Reakties op ban Mila enz.

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Irene schreef:Het verdwijnen van de gebanden heeft wel geleid tot een soort windstilte. Niemand voelt zich blijkbaar nog geroepen om de zieleroerselen op tafel te leggen, wat dat betreft lijkt het erop dat de gebanden voor een soort monddood situatie hebben gezorgd en dat is wel jammer.
Huh? Hebben de gebanden voor een monddood situatie gezorgd? Da's knap!

Mijn 2 cent hierbij zijn, dat ik een gruwelijke hekel heb aan het bannen van leden die actief zijn en tot de doelgroep behoren. Willekeurig, met drie tegelijk, ik noem het keihard machtsmisbruik van een moderator.
Daarmee maak je een forum ook niet veiliger, net zo min als met het willekeurig verwijderen van berichten zonder toelichting, en dan reageren met een verhaal over geheugenruimte - op een forum vol reclame...

En vervolgens niet reageren op oproepen voor een beleid met tijdelijke bans en een sin-bin, dat resulteerde in een preek van een andere moderator over opbouwende kritiek, nou ja.
Ik vind het dus niet vreemd dat het hier wat stiller is geworden.

Nee, de gebanden zijn geen onschuldige lammetjes, maar zo zijn ze ook nooit behandeld door de andere schrijfsters hier.

Irene, een maandje geleden schreef je hierover:
Irene schreef: Ik hoop ook dat deze discussie snel stopt en dat de rust voldoende terugkeert zodat afzijdige en nieuwe posters weer serieuze topics naar voren durven te brengen, zonder dat ze bang hoeven te zijn om neergesabeld te worden.
Irene
Nou, de discussie is gestopt en over rust valt niet te klagen!
Maar veiliger is het er niet op geworden.
Irene schreef: Misschien een kwestie van tijd. Het forum heeft voorlopig nog te veel open wonden.
Die wonden stonken al toen ze nog vers waren.
Wel jammer van zo'n groot en openlijk vindbaar forum.

Sticky
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

het zal je misschien verbazen, maar ik ben het in grote lijnen met je eens.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mijn 2 cents:

* Mila ging naar mijn mening te ver. Niet zozeer in haar mening (ik kan er best tegen als mensen een andere mening hebben als ik), wel in de manier waarop ze die uitte (als elke thread verzandt in dezelfde 3 onderwerpen dan is dat gewoon niet nodig of gewenst).
* Van de overige 2 heb ik nooit gesnapt waarom ze gebannd zijn. Maar misschien zit dat in berichten die door de moderators gedelete zijn?
* Naar mijn bescheiden mening zou iedereen die op het punt staat gebannd te worden per e-mail of PB een waarschuwing dienen te krijgen met daarin duidelijk vermeld wat er mis gaat. Of dat in dit geval wel-of-niet gebeurd is kan ik niet beoordelen.

Groetjes,

Frederique
[op strikt persoonlijke titel]
Kijk ook eens op de genderkalender !
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

* Van de overige 2 heb ik nooit gesnapt waarom ze gebannd zijn. Maar misschien zit dat in berichten die door de moderators gedelete zijn?

Ik kan je misschien een beetje helpen :

- Mina : die foto van Lisa met een rode clownsneus was er toch misschien wat over ?

- Patricia : ongeveer in elke topic werd door haar het onderwerp passabiliteit ter sprake gebracht, vooral dan in een negatieve contekst... met duidelijke verwijzing naar mij persoonlijk.
Als je zelfs topics van jaren terug begint op te graven om aan te geven dat je iemand echt niet passable vindt........

Ik ben ondertussen gestopt met te schrijven over mijn persoonlijk leven ....want mensen lijken het toch absoluut niet te willen geloven.
Als onze aller Patricia hier aan het meelezen is .....ik heb ondertussen een nieuwe vriend ....en neen tot op heden heeft die alweer niks in de gaten.
En oh neen hoor, niet ontmoet in het donker of in een dancing ... het was een 'fietsdate' midden in de dag ....zondag gaan we een uurtje tennis spelen en dan samen naar de film.
Wanneer het nu vertellen ? Het blijft dus een enorm probleem ....dat is zeker waar. Je wil immers een normaal leven in de maatschappij als 'vrouw' na al die moeite, maar toch moet je vroeg of laat met je verhaal komen, wat echt wel enorm vervelend is.
Maar het neemt niet weg da je step by step toch kan werken aan je integratie ....het is niet nodig om je (blijven) weg te stoppen, je hebt echt wel recht op een 'leven' als trans-vrouw in de maatschappij.
Al is het uiteraard met vallen en opstaan.

Groeten,

Melina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Melina,

Mijn 2 cents:
* Als Mila beter gemodereerd was, was de boel veel minder geëscalleerd als nu
* In dat geval had Mina geen foto van Lisa-met-clownsneus gepubliceerd (jammer dat ik die niet gezien heb heh-heh)
* In dat geval was Patricia veel minder achter haar "grote voorbeeld" aangewandeld (hetzij door minder aggressief te schrijven, hetzij door dit forum vrijwillig samen met Mila te verlaten, hetzij door ook weggemodereerd te worden).

Blij trouwens om te lezen dat je weer een vriend hebt! Ik kan me je dilemma wel voorstellen, hoewel je ook mijn antwoord kent: als iemand me niet respecteert/accepteert met mijn man-verleden dan kan hij/zij ophoepelen. Ik zou er dan ook zeker niet te lang mee wachten om dit aan iemand te vertellen.

Maar misschien is dit wel geschreven vanuit mijn voordeel van niet-passabel zijn? :wink:

Groetjes,

Frederique
[nog steeds op strikt persoonlijke titel]
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Blij trouwens om te lezen dat je weer een vriend hebt! Ik kan me je dilemma wel voorstellen, hoewel je ook mijn antwoord kent: als iemand me niet respecteert/accepteert met mijn man-verleden dan kan hij/zij ophoepelen. Ik zou er dan ook zeker niet te lang mee wachten om dit aan iemand te vertellen.

Maar misschien is dit wel geschreven vanuit mijn voordeel van niet-passabel zijn?

Ik denk het wel ....en ook wel de fase waar je nu zit in je transitie .....
Na jaren eenzaamheid (gedurende de transitie) voelt het wel heel erg goed om elke dag een smsje of telefoontje te krijgen van iemand die je echt wel graag heeft.
Je wil dat echt niet meteen verknoeien door met een zo 'moeilijk' verhaal te komen.
Het is echt geen goed idee om iemand meteen te confronteren met zo een moeilijk gegeven.
Eerst elkaar als mens leren kennen en als het wederzijds vertrouwen en respect groot genoeg is, kan je nog met je verhaal komen.
Al hoeft dat niet met al teveel details ....mannen horen dat meestal eigenlijk niet zo graag.

Groeten,

Melina
Saskia-pinocchio
ff weer wat posten

Bericht door Saskia-pinocchio »

Hai mensjes van deze wereld,

Kom maar zelden op het forum om te lezen. Als je leest hoe jullie als het mis gaat om springen met mensen. Vind ik dat slecht. Er zijn moderatoren wat doen die. Niets. Kontreleren die wat ik schrijf pas als het te laat is. Dus verbannnen. Ik heb ooit gevraagt om toe gelaten te worden naar mij transformatie. Tot het gesloetn deel.Dat duurde lang. Tot andere er mee gingen bemoeien. Heb ik gezegt laat maar. Een ding wat ik vaak merk is dat jullie die zich aangesproken voelen het wereldje of hokje travestie in stand willen houden. Een ding van mij zelf kan ik zeggen dat ik voor 100% niet passabel ben zo als jullie het noemen en zien. Vandaar dat het woord Queer een begrip voor mij is. Misschien als ik het mag noemen een leefwijze.

Groetjes van een prettig gestoorde (omgebouwd) mensje,
Saskia :D :D :D
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi,

ik denk dat de winst is dat er nu meer nieuwe namen schrijven dan in het afgelopen jaar, maakt het forum breder en uiteindelijk zullen deze en anderen weer het gezicht gaan bepalen van dit forum, kwestie van tijd.

Het gaat niet zo zeer om hier te etaleren hoe goed je het doet vergeleken met anderen, het gaat erom dat je , zeker in het begin, je wat steun ondervind misschien in de vorm van hé, ik ben niet de enige zo.

De ervaring heeft mij hier geleerd dat diegene met grote ego's soms wel wat te melden hebben maar regelmatig komt het er toch weer op neer om anderen af te zeiken. En dat schrikt dan weer diegenen af die hier nieuw zijn, het forum wordt zogezegd dan gestolen omdat het aantal schrij(fster/vers) wordt teruggebracht tot een paar, die voldoende ervaring of wat dan ook hebben om tegengas te geven.

Een ban is een armoede stap maar wat is het alternatief, de boel uit de hand laten lopen en als moderators/site owners een ander zijn gang laten gaan in je eigen huis om het op stelten te zetten, zou niemand ook prive accepteren lijkt mij, dus waarom hier wel.

groetjes Adriana
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Patricia vloog me een tijd terug ook steeds in de haren, en poste de meest stomme dingen in mijn profiel.

Maar Mila en Patricia zijn gewoon weer terug toch?
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Kimyy schreef:Patricia vloog me een tijd terug ook steeds in de haren, en poste de meest stomme dingen in mijn profiel.

Dat is al een hele tijd geleden. En ik heb dat gedaan nadat jij mijn hele profiel volgestort had met vuile berichten. Dus kijk eerst maar eens naar jezelf. Jij bent zelf geen haar beter.
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

lightningbolt schreef:
Kimyy schreef:Patricia vloog me een tijd terug ook steeds in de haren, en poste de meest stomme dingen in mijn profiel.

Dat is al een hele tijd geleden. En ik heb dat gedaan nadat jij mijn hele profiel volgestort had met vuile berichten. Dus kijk eerst maar eens naar jezelf. Jij bent zelf geen haar beter.
Mss is het een verstandig idee om nog maar eens goed met de pshycholoog te gaan praten, jou gedrag is echt onbegrijpelijk. :-?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Volgens mij was er een afspraak dat als jullie elkaar weer in de haren zouden zitten, dat je er beide afgegooid werd?
Misschien tijd om af te koelen of op te hoepelen?

Groetjes,

Frederique
... die helemaal niet op de volgende flame-war zit te wachten ...
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Klapstoeltjes!
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lightningbolt
ForumFan

Morbide schreef:Klapstoeltjes!
Hoe kom je d'r bij :)
lightningbolt
ForumFan

foutje
Plaats reactie