Reportage Lellebel

Algemeen

Moderator: Moderators

troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Re: Reportage Lellebel

Bericht door troeteltrans »

Niemand schreef: Jullie zijn ook ooit man geweest en schijnen dat vergeten te zijn.
Het lijkt er op dat jullie er voor te leven travestieten af te zeiken omdat ze geen borsten kweken en/of srs ondergaan.
anjatheefee schreef: Poeh poeh, travestie te min voor je? Waar komt die denigrerende toon vandaan? Leg eens uit!
Nou ja zeg! Waar baseer jij dit nu weer op. Ik ben toch ook een travestiet? Zelfspot daar ontbreekt het hier wel eens flink aan hoor. Ik zie er zelf ook regelmatig uit alsof ik net uit het circus ben komen wandelen.
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

Frederique_ schreef:Ik ben het eens met de vorige spreeksters: hoe sterker jij in je schoenen staat, hoe minder druk je je er om maakt hoe een ander zich op televisie presenteert.

Groetjes,

Frederique
Nou.. grotendeels dankzij shows als Jerry Springer heeft het voor mij toch ruim 10 jaar geduurt voor ik uit de kast kwam. Ik wilde koste wat kost op geen enkele geassocieerd worden met de freakshows die op TV kwamen. Destijds was dat namelijk voor veel mensen de enige media exposure van TransSexualiteit :-?

Maar dat is geen vergelijking met de show van Man bijt Hond.. ik vond het een leuk item, maar het wel met de topicstarter eens dat men in de media travestie en dragqueens wel snel door elkaar halen. Echter ben ik het ook volledig eens met Sticky, dat de *T-wereld dermate variabel en divers is dat je niet uit moet gaan van die ene rapportage.

efin.. het is volgens mij een kwestie van lange tenen, maak je niet te druk om dergelijke programma's.. wees blij dat "we" een keer op een normale, leuke en positieve manier in de media komen, in plaats van als een of andere freakshow of homosekte te worden neergezet.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Het interesseert mij niets hoor, of iemand echte borsten heeft of een SRS heeft ondergaan. Blijkbaar is dat voor jou wel belangijk anders had je er niet over begonnen. Dat dat voor veel transen belangrijk is blijkt wel uit de wijze waarop diverse leden van dit forum met Mila zijn omgegaan.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Ajira schreef: in plaats van als een of andere freakshow of homosekte te worden neergezet.
Ik zie toch liever een homosekte dan een aantal zich tot vrouw en voorbij srs rukkende exheterotransen met kinderen die houden van sport, auto's voetbal en met een zware bassende stem voor de camera beweren dat ze als vrouw leven ipv als trans.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

tinkerbell_ schreef:Het interesseert mij niets hoor, of iemand echte borsten heeft of een SRS heeft ondergaan. Blijkbaar is dat voor jou wel belangijk anders had je er niet over begonnen. Dat dat voor veel transen belangrijk is blijkt wel uit de wijze waarop diverse leden van dit forum met Mila zijn omgegaan.
Ik snap eigenlijk niet waar je op doelt... Ik kan me niet herinneren dat er forumleden geweest zijn die Mila's keuze voor geen geslachtsoperatie afgewezen hebben...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Wat ik best wel jammer vind aan deze hele discussie, is dat men voorbij gaat aan de fantastische diversiteit aan mensen die langs komen, of het nu "rellerige dragqueens" zijn of "bassende ex-heterovadertransen met kinderen". Hoe je het ook wendt of keert; het zijn allemaal mensen met hele eigen levens en de keuzes die zij daarin maken dienen wij met z'n allen maar te respecteren, punt uit!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Frederique_ schreef: Ik snap eigenlijk niet waar je op doelt... Ik kan me niet herinneren dat er forumleden geweest zijn die Mila's keuze voor geen geslachtsoperatie afgewezen hebben...
nee afgewezen niet, maar Mila als *man* omschreven, wel en dat stinkt naar vis!
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

ach, mila was er zelf ook niet vies van jan en alleman allerlei termen die er ook niet om logen naarf het hoofd te slingeren

back to topic voordat het weer een mila discussie wordt :wink:
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

Lieve mensen, het lijkt iedere keer wel bij een topic of men wacht tot men anderen kan attackeren. BAH.

Wat ik vind v d uitzending Man Bijt Hond?
Zoals velen: goede reclame voor Hans v d lellebel. Onbetaalbare reclame.

Ik ken Bronja en Thea, geweldige mensen. Alle respect voor hun beiden.
Maar Bronja is mediageil. Treedt vaak in de Lellebel op met karaoke, en vindt de media-aandacht dus ongetwijfeld een warm bad om in te wentelen.
Gelukkig ziet zij er wél goed uit, wat helaas van vele TS-en niet gezegd kan worden. Thea zorgt goed voor haar, en Bronja luistert.

En TS-en? We zijn een kleine groep, en degeen die in de openbaarheid treden doen ook (deels) aan vertegenwoordiging van onze groep.
En dus wordt ook ik aangesproken op de uitzending. Gelukkig voor mij met de opmerking dat ik zo helemaal niet ben.
Ook veel trav's willen hiermede niet geassocieerd worden is mij in gesprekken duidelijk geworden.

Ook al omdat de Lellebel toch wel bekend staat als een sex-café. Lekker gekke T's bekijken en in de kont knijpen als het weer heel druk is.
Ik kén de Lellebel, en ik kén Hans, en kom er niet meer. Ook niet op de andere dagen als er jam-sessions zijn of wat dan ook voor onschuldig vermaak.

Ik ben het met anderen eens dat het voor ons weer eens moeilijker is gemaakt.
Vertel maar eens aan je partner dat je niet zo bent als je vandaag uit de kast probeert te komen.

Respectvolle groetjes van José
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

wat bedoel je met:

'zo' bent?

wat is dat? 'zo' zijn?

ik begrijp het nog steeds niet, hoe kan een ander nu een beeldvorming zijn voor jou

als je iemand in een rolstoel zie zitten met een fles wijn aan de mond, denk je toch ook niet, alle mensen in een rolstoel drinken wijn uit de fles?

dichter bij huis, als een trans op 12 cm hoge hakken loopt denkt ook niemand: oh alle transen lopen op 12 cm hoge hakken?

:wink:
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat dit laatste een wijs woord is. Ik denk dat *niemand* er aan ontkomt om tijdens de outing ook iets meer te zeggen over de manier waarop je je T*-zijn beleeft. En ik denk tegelijkertijd dat het *niemand* de eerste keer gelukt is om een juist beeld over te brengen over hoe je er in je "andere zijn" werkelijk bijloopt (tenzij je direkt de eerste keer als vrouw gekleed was).

Van mijn moeder ben ik zeker dat ze zeker in het begin een verkeerd beeld van mijn "vrouw-zijn" had. Ze praatte over leuke kanten dingen... Daar ging het mij dus helemaal niet om... Mijn vader was geslotener, maar hij zei wel duidelijk dat het "vooral niet moest gaan om anderen te provoceren"...

Tja, mensen die weinig van ons af weten hebben rare beelden over ons. Maar om dat nu te gebruiken als argument om dit soort uitzendingen dan maar niet te doen? Waarom zouden we die T*'s hun pleziertje om zo op TV te komen (en Hans z'n inkomen :wink: ) misgunnen?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Door alle mediaaandacht is in iedergeval het fenomeen algemeen bekend aan het worden en daardoor bespreekbaar. Dat de beeldvorming daardoor dan wat vervormd is misschien niet voor iedereen leuk, maar is volgens mij bijzaak. Iedereen kan voor zichzelf die beeldvorming wel bijstellen. In mijn tienerjaren was er helemaal geen informatie, niet voor de betrokkenen en zeker niet voor het grote publiek.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

wat ik veel belangrijker vind is het beeld wat je hebt over jezelf

wat is jouw zelfbeeld, hoe ziet die eruit, daarover nadenken brengt je iig verder dan ageren tegen een tv programma of beeldvorming

eigenlijk gaat het topic ook over je zelfbeeld, je spiegelt je immers aan anderen - of je denkt dat je dat moet doen om je zelfbeeld te vormen :wink: , ik lees er alleen niets over terug
Niemand
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 17:43

Bericht door Niemand »

Josee schreef:Lieve mensen, het lijkt iedere keer wel bij een topic of men wacht tot men anderen kan attackeren. BAH.

Wat ik vind v d uitzending Man Bijt Hond?
Zoals velen: goede reclame voor Hans v d lellebel. Onbetaalbare reclame.

Ik ken Bronja en Thea, geweldige mensen. Alle respect voor hun beiden.
Maar Bronja is mediageil. Treedt vaak in de Lellebel op met karaoke, en vindt de media-aandacht dus ongetwijfeld een warm bad om in te wentelen.
Gelukkig ziet zij er wél goed uit, wat helaas van vele TS-en niet gezegd kan worden. Thea zorgt goed voor haar, en Bronja luistert.

En TS-en? We zijn een kleine groep, en degeen die in de openbaarheid treden doen ook (deels) aan vertegenwoordiging van onze groep.
En dus wordt ook ik aangesproken op de uitzending. Gelukkig voor mij met de opmerking dat ik zo helemaal niet ben.
Ook veel trav's willen hiermede niet geassocieerd worden is mij in gesprekken duidelijk geworden.

Ook al omdat de Lellebel toch wel bekend staat als een sex-café. Lekker gekke T's bekijken en in de kont knijpen als het weer heel druk is.
Ik kén de Lellebel, en ik kén Hans, en kom er niet meer. Ook niet op de andere dagen als er jam-sessions zijn of wat dan ook voor onschuldig vermaak.

Ik ben het met anderen eens dat het voor ons weer eens moeilijker is gemaakt.
Vertel maar eens aan je partner dat je niet zo bent als je vandaag uit de kast probeert te komen.

Respectvolle groetjes van José
Dank je wel voor je inhoudelijke reactie.
Ik dacht het nog 1 keer te proberen een fatsoenlijke discussie op gang te brengen maar zoals je al aangeeft wordt het weer eens een persoonlijke aanval.
Gelukkig heb ik hele lieve vrienden en vriendinnen die mij erg helpen en ondersteunen, wat ik van de meesten op dit forum niet kan zeggen.
Ik ben dan ook erg teleurgesteld in deze gemeenschap en zal deze voortaan dan ook mijden als de pest.

Ik moet wel zeggen dat er ook mensen zijn die wél behulpzaam zijn en normaal reageren, vooral in pbs krijg ik positieve reacties en steun aangeboden.
Er zijn ook een aantal bio zusjes die zich in allerlei bochten wringen om me te helpen voor zover dat nog nodig is.
Ik voel ik mij (mede daardoor) dan ook gelukkiger dan ooit tevoren.
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

maw, iemand die reageert en met je mening/gedachtengangen meegaat reageert inhoudelijk, en de reacties van mensen die het niet met je eens zijn, spelen op de man/vrouw?

ik zie dat anders, maar het ga je goed :wink:

tip: kruip eens uit die slachtofferol :wink:
Plaats reactie