helemaal als vrouw? Dan komt het uiterlijk ook wel

van Kelly kan je zien dat ze een actieve homosexuele levenstijl had en van ex hetero vadertransen kan je zien dat ze als man volledig passabel waren... (meestal) net als je bij mij kan zien dat ik veel verdriet heb gehad ncl mannelijk verleden. Betekent toch alleen maar dat je het verleden nog wel kan zien, wel zo eerlijk

dat hele idee van stealth wordt steeds onaantrekkelijker als je bedenkt hoeveel onechts je moet doen, ookal is het belangrijktste wel echt (je vrouwelijke ID)
alleen al de energie die het zou kosten pfff


veel liefs aan je moeder Patries, belangrijkste persoon in je leven
terra incognita
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Re: .

Bericht door Guest »

Kimyy schreef:
Esther Vos schreef:Ik denk dat je ook niet moet afgaan op foto's. Foto's willen nog wel eens je details vervormen. Uit eigen ervaring weet ik dat je er niet veel vrouwelijker kunt uitzien als Laura in het echt.
Ja ze is een mooi meisje he! 8) :)
hihihihi :D
Jij ook hoor Kim :P
Plaats reactie