boy20jaar schreef:Hoe het is om een ts/tg te zijn en hoe reageert de buitenwereld er op?Ik zelf weet er echt heeel weinig van maar heb wel is een ts/tg gezien en op de een of andere manier vond ik het prachtig.
Ik zelf ben vrij onzeker erover als ik bv een ts/tg vriendin zou hebben ben ik nogal bang dat ik word aangezien als een gek en dat ik veel vrienden verlies.
Jullie zijn hier wel erg aardig hoor vind het wel leuk om er zo over te praten.
Het onderstreepte gedeelte......het hangt er helemaal vanaf hoe de ts/tg in kwestie eruit ziet en hoe ze overkomt hoe er dan op haar gereageerd word.
Ziet ze er niet zo goed, of mannelijk uit, dan reageert de buitenwereld al dan niet subtiel niet zo leuk dus. Bevreemde, verbaasde blikken, wijzen, uitlachen, soms uitschelden. Vooral als die die ts/tg zich dan ook nog mannelijk voortbeweegt, dmv zwaaiende schouders tijdens het lopen of zo.
Dat bevreemde, verbaasde, wijzende, uitlachende gedrag komt dan door wat ik noem 'de dubbele boodschap' verschijning. Make up, vrouwenkapsel en kleding enz, maar dan toch mannelijk over komen door bv een mannelijke motoriek of een (heel) (erg) mannelijk figuur en/of gezicht.
Ziet ze er wel goed uit en beweegt ze vrouwelijk, dan reageert de buitenwereld in de regel
niet want dan gaat ze in de 1e/2e instantie door voor een (hele) (gewone) vrouw, en daar valt niet zoveel op te reageren, behalve dan door evt verlekkerde (bi) mannen/tv/ts lovers, want die voelen de hormoonvibraties vanaf 5km afstand.
Oftewel: ze hebben geleerd te herkennen waar ze op vallen.
Verder zou ik vanuit mijn eigen situatie willen zeggen dat er eigenlijk niet zo bijzonder op mij als TS word gereageerd, ook niet op mijn werk door collega's en clienten. En ook niet op school door leerkrachten en medeleerlingen. (hoewel ze ws wel eea van me denken, maar dat is mensen eigen. Dat doe ik namelijk ook over anderen m/v/tv/ts).
Eigenlijk.......ben ik een heel gewoon mens, een huis, tuin en keuken mens.
Nix bijzonders
Lala.