Lid worden van de LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Lidmaatschap van de LKG T&T

Ik ben al lid van de LKG T&T
19
33%
ik word geen lid, want dat heeft geen enkel nut
10
17%
ik word geen lid, want ik red me zelf wel
19
33%
ik ga lid worden, omdat ik daarmee 'onze' belangen steun
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Morbide schreef:
Lisa met een S schreef: Bij mijn weten (ik kan dat wel verkeerd hebben, hoor), is Renate nooit getrouwd geweest en heeft ze ook geen kinderen. Weet geen eens of ze ooit op een vrouw is gevallen. Nou ken ik haar niet zo goed als anderen, maar wij hebben elkaar wel regelmatig gesproken.
Het is een misverstand dat secundaire transen per definitie niet hetero zijn. Seksuele geaardheid en seksuele identiteit staan los van elkaar. Dat zou op een forum als deze, en dan met name bij de moderators, toch bekend moeten zijn.
Tendentieus drogredenering. Uit onze privegesprekken in het verleden weet jij wel beter wat ik wel of niet weet hierover. Mijn opmerking slaat alleen op onderstaande van jouw:
Morbide schreef:Jij redeneert vanuit de visie van een secundaire transseksueel. Getrouwde man, kinderen, een rijk travestieverleden, blah.
Over vooroordelen over mensen die je niet kent.... tja, had ik dat bij jou moeten verwachten?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Morbide schreef:Jij redeneert vanuit de visie van een secundaire transseksueel. Getrouwde man, kinderen, een rijk travestieverleden, blah.
Dat is voor het eerst dat ik hoor dat de definitie is van een secundair transseksueel......Maar ja, ik ben ook maar een domme muts.

Volgens mij is een secundaire transseksueel iemand die door bv opvoeding van geslacht wil veranderen, en niet iemand die er pas op latere leeftijd achter komt, getrouwd is en kinderen heeft. Ik zelf ben getrouwd geweest, heb kinderen, heb stiekem aan travestie gedaan. Toch ben ik primair transseksueel. Omdat ik van jongs af aan wist dat er iets niet klopte, kon het alleen geen naam geven. Kon ook niet in het gezin waarin ik opgegroeid ben. Pas toe ik hoorde over transseksualiteit viel bij mij het kwartje om het zo maar te zeggen.

Zwart/wit dingen stellen is erg gevaarlijk. Ik heb ook duidelijk gezegd er zijn overeenkomsten, maar ook duidelijke verschillen tussen de t*
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Naar mijn beste weten zit primair en secondair TS zo in elkaar:
primaire TS = je weet dat je van kindsafaan in het verkeerde lichaam zit.
secondair TS = pas als je volwassen bent weet je dat je in het verkeerde lichaam zit.

De werkelijkheid is uiteraard ingewikkelder, maar als ruw uitgangspunt op hoofdlijnen zijn die definities wel bruikbaar.

secondair TS kan ook optreden bij mensen die nooit getrouwd zijn geweest, danwel partner of kinderen hebben. Discussies over definities of hokjes zijn hier op .org altijd fel.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
René(e)
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 17:48
Locatie: walcheren zeeland

Bericht door René(e) »

Hallo meiden, ik ben ook al jaren lid en ik voel me er goed bij passen, bij dat clubje.
Florence, dan moet je je even inloggen, dan kun je mee stemmen.
Groetjes en 'n kus vanuit 't zeeuwse.
liefde is vergangkelijk, maar travestie is 'n deel van je leven!
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Josette schreef:.....pas als je volwassen bent weet je dat je in het verkeerde lichaam zit.
Sommigen worden pas laat of nooit volwassen...... :wink: :lol:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Transeksuelen zijn net mensen, ze komen in vele varianten ;-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
petratv1975
dagelijks aanwezig
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 18, 2007 14:15
Locatie: papendrecht

Bericht door petratv1975 »

en wat zijn travestieten? :wink:
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Mara schreef:
Josette schreef:.....pas als je volwassen bent weet je dat je in het verkeerde lichaam zit.
Sommigen worden pas laat of nooit volwassen...... :wink: :lol:
De definitie van volwassenen betreft hier enkel de leeftijd. Mara, lieverd, je hebt gelijk, d'r zijn voldoende figuren die wel de volwassen leeftijd hebben, maar feitelijk nooit volwassen worden . . .die noemen ze 'grand enfants' :wink:
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Mag ik even op z'n Rotterdams uit m'n slof schieten? Ik word zo ontzettend schijtziek van dat negatieve geouweteringhoer over de LKG. Ik heb het op pagina 1 van deze discussie ook al gezegd, in iets nettere bewoordingen, en ik herhaal het nog maar eens: als je wilt dat er wat veranderd aan de LKG moet je van je luie reet afkomen en wat doen. Als je daar te beroerd voor bent en niet verder wenst te komen dan hier je vooroordelen te spuien hou dan gewoon lekker je muil.

Monica.

P.S. Als het inderdaad zo is dat 10 % van de leden trans is dan is dat proportioneel al meer dan op grond van de statistieken verwacht zou mogen worden, want de verhouding travestiet : transseksueel is grofweg 20 : 1
Ik ben mezelf.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi,

Mag ik even op z'n Rotterdams uit m'n slof schieten? Ik word zo ontzettend schijtziek van dat negatieve geouweteringhoer over de LKG. Ik heb het op pagina 1 van deze discussie ook al gezegd, in iets nettere bewoordingen, en ik herhaal het nog maar eens: als je wilt dat er wat veranderd aan de LKG moet je van je luie reet afkomen en wat doen. Als je daar te beroerd voor bent en niet verder wenst te komen dan hier je vooroordelen te spuien hou dan gewoon lekker je muil.
Nou, nou, Monica... 't Is maar goed, dat ik je IRL heb leren kennen als een leuk, enthousiast en buitengewoon positief mens :wink: .

Mij was vooral opgevallen dat degenen met 'kritiek' allemaal mensen waren die geen lid waren of wilden worden, mijzelf daarbij inbegrepen. Die zullen dus niet willen dat LKG verandert.

Of het om vooroordelen gaat, weet ik niet. Dat kan ik alleen voor mezelf zeggen: nee, dus. Het leek (en lijkt) me beter om discreet te blijven over de indrukken die mij deden besluiten dat LKG niets voor mij was. Ik had misschien kunnen denken "daar moet je doorheen kijken" of iets in die strekking, maar ik keek liever verder en daar heb ik geen spijt van.

Misschien is het een cliché of een vooroordeel dat LKG meer toegesneden is op de behoeften van travestieten, maar is dat zo erg? Belangen en beleving van travestieten en transseksuelen zijn behoorlijk verschillend, dus er is waarschijnlijk meer kans op wrijving dan op herkenning. En dat is precies waar het op dit forum telkens weer op stuk loopt. Als dat binnen de LKG zoals jij die beleeft niet zo is, dan overtreft dat mijn verwachtingen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Janiek,

Ja sorry hoor, maar ik had het gisteravond effe echt helemaal gehad.

Ik reageer nog één keer en dan hou ik er weer over op, want ik heb niet de illusie dat ik mensen hier van hun vooroordelen afhelp.

Maar goed, de LKG is dus nadrukkelijk niet een travestietenclub. De vereniging wordt voor een groot deel gedragen door transseksuelen, zowel in het bestuur als in het beheer van de website, de redactie van Transformatie en de organisatie van de T&T-avonden.

Ik bestrijd ook dat de belangen en beleving van travestieten en transseksuelen zo verschillend zijn als door sommige transseksuelen wordt gepropageerd. Wat betreft beleving willen we uiteindelijk allemaal vrouw zijn, alleen de vraag voor hoe lang verschilt van persoon tot persoon, maar dat is niet meer dan de praktische uitwerking van een gevoel dat we allemaal in meer of mindere mate hebben.

Verder hebben we aardig wat gelijke belangen: we willen allemaal ongehinderd en zonder angst onszelf kunnen zijn in een maatschappij die ons kent en accepteert, we willen allemaal dat laserbehandelingen en andere lichamelijke aanpassingen worden vergoed, we willen allemaal ontslagbescherming, en we willen allemaal een partner die ons neemt zoals we zijn. De vraag is of je dat bereikt door allemaal je eigen particuliere eenmensclubje op te richten of door met z'n allen één grote, sterke vereniging te vormen. Het eerste roept bij mij visioenen van Don Quichote op, dus ik kies liever voor het laatste.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Monica Dreamgirl schreef: Wat betreft beleving willen we uiteindelijk allemaal vrouw zijn, alleen de vraag voor hoe lang verschilt van persoon tot persoon, maar dat is niet meer dan de praktische uitwerking van een gevoel dat we allemaal in meer of mindere mate hebben.
Met alle respect voor de openheid en oprechtheid waarmee jij je leven als travestiet vorm geeft, maar hier wringt hem de schoen toch wel heel erg. Dit is waarschijnlijk jouw beleving, maar voor een transseksueel is er geen vraag "voor hoe lang". Je probeert van een essentiëel verschil een gradueel verschil te maken.
Zolang je nog enigszins comfortabel heen en weer kunt pendelen en je basis (met name op het werk) man is, ben je niet zoiets als "een beetje trans", noch is een transvrouw een 24/7 travestiet.

Ikzelf voel mij hier al niet begrepen, ik denk dat dat voor de meeste transvrouwen nog een stuk sterker geldt.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Janiek,

Ik denk dat je travestieten op dit punt onderwaardeert. Een travestiet is net zo min "een beetje travestiet" als dat een transgender "een beetje transgender" en net zo min als een transseksueel "een beetje transseksueel" is. Dat houdt in dat travestieten net als transgenders en transseksuelen hun hele leven te maken blijven krijgen met hun geaardheid.

En ik denk dat dat door transseksuelen en transgenders -te- vaak -te- gemakkelijk afgedaan wordt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Janiek, je kan het ook van een andere kant bekijken. Je kan de nadruk leggen op de verschillen, maar ook op de overeenkomsten. Ik begrijp ook niet zo goed waarom de transen in hun RLE of daar voorbij zich zo nodig willen onderscheiden. Sommigen proberen hun verleden zo te verdringen dat het lijkt of ze dat helemaal nooit hebben gehad.

Ik voel ook geen behoefte om als een Donna Quichotte op de barricaden te gaan, maar ik lees je genuanceerde en soms venijnige postjes altijd met plezier.

Overigens probeer ik hierboven aan te geven dat het wel degelijk een gradueel verschil is, wat Monica aangeeft, hoe essentieel dat verschil ook is;-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Monica Dreamgirl schreef:.......en we willen allemaal een partner die ons neemt zoals we zijn. De vraag is of je dat bereikt door allemaal je eigen particuliere eenmensclubje op te richten of door met zijn allen één grote, sterke vereniging te vormen.
Nou.....un partner ga ik me wel liever zelf zoeken......ook heet het 1000 keer contaktgroep, vind ik daar heel zeker niet de partner die bij me past..... :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie