Homo-modeshow verstoord

Algemeen

Moderator: Moderators

Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

kiki schreef:Babette schrijft duidelijk leesbaar over een *volk*.

http://www.cidi.nl/formulier/asmelding.html

ik overweeg dat formulier in te vullen.
vooral doen, lijkt mij! Du moment dat je ook maar enige kritiek hebt op de staatsterreur of het nederzettingen-beleid van de staat Israel, wordt je voor anti-semiet uitgemaakt. Het zij zo, ik lig er niet echt van wakker. Stuur Ronnie maar langs! Ik heb joodse vrienden die er precies zo over denken als ik, en die zich te pletter schamen voor het gedrag van bovengenoemde staat... Zijn die dan ook AS?

Maar ik wil het nog wel eventjes nuanceren: ik moet me toch al heel sterk vergissen of er is tijdens WOII een heel volk vervolgd, toch? Natuurlijk is dat te afschuwelijk voor woorden! Maar als er vervolgens een Zionistische staat gesticht wordt met veel geweld en etnische zuiveringen, moet je dat ook kunnen benoemen, vind ik. Heeft met anti-semitisme niets uitstaande.

Ik zag trouwens dat ik ook nog ergens voor "links" en "politiek correct" werd uitgemaakt! Vond ik wel grappig! Dus als je opkomt voor de universele rechten van de mens, hoor je bij de "linkse kerk" en ben je "politiek correct"... Nou, liever dat dan voor racist of fascist te worden uitgemaakt!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef: maar worden ze door hun eigen achterban veroordeeld of juist in bescherming genomen? Wat denk je daar zelf over, Janiek?
Ik denk geen van beiden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

zwijgen is toestaan
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

tink schreef:zwijgen is toestaan
En dit is makkelijk praten.

Ik heb met het voorbeeld van de toespraak van Dennis Boutnan geprobeerd uit te leggen, dat het een zinloze onderneming is om te proberen een minderheidsgroepering ter verantwoording te roepen voor het gedrag van enkele leden van de groep. Het is kenmerkend dat zoiets alleen bij minderheden gebeurt.

Als er een vrouw verkracht is, komt er geen vertegenwoordiger van de heteromannenbeweging op tevee om zich ervan te distantiëren.

In mijn ogen had Krol zich er ook niet voor moeten lenen, maar goed.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Janiek2 schreef:
tink schreef:zwijgen is toestaan
En dit is makkelijk praten.

Ik heb met het voorbeeld van de toespraak van Dennis Boutnan geprobeerd uit te leggen, dat het een zinloze onderneming is om te proberen een minderheidsgroepering ter verantwoording te roepen voor het gedrag van enkele leden van de groep. Het is kenmerkend dat zoiets alleen bij minderheden gebeurt.


In mijn ogen had Krol zich er ook niet voor moeten lenen, maar goed.
Alles maar om je gelijk te halen he... Ik heb nog nooit zo n hoop onzin bij elkaar gezien... hoeveel kg onzin heb je inmiddels hier al op het forum geschreven?

Toen ik dat nieuws zag op TV was het eerste wat ik dacht, fijn, homo's weer slecht in het nieuws. Dat waren ze toch al de laatste tijden met de gay pride enz vanwege het hoge gehalte ranzigheid in "het publieke domein". Het eerste wat ik altijd dacht als ik dat soort reportages zag, ja ook die over de zogezegde *homo* parken, was dat ik graag ook wilde duidelijk maken naar anderen toe dat er ook homo's zijn die er een heel andere levenswijze op nahouden. Ik vond het dan ook niet meer dan normaal dat Krol destijds gereageerd heeft op dat "incident".

"Het is kenmerkend dat zoiets alleen bij minderjarigen gebeurd... "
wat wil je hier nu weer mee zeggen?

"Als er een vrouw verkracht is, komt er geen vertegenwoordiger van de heteromannenbeweging op tevee om zich ervan te distantiëren."

een ontzettend domme vergelijking...
alles maar zeggen *om je gelijk* te halen...en veilig in je hoofd te kunnen blijven leven....

WE HEBBEN HET HIER WEL OVER FUNDAMENTELE VRIJHEDEN DIE IN DE UITVERKOOP WORDEN GEDAAN OMDAT JE NIET MEER VEILIG ALS HOMO OF OPVALLENDE TRANS OVER STRAAT KUNT... DE VRIJHEID VAN EEN GROEP MENSEN WORDT HEN ONTNOMEN EN JIJ WERKT ER AAN MEE MET DIT SOORT UITSPRAKEN

oops soorry caps
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Janiek2 schreef:Het is kenmerkend dat zoiets alleen bij minderheden gebeurt.
tink schreef:"Het is kenmerkend dat zoiets alleen bij minderjarigen gebeurd... "
wat wil je hier nu weer mee zeggen?
Verdraait ze de woorden expres, of ging het niet zo best met lezen, vraag ik mij af.

[moderator modus]
tink schreef:Alles maar om je gelijk te halen he... Ik heb nog nooit zo n hoop onzin bij elkaar gezien... hoeveel kg onzin heb je inmiddels hier al op het forum geschreven?
Forum Reglement schreef:Persoonlijke aanvallen of beledigingen van welke aarde dan ook worden niet getolereerd.
Waarschuwing dus.

[/moderator modus]

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lisa met een S schreef:
Janiek2 schreef:Het is kenmerkend dat zoiets alleen bij minderheden gebeurt.
tink schreef:"Het is kenmerkend dat zoiets alleen bij minderjarigen gebeurd... "
wat wil je hier nu weer mee zeggen?
Verdraait ze de woorden expres, of ging het niet zo best met lezen, vraag ik mij af.
Ik denk het laatste. Als tink had begrepen wat ik bedoelde, was er vast niet zo veel reden tot opwinding geweest.

Mijn gelijk hoef ik hier echt niet te halen. Ik wilde alleen een ander geluid laten horen in deze discussie, maar ook dat had ik misschien beter achterwege kunnen laten.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

tinkelbel_ / tink / troeteltrans schreef:WE HEBBEN HET HIER WEL OVER FUNDAMENTELE VRIJHEDEN DIE IN DE UITVERKOOP WORDEN GEDAAN OMDAT JE NIET MEER VEILIG ALS HOMO OF OPVALLENDE TRANS OVER STRAAT KUNT... DE VRIJHEID VAN EEN GROEP MENSEN WORDT HEN ONTNOMEN EN JIJ WERKT ER AAN MEE MET DIT SOORT UITSPRAKEN

oops soorry caps
Tink,
Jij komt 30 mei zeker ook op voor onze rechten.

Yildiz
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

nee, met zn allen naar den haag kan ik me voorstellen...
maar mensen op straat lastig vallen met mn *trans* zijn voel ik niks voor...
ik ben zonder dat ik mensen spreek al voldoende *zichtbaar*

als ik op straat btw een trans tegen zou komen die me een bloemetje zou geven om me te laten zien dat ze toch echt wel een normaal mens is, zou ik denken, natuurlijk....het is al lang goed...ik zou het niet begrijpen...

wat schiet je ermee op... met zn allen protesteren in den haag daar zou ik WEL wat voor voelen... omdat het geweld richting *ons* is toegenomen en de zorg afgenomen...
maar mensen op straat vertellen dat ik toch echt wel normaal ben... dat kan ik niet over mn hart verkrijgen... het schaamrood zou op mn roofdierkaken staan
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Janiek2 schreef:Ik wilde alleen een ander geluid laten horen in deze discussie, maar ook dat had ik misschien beter achterwege kunnen laten.
Dat laatste klinkt me een beetje slachtofferig in de oren.
Ik hoor niet echt een ander geluid, het is dezelfde oude politieke correctheid als altijd.
Jouw dorpje aan de Amstel is de laatste 15 jaar minder veilig en minder vrij geworden, als je het mij vraagt. Kun je het daarmee eens zijn?
Een beetje verontwaardiging over potenrammende k*tmarokkaantjes uit eigen geledingen zou ik hartverwarmend vinden, en het zou het kaf van het koren kunnen scheiden.

Sticky
Vrouw
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

overigens niet alleen het "dorpje" aan de Amstel... Op koninginnedag is er in Zeeuws-Vlaanderen iemand doodgeslagen door dronken en voor overlast zorgende, autochtone jeugd... Laten we nu eens ophouden met bepaalde bevolkingsgroepen uit te zoeken, en gewoon categorisch geweld veroordelen. Wie het doen maakt namelijk niet uit: geweld blijft geweld en is volstrekt onacceptabel.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

Ik ben wel voorstander van de schandpaaltechniek.. die gastjes gewoon een week lang verplicht op de dam of zo laten vegen met in koeienletter "Ik heb een onschuldig persoon in het ziekenhuis geslagen" op de achterkant hun jassen.

Maar i.d.d. het is geen specifiek auto-/allochtoon probleem.. gaybashen en agressieve groepen komt overal voor. Als je al een "groep" wil noemen, noem het dan "intollerante *** die anderen en andermans keuzes niet accepteren".
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Sticky schreef:Ik hoor niet echt een ander geluid, het is dezelfde oude politieke correctheid als altijd.
ik ben overigens wel benieuwd wat die "oude politieke correctheid" nu eigenlijk inhoud, waar het precies voor staat. Zou je zo vriendelijk willen zijn, om me dat eens haarfijn en genuanceerd uit te leggen? Is er bijvoorbeeld ook "nieuwe politieke correctheid"? Of is het gewoon een kreet om te proberen mensen die het niet met je stellingen eens zijn, de mond te snoeren?

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

Ikl blijf er trouwens bij dat "homohaat" veelal voortkomt uit onwetendheid en stoer doen tegenover leeftijdsgenootjes al dan niet aangewakkert door onwetende ouders/familie.

Daarin is niets veranderd imho.
Achteraf gezien schaam ik me ook voor mijn vroegere omgeving, dat xal bij veel van die knaapjes ook gaan gebeuren.
Er zullen er ook zijn die heilig in die onzin blijven geloven en dat weer doorgeven etc, ad nauseum.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef:
Janiek2 schreef:Ik wilde alleen een ander geluid laten horen in deze discussie, maar ook dat had ik misschien beter achterwege kunnen laten.
Dat laatste klinkt me een beetje slachtofferig in de oren.
Eerder een beetje moedeloos. Ik ben misschien wel wat te ingewikkeld in mijn bewoordingen om meteen begrepen te worden, maar die uitbarsting van tink kwam toch tamelijk onverhoopt.
Sticky schreef:Ik hoor niet echt een ander geluid, het is dezelfde oude politieke correctheid als altijd.
Ik heb geen nieuw geluid willen laten horen, wel een ander geluid dan wat hier al gauw de overhand krijgt als de discussie zich op allochtonen toespitst.

Politiek correct? Daar ben ik veel te a-politiek voor. Wat ik wel graag overbreng is dat er volgens mij meer heil te verwachten valt van politici en organisatie-leiders, die ernaar streven de boel bij elkaar te houden, dan van sprekers die alleen de noodklok luiden of zelfs elk incident aangrijpen om hun eigen politieke prioriteiten bovenaan de agenda te krijgen.
Sticky schreef:Jouw dorpje aan de Amstel is de laatste 15 jaar minder veilig en minder vrij geworden, als je het mij vraagt. Kun je het daarmee eens zijn?
Ik ken daar geen cijfers over en als die er zijn, had ik daar graag ook de incidenten bijgeteld gezien, waarover geen aangifte is gedaan. In mijn ogen zijn het vooral de media, die dat beeld proberen te bevestigen. Neem het geval waar deze discussie mee begon: volgens in elk geval één ooggetuige ging het om een ordinaire dronkenmansruzie. Kijk dan naar welke derde hond er onmiddellijk met het been vandoor gaat en je weet welke belangen bij welke berichtgeving gediend zijn. Voor mij niet voldoende om te gaan generaliseren.

Laat ik het dan maar over mijn eigen ervaring hebben. Ik leef namelijk niet alleen in mijn hoofd of achter dit toetsenbord, maar ook op straat. In mijn buurt zijn Marokkanen niet in de meerderheid, maar wel duidelijk zichtbaar aanwezig. Meestal leven zij en de autochtonen in de wijk heel erg langs elkaar heen, tenminste in mijn optiek. Ik houd daar niet van.

Drie jaar geleden liep ik - toevallig ook in de koninginnenacht - een blokje om. Dicht genoeg langs een groepje Marokkaanse jongens om te horen dat één van hen "manwijf!" naar me riep. Net ver genoeg weg, zodat het hem niet lukte me te bespugen. Nou moet ik eerlijk bekennen, dat mijn knieën knikten, maar ik dacht: "Als ik nu wegloop, ben ik vanaf morgen een haas in mijn eigen straat." Dus ik heb ze naar me toe geroepen en gezegd: "Ik noem jullie ook niet zomaar k*tmarokkaantjes, dus ik wil dit soort dingen ook niet van jullie horen." Een paar oudere jongens van de groep begonen zich plaatsvervangend te verontschuldigen en wilden de jongen die het gedaan had dwingen zijn excuses te maken. Weer een ander zei dat hij in elk geval van zijn vader had geleerd, dat je respect moet hebben voor andere mensen, ook al begrijp je ze niet.

Ik zie ook heus wel dat veel van die jongens op andere plekken voor problemen zorgen, maar het wil er bij mij niet in dat het enig nuttig doel kan dienen om daar een hele bevolkingsgroep mee te stigmatiseren. Die jongens zijn de zorg van ons als samenleving in haar geheel, niet alleen van hun eigen, vaak machteloze, vaders of een paar wereldvreemde imams.

Iets lezenswaards als toetje: http://www.zijaanzij.nl/HTML/archief/06 ... liefde.pdf
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie