Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef:
Janiek2 schreef:Nu ben ik niet a-seksueel, maar daar kan ik me nou absoluut niks bij voorstellen. Dat het in je op komt om er een handdoek overheen te leggen :-? .
God's kinderen zijn rare peren! :D
Die van Allah ook:
Het Nieuwsblad schreef:Naakt liefdesspel mag niet

In Egypte is een fatwa uitgesproken die gehuwden verbiedt zich volledig te ontkleden tijdens het liefdesspel. ,,Volledig naakt zijn tijdens de seksuele daad maakt het huwelijk ongeldig'', ordonneert Rashar Hassan Khalil, de voormalige rector van de faculteit van de sharia aan de universiteit van al-Ahzar, de meest beroemde van de soennitische islam.
De omstreden fatwa ontketende een hevige discussie onder theologen in de Egyptische media. Volgens tegenstanders van de fatwa is er geen enkele heilige tekst partners verbiedt om zich volledig te ontkleden of bepaalde lichaamsdelen te zien wanneer ze de liefde bedrijven.
Uit dezelfde draad:
Mischien ook intressant om te weten dat de chasidim (orthodoxe joden) een soort gelijk reglement hebben. Sex mag enkel met een laken er tussen met een gaatje er in. En dat anno 2006 zelfs in Belgie. Gelukkig zijn die nog ni zo zot van een fatwa uit te spreken, alhoewel ik niet weet hoe ze dat intern regelen als ze ooit eens een koppel betrappen zonder laken.
't Is een iets andere contekst, natuurlijk :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Janiek2 schreef:Mogelijk vind je op die manier iemand met "compatible" verlangens, of iemand die open staat voor wat je verlangt. Of het maakt duidelijk dat je elkaar niet gelukkig zult kunnen maken. Als je dan bovendien monogaam bent, weet je welke ongemakken die relatie met zich mee zal brengen.
Sorry hoor, maar mis ik iets? Ik zie niet in wat monogamie te maken heeft met het onstaan van een relatie waarin fetish-gerelateerde dingetjes voorkomen. Bovendien vind ik dat het grootste goed binnen een relatie communicatie is, en wij (m'n partner en ik) vinden dat alles bespreekbaar dient te zijn.

Mijn partner en ik hebben aan het begin van onze relatie twee dingen met elkaar afgesproken: 1) we "doen" geen schoonfamilie, en 2) zeg nooit nooit, m.a.w: mocht je onverhoopt "in den vreemde" iemand tegenkomen waarmee je in bed terechtkomt, dan communiceren we daar over, en gaan we verder met onze relatie, die overigens al ruim 16 jaar bloeit.

Overigens ben ik ook van mening dat de mens in z'n algemeenheid eerst maar eens van zichzelf moet gaan leren houden en zichzelf gelukkig moet maken aleer die mens aan een ander begint... En als het dan zover is, ook nog eens onvoorwaardelijk...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Janiek2 schreef:Mischien ook intressant om te weten dat de chasidim (orthodoxe joden) een soort gelijk reglement hebben. Sex mag enkel met een laken er tussen met een gaatje er in. En dat anno 2006 zelfs in Belgie. Gelukkig zijn die nog ni zo zot van een fatwa uit te spreken, alhoewel ik niet weet hoe ze dat intern regelen als ze ooit eens een koppel betrappen zonder laken.
Poeh hé, dat is nog eens kinky! Met een lakken er tussen, hijg! :lol:

Groetjes en liefs,

Babette.
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Babette schreef:
Janiek2 schreef:Mischien ook intressant om te weten dat de chasidim (orthodoxe joden) een soort gelijk reglement hebben. Sex mag enkel met een laken er tussen met een gaatje er in. En dat anno 2006 zelfs in Belgie. Gelukkig zijn die nog ni zo zot van een fatwa uit te spreken, alhoewel ik niet weet hoe ze dat intern regelen als ze ooit eens een koppel betrappen zonder laken.
Poeh hé, dat is nog eens kinky! Met een lakken er tussen, hijg! :lol:

Groetjes en liefs,

Babette.
Ging deze draad dus over TS lovers, gestart door TS lovers, inmiddels gaat het over over kinky sex die chassidim tussen de lakens bedrijven ;-)
En dat via een opstapje over een handdoek over iemand heen gooien voor de sex.....lol!

Jammer dat we Boy en Sam niet meer terug lezen hier, ik vond hun opvattingen over TS en zoektocht als TS lover wel interessant om te lezen.

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
boy20jaar
ff weer wat posten

Bericht door boy20jaar »

je leest over me heen lala ik ben er nog steeds hoor :lol:
Je leeft maar 1 keer doe wat je wilt.
Anja Lasagna
ForumFan

boy20jaar schreef:Hoe het is om een ts/tg te zijn en hoe reageert de buitenwereld er op?Ik zelf weet er echt heeel weinig van maar heb wel is een ts/tg gezien en op de een of andere manier vond ik het prachtig.
Ik zelf ben vrij onzeker erover als ik bv een ts/tg vriendin zou hebben ben ik nogal bang dat ik word aangezien als een gek en dat ik veel vrienden verlies.

Jullie zijn hier wel erg aardig hoor vind het wel leuk om er zo over te praten.
Het onderstreepte gedeelte......het hangt er helemaal vanaf hoe de ts/tg in kwestie eruit ziet en hoe ze overkomt hoe er dan op haar gereageerd word.
Ziet ze er niet zo goed, of mannelijk uit, dan reageert de buitenwereld al dan niet subtiel niet zo leuk dus. Bevreemde, verbaasde blikken, wijzen, uitlachen, soms uitschelden. Vooral als die die ts/tg zich dan ook nog mannelijk voortbeweegt, dmv zwaaiende schouders tijdens het lopen of zo.
Dat bevreemde, verbaasde, wijzende, uitlachende gedrag komt dan door wat ik noem 'de dubbele boodschap' verschijning. Make up, vrouwenkapsel en kleding enz, maar dan toch mannelijk over komen door bv een mannelijke motoriek of een (heel) (erg) mannelijk figuur en/of gezicht.

Ziet ze er wel goed uit en beweegt ze vrouwelijk, dan reageert de buitenwereld in de regel niet want dan gaat ze in de 1e/2e instantie door voor een (hele) (gewone) vrouw, en daar valt niet zoveel op te reageren, behalve dan door evt verlekkerde (bi) mannen/tv/ts lovers, want die voelen de hormoonvibraties vanaf 5km afstand.
Oftewel: ze hebben geleerd te herkennen waar ze op vallen.

Verder zou ik vanuit mijn eigen situatie willen zeggen dat er eigenlijk niet zo bijzonder op mij als TS word gereageerd, ook niet op mijn werk door collega's en clienten. En ook niet op school door leerkrachten en medeleerlingen. (hoewel ze ws wel eea van me denken, maar dat is mensen eigen. Dat doe ik namelijk ook over anderen m/v/tv/ts).

Eigenlijk.......ben ik een heel gewoon mens, een huis, tuin en keuken mens.
Nix bijzonders ;-)

Lala.
Anja Lasagna
ForumFan

boy20jaar schreef:je leest over me heen lala ik ben er nog steeds hoor :lol:
Oh, ik zag pagina's lang geen postjes meer van jou of Sam? Vandaar?

Lala.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Lala Ferrari schreef:Ging deze draad dus over TS lovers, gestart door TS lovers, inmiddels gaat het over over kinky sex die chassidim tussen de lakens bedrijven ;-)
En dat via een opstapje over een handdoek over iemand heen gooien voor de sex.....lol!
Het hoort er allemaal bij, pop! :wink: Wel leuk om te realiseren dat die orthodoxen 't "gloryhole" hebben uitgevonden! :D :D Laat die mensen toch met hun eigen seksualiteit bezig gaan in plaats van zich tegen die van anderen aan te bemoeien! :evil:

Groetjes en liefs,

Babette.
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Lala Ferrari schreef:Oh, ik zag pagina's lang geen postjes meer van jou of Sam? Vandaar?
Ook ik ben er nog Lala, en las vrolijk mee met jullie 'uitstapje' :lol:

Maar terug naar de draad, de zoektocht is niet gestaakt en het soul searchen is maar net begonnen. Ik ben jullie allemaal erg dankbaar voor jullie input en gedachten maar ze roepen ook nieuwe vragen op, en wat me nog niet echt duidelijk is, is het verschil tussen TS en TG.
Als ik een google search doe voor info over TG's verschilt die info niet echt van wat ik lees over TS'en dus daar word ik niet echt veel wijzer van.

Hopelijk kunnen jullie me hier wat meer over vertellen.

Groetjes,

Sam
boy20jaar
ff weer wat posten

Bericht door boy20jaar »

Ja ik hoop ooit wel is een leuk ts/tg tegen te komen hier in de buurt waar ik gewoon heel open mee kan praten dat lijkt me echt interesant.

En weet je wat ik zo raar vind?? ik weet niet eens waarom ik me zo aangetrokken voel tot een ts/tg daar zit ik telkens aan te denken.

groetjes..
Je leeft maar 1 keer doe wat je wilt.
Anja Lasagna
ForumFan

[quote="Sam
maar ze roepen ook nieuwe vragen op, en wat me nog niet echt duidelijk is, is het verschil tussen TS en TG.
Als ik een google search doe voor info over TG's verschilt die info niet echt van wat ik lees over TS'en dus daar word ik niet echt veel wijzer van.

Hopelijk kunnen jullie me hier wat meer over vertellen.

Groetjes,

Sam[/quote]

Hoi Sam,

ja, dat is een goeie vraag ja. Een pre op TS is aan de hormonen en onderweg naar de operatie waardoor ze van 'status veranderd' naar post op TS.

Het begrip TG is inmiddels aan 'vervuiling onderhevig' en daardoor nogal verwarrend geraakt.
De definitie van een TG is dus iemand die wel aan de hormonen gaat, soms wat cosmetische ingrepen en ontharing ondergaat, maar geen geslachtsoperatie wil, maar (vaak) wel als vrouw leeft.

Inmiddels is het begrip TG gekaapt door allerlei figuren die wel als man leven, maar ook thuis de afwas doen en zo leuk voor de kindjes zorgen, en dat vinden ze dan al vrouwelijk genoeg om zich TG te noemen. In de basis is zo iemand meestal een TV die het interessanter vind om zich TG te noemen.

Of iemand die lingerie onder zijn herenkleding draagt en zo leuk met 'medevrouwen' kan praten, maar wel als man leeft, en zich toch TG noemt.

Enzenzenz. In de USA is het begrip TG weer een parapluterm voor tv/ts enz.........

Lekker ingewikkeld allemaal, dus ik ben (allang) van die term afgestapt.

Lala.
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Zijn die termen pre-op en post-op sowieso niet wat vreemd? Iemand die bijv. een hartoperatie moet ondergaan is ook eerst pre-op en na de operatie post-op. Dus in die zin zijn het eigenlijk maar vreemde termen voor ts-en.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef: Wel leuk om te realiseren dat die orthodoxen 't "gloryhole" hebben uitgevonden! :D :D Laat die mensen toch met hun eigen seksualiteit bezig gaan in plaats van zich tegen die van anderen aan te bemoeien! :evil:
Hier mis je wel iets, Babette: die chassidim prediken de manier waarop zij hun seksualiteit "religiseren" niet voor anderen. Dat is hun eigen zaak.
Babette schreef:Sorry hoor, maar mis ik iets? Ik zie niet in wat monogamie te maken heeft met het onstaan van een relatie waarin fetish-gerelateerde dingetjes voorkomen. Bovendien vind ik dat het grootste goed binnen een relatie communicatie is, en wij (m'n partner en ik) vinden dat alles bespreekbaar dient te zijn.
Dat jij (en je partner, want je spreekt ook namens haar, begrijp ik) een hoog "moet-kunnen-gehalte" hebt op seksueel gebied, was me al eerder opgevallen :wink: .

Wat ik bedoelde was dit: stel dat je als vrouw geen zin in die fetsij-gerelateerde dingetjes van je man hebt, dan kun je ervan op aan dat hij zijn behoeften elders zal willen vervullen. Als je dat geen punt vindt als vrouw, oké, maar daar kan ik me niet zo in inleven.
Anja Lasagna
ForumFan

lightningbolt schreef:Zijn die termen pre-op en post-op sowieso niet wat vreemd? Iemand die bijv. een hartoperatie moet ondergaan is ook eerst pre-op en na de operatie post-op. Dus in die zin zijn het eigenlijk maar vreemde termen voor ts-en.
Ja, vind je? Een hartpatient heeft post op nog altijd het zelfde hart als ie pre op had, alleen is er dan eea ter herstel oid aan gewijzigd.

Een pre op TS heeft een piemel en na haar geslachtsoperatie, post op, dus een neovagina.

Groot verschil, vind je ook niet?

Tenzij je het wilt vergelijken met een blinde darm patient, die pre op zijn/haar blinde darm nog heeft, en post op helemaal niet meer.
Maar dat heeft geloof ik geen sociale implicaties.........hou me ten goede hoor......

Of misschien ga jij je sterk maken voor ex blinde darm patienten die in hun identiteitspapieren vermeld willen zien dat ze geen blinde darm meer hebben? ;-)

Lala.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef: In de basis is zo iemand meestal een TV die het interessanter vind om zich TG te noemen.
Om het even in historisch perspectief te plaatsen: de term "transgender" is uitgevonden door precies die heren, teneinde zich te onderscheiden van homo's en drag-queens, en... transseksuelen.
Virginia Prince invented the term "transgender" and has lived full-time as a woman since the age of 55, without transsexual surgery which she strongly opposes.
Dus ik snap niet zo goed wat jij ooit in die term gezien hebt :wink: .
Henriëtte/Harry Wiersinga schreef:Het woord transgender vind ik erg mooi, vanwege de dansachtige klank
en de symbolische, overdrachtelijke betekenis. Dat verwijst naar die
onzichtbare wereld, die voor mij belangrijk is. Transgender in de
betekenis van: mensen die zich niet houden aan de codes voor hun
gender.
Het is een paraplu met heel veel kleur:

Afbeelding
Plaats reactie