Travestie.

Algemeen

Moderator: Moderators

leeuwin
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: do nov 01, 2007 12:15
Locatie: Almere

Travestie.

Bericht door leeuwin »

Ik wil nog ff sorry zeggen....
Ik heb het steeds over travo's, maar dit forum is dus ook voor transsexuelen/transgenders etc.
Eigenlijk zijn al die naampjes een beetje idioot! :roll:
Het is in sommige gevallen natuurlijk wel belangrijk om er een etiketje op te plaatsen, om in probleemsituaties gerichter hulp te kunnen krijgen. Maar jullie zijn toch gewoon mens. Een vrouw in een verkeerd lichaam, of een man die zich graag als vrouw "verkleed".
Eigenlijk spoort deze maatschappij niet helemaal als het om "anders zijn" gaat.
Ik heb een emotie regulatie stoornis:heeft niks met de forum te maken, maar wil aankaarten dat etiketjes je ook kunnen belemmeren om jezelf te kunnen zijn. LATEN WE GEWOON ONSZELF ZIJN!
X leeuwin. :wink:
Ben geen travo, ben geen man, ben een vrouw en hou van jullie! Ben dus een BIO... :-)
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Re: Travestie.

Bericht door Babette »

leeuwin schreef:Ik heb een emotie regulatie stoornis:heeft niks met de forum te maken, maar wil aankaarten dat etiketjes je ook kunnen belemmeren om jezelf te kunnen zijn.
Helemaal mee eens: ik heb ook een bloedhekel aan etiketjes, hokjes en andere indelerige onzin. Laten we nu eens met z'n allen proberen vooral mens te zijn, toch? Ik heb niet zo de behoefte om me tegen "anderen" af te zetten. Hier in Grunn'n zeggen we: "aandre lu binn'n ook lu", of in ABN: andere mensen zijn ook mensen. :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Roerend mee eens, Al die hokjes, laten we gewoon elkaar als mensen bekijken, behandelen. En vooral elkaar helpen. dan wordt deze wereld toch wat gemakkelijker en leuker.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Leeuwin,

Omdat je nieuw hier bent, kan je het niet weten, maar er zijn een paar mensen die graag moeilijk over dingen doen.

Niks van aantrekken, je klinkt erg spontaan, hou maar zo.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Ik vind dat niet 'moeilijk doen' Lisa (oh, dadelijk bedoelde je mij.... :wink: )

Een feit is dat in de praktijk die 'groepen' er wel degelijk zijn. Wat we gemeen hebben is, denk ik, dat we in meer of mindere mate de grenzen van onze toegedichte genderrol willen overschrijden. Sommige doen dat omdat het spannend is, andere doen dat omdat het een noodzaak is om het voortdurende conflict te verminderen tussen eigen identiteit en de rol in het leven.

Wat 'hokjes' genoemd worden zie ik als manieren om te beschrijven wat je eigen beleving is. Wat zou daar mis mee zijn? Het wordt iets anders als er een bepaalde hierarchie in de hokjes zou ontstaan en we de ene groep lager aanzien geven dan de andere. Dat mag je wat mij betreft zeker moeilijkdoenerij noemen, Lisa :)

Joyce
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Die hokjes is een discussie die hier gelovik al loopt vanaf het begin van het forum. En hij loopt door tot het einde der tijden vrezik. :lol:
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Lisa,
Lisa met een S schreef:maar er zijn een paar mensen die graag moeilijk over dingen doen.
zou je zo vriendelijk willen zijn en bovenstaande tekst ietwat nuanceren? Vrouw en paard enzo...

Mijns inziens (maar ik kan er naast zitten, hoor :D ) zijn we allemaal individuutjes en als het een beetje mee zit, ook nog eens met allemaal verschillende meninkjes... :D (gelukkig maar!)

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Leeuwin schreef:
Maar jullie zijn toch gewoon mens.
Ik vecht al jaren tegen de hokjesgeest, maar voor sommigen is het blijkbaar erg belangrijk.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Babette schreef:
Lisa met een S schreef:maar er zijn een paar mensen die graag moeilijk over dingen doen.
zou je zo vriendelijk willen zijn en bovenstaande tekst ietwat nuanceren? Vrouw en paard enzo...

Mijns inziens (maar ik kan er naast zitten, hoor :D ) zijn we allemaal individuutjes en als het een beetje mee zit, ook nog eens met allemaal verschillende meninkjes... :D (gelukkig maar!)
Neeeeuhh, ik heb geen behoefte om 'vrouw en paard' te noemen, want het gaat mij niet om individuen daarover aan te spreken.

Zoals je zegt, zijn wij allemaal verschillend, met onze afwijkende meningen. En dan zijn er, tussen alle verschillende soort leden van het forum, ook mensen die -- misschien soms, misschien altijd -- graag andere dwarszitten, of mensen die graag stevige discussies uitlokken, of de confrontatie opzoeken, zelfs over luchtige onderwerpen.

En als je als newbie met een luchtige, vrolijke insteek, en alleen op zoek naar gezelligheid, gelijk op je vingers wordt getikt door mensen die voor welke reden dan ook het leven op dit moment wat somberder inzie, dan zou je misschien denken dat je hier niet welkom bent.

Dus zeg ik het tegen Leeuwin, dat ze zich niet moeten laten afschrikken als ze een keer op een bitse manier wordt toegesproken, want ongetwijfeld de meeste leden van het forum zijn zeer blij met nog een vrolijke, opgetogen nieuwe lid.

En daarom zou het niet gepast zijn in dit draadje om anderen over hun gedrag aan te spreken. Ik hoop dat je hiervoor enige begrip kan opbrengen, Babette.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Irene schreef:Ik vecht al jaren tegen de hokjesgeest, maar voor sommigen is het blijkbaar erg belangrijk.
Ik heb maar van twee hokjes last, Irene: hokje man en hokje vrouw. En voor mijn gevoel zit tussen die twee een aardige muur.

Die twee hokjes zijn wel de keiharde realiteit. Want wat houdt jou b.v. tegen om maandag als Irene naar je werk te gaan? Iets wat je (jou kennende) diep in je hart graag zou willen doen en waar je ook eigenlijk helemaal klaar voor bent.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

point taken ;-)

Maar waarom er dan voor ieder individu dat tussen die twee hokjes heen en weer fietst of alleen heen voor mijn part een apart hokje moet komen, daar snap ik niks van.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Een hokje is veilig maar soms kom je het verst als je afwijkt van het groepsgedrag :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lisa met een S schreef:
En als je als newbie met een luchtige, vrolijke insteek, en alleen op zoek naar gezelligheid, gelijk op je vingers wordt getikt door mensen die voor welke reden dan ook het leven op dit moment wat somberder inzie, dan zou je misschien denken dat je hier niet welkom bent.
Ha! Ik voel me aangesproken. =) Niet dat ik Leeuwin op de vingers wou tikken en ook niet om haar het gevoel te geven dat ze niet welkom zou zijn, integendeel. Ik juich de aanwezigheid van bio's van harte toe. De bedoeling achter mijn vraag was gewoon even voelen wat voor vlees we in de kuip hebben. ^.^ O, enneh, ik zit ook niet te somberen. Niet voor mijn doen in ieder geval.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Joyce_ schreef: Afbeelding
Da's wel een hele vroege nieuwjaarsduik. =)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

En Morbide kan af en toe wel wat bot uit de hoek komen, maar het hart zit wel op de juiste plaats hoor.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie