19 juni: It's a queer world - film en discussie (Utrecht)

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Hexley
dagelijks aanwezig
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 15, 2007 0:31
Locatie: .nl
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Nannette schreef:Dit is niet alleen een forum voor transseksuelen. Maar voor de hele t* community. En ik geloof ook niet dat het primaire doel van deze site is om transseksualiteit beter geaccepteerd te krijgen. Mij lijkt (correct me if I'm wrong) het doel van deze site meer de onderlinge contacten en van elkaar kunnen leren onder andere, informatie verstrekken over/van de doelgroepen. En die doelgroepen zijn divers, maar liggen soms wel in elkaars verlengde. Raken doen ze elkaar zeker.
Het is allemaal maar hoe je het bekijkt, maar die domme imago angst van sommigen, je zou het bijna homofoob kunnen noemen. Wat zouden mensen wel niet gaan denken van een LGBT combo in Nederland, maar volgens mij denken ze zo wel genoeg gekke dingen hoor. Misschien dat die homo's dan voor een extra krasje op het imago zorgen, maar zit dat imago niet al vol met krassen en deuken door de fetisjisten?

Frederique, het enige waar ik iets tegen heb is dat men tegen een link met homo's en lesbo's is, en ondertussen wel hier met fetisjisten gaat zitten. TV, TG en TS zitten in de ICD gewoon samen onder F64, Latex & co dat valt onder F65 en ook de latex TV's vallen onder F65.

ICD-10:
F64: Gender identity disorders
F65: Disorders of sexual preference
Nannette schreef:Want daarmee bevestig je het beeld van de samenleving dat het om seksualiteit gaat en niet om sekse, om je genderidentiteit.
Nannette schreef:En op de chat ben ik nog nooit cybersex tegengekomen. Degene die dat wel doen via de chat, zelfs al is het privé, houden zich niet aan de regels van de chat.
En over die chat, ik kom er amper en dat blijft ook echt wel zo. Maar de laatste keer dat ik er was, toen was er toch echt een Ops die in het kanaal bezig was met een ander virtueel oraal te bevredigen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:De lol is dat travestieten, transgenders en transseksuelen allemaal hetzelfde zoeken op dit forum: ervaringen van lotgenoten en -bovenal- erkenning.
Het is dan best wel pijnlijk dat met name travestieten (en soms ook transgenders) vaak de kous op de kop krijgen van "echte" transseksuelen die die andere kant liever niet zien (hoe begrijpelijk ook).
Allemaal? Dat denk ik niet. Ik ben een beetje terug omdat ik graag een eind weg denk over gender, erkenning heeft daar niet zoveel mee te maken. (Een klankbord is wat anders.) Hier heb je een leuke verzameling van alles wat zich genderdysfoor noemt. Bio's vinden meestal niks van gender. Niet dat ik het nooit probeer om ze een mening te ontlokken maar dan halen ze hun schouder op. Gender? Soms weten ze bijna niet eens dat ze er eentje hebben. Laat staan dat je met ze kunt praten over mensen die beweren dat hun gender rond is, of juist vierkant. Of geen van beide. En dan bij anderen weer juist alle drie. Ze kunnen er geen touw aan vast knopen.

Dat zou hier dus niet zo moeten zijn, daar hopen de moderators van harte op en daarvoor is ook de doelstelling waarmee ik al een paar keer om m'n oren geslagen ben. Toch gaat het vaak mis. Knettergek en tureluurs zijn niet hetzelfde. Een hetero fetishist vindt het niks ineens in het hoekje van de homo activist te worden gedrukt door het COC. Een trans ziet zich niet graag vertegenwoordigd door mensen die denken dat ze een hond in een verkeerd lichaam zijn, enzovoort.

@ICD 10
Dat dit forum hard aan een fetishistische beeldvorming meewerkt, is duidelijk. Er was hier een tijdje een profiel van een of andere meesteres met een link naar een commerciële site en nu heeft ze een banner. Zonder "nieuwsbericht" op de voorpagina, terwijl bijvoorbeeld Roheko (die adverteren met travestie, fetish!), die eer wel toebedeeld kreeg. Daarnaast zijn er nog altijd de contact ads, die "niet leidend zijn voor de manier waarop vele T*'s hun T* zijn beleven."

Ondertussen verkondigdt de LKG op haar eerste voorlichtingsdag vooral dat een transgender zeker geen homo is.

Het hele T* gedoe of alle genders zoals ik het ergens anders heb zien noemen schiet niet op. Noem het maar een soort van mini EU. =P

(stem tegen!)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Morbide schreef: Noem het maar een soort van mini EU. =P

(stem tegen!)
om vervolgens terug te gaan naar provinciale kneuterigheid en/of nationalisme? Alsjeblieft niet! Ik voel mezelf eerst wereldburger, daarna Europeaan, en dan komt die gezellige moerasdelta aan de beurt waar ik "toevallig" geboren ben. Ik heb meer binding met Australië, waar ik dertien jaar gewoond heb...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Beeldspraak Babette, het was beeldspraak. Naast assimilatie in de "EU", zijn kneuterigheid en/of nationalisme echt niet de enige opties. Enneh, in onze moerasdelta is het zo gek nog niet. Met 2 genderteams, een aantal zelfstandige therapeuten, meerdere belangenorganisaties (voor zo'n beetje iedere smaak één) en wat er wettelijk allemaal mag, durf ik wel haast te stellen dat we in een oase leven.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Nannette schreef:in het kader daarvan vind ik het doortrekken van de lijn van de holesbi gebeuren naar ts gebeuren eigenlijk heel erg onlogisch en onverstandig om dat openbaar te doen. Want daarmee bevestig je het beeld van de samenleving dat het om seksualiteit gaat en niet om sekse, om je genderidentiteit.
Toch is ook de grens tussen seksualiteit (geaardheid dus) en identiteit wel diffuus.
Ik kan me geen TS voorstellen, die geen problemen had met seksualiteit. Verwarring over geaardheid speelt daarbij ook vaak een rol.
En homoseksualiteit mag dan over geaardheid gaan, maar openlijk en bewust als homo leven (bij voorbeeld getrouwd zijn met dezelfde soort), bepaalt in onze hetero mainstream wereld toch een stukje van je identiteit.
Daar zit geloof ik ook mijn gevoel van verbondenheid met homo en lesbisch: in de ogen van de massa zijn we buitenbeentjes. Dat je als homo of als trans kunt proberen stealth te leven, doet daar niets aan af, je wordt nooit een regular.

Sticky
Vrouw
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

[\"Morbide\\\\\\\\\\\\\\\"] Een trans ziet zich niet graag vertegenwoordigd door mensen die denken dat ze een hond in een verkeerd lichaam zijn, enzovoort.
[/quote]

Precies of er ooit sprake zal zijn van algemene acceptatie dat je dan te maken hebt met een hondenidentiteit en dat het dus geen bestialiteit is maar exbestialiteit, en vergeet ook niet hoe ingewikkeld het vast zal zijn om als hond passabel te worden wanneer je als mens geboren bent!
Gebruikersavatar
Fritzzz
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 22:27
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Fritzzz »

Toch wel jammer dat er zo geschopt word naar de wereld waarin juist jullie dames zo geaccepteerd worden en ik vraag me af of het niet tijd word dat jullie eens gaan leren accepteren....
Ik zie hier op het forum regelmatig beklag wegens het niet geaccepteerd worden en ook zie ik hier altijd een keiharde veroordeling naar mensen toe die ook hun dingetjes hebben....
Iedereen en ik denk echt niemand uitgezonderd heeft zijn sexuele fantasietjes en wensen ....de een zet zich erover heen en gaat braaf het grijze burgelijke leven in met het gevoel iets gemist te hebben en een ander gaat er iets mee doen....
Juist door de oordelen van anderen word het allemaal zo moeilijk gemaakt.
Op homofora zie ik mannen die stiekeme wensen hebben die eigenlijk niet zouden kunnen...Ook bij een groot deel T-girls zie ik wensen die dan niet zouden kunnen...En wie zegt dan uiteindelijk dat dat niet kan....Wie is dat en waarom mag hij/zij dat beslissen....Is dat JP Balkende?? is dat de eertse Trans ter wereld?? Wie denkt hij of zij wel niet wie hij is!!!!! Er is er uitein delijk maar een die beslist wat wel en niet kan en dat is degen die je elke ochtend in de spiegel ziet en het is een doodzonde dat diegen gevoed word met hersenspinsels van een ander....Er zijn al genoeg gekken op de wereld ..laten we ons niet gek maken en gewoon doen waar we zin in hebben met een groot doel en dat is respect naar je medemens ...
Groetjes van Fireda een dame met een heel hoog F65 gehalte ...
Wisten jullie dat er ook Furryfetish bestaat dat zijn mensen die het liefst in knuffeldierenpakken rondlopen...;)
het kan dus altijd gekker maar dan wel met een hoog aaibaarheidsgehalte
Ik ben een Draak van een Koningin. Maar wel lief hoor...;)
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Ja Frieda, het is natuurlijk prachtig als iedereen zichzelf kan accepteren en al helemaal als je je niet hoeft te schamen en jezelf gewoon lekker kunt uitleven, of dat nou in je berenpakje, luier of Paris-Hilton-flimsy-jurkje is.
Maar er zijn ook mensen die daar helemaal niet mee bezig zijn en die alleen maar ongestoord vrouw willen zijn. Misschien dat ze daarna nog eens iets fetishistisch gaan doen, eerst moeten er wat andere ongemakken worden opgelost.
Op zich reden om met stenen naar elkaar te gaan gooien hoor, maar dat het in deze twee uitersten heel verschillend is, is toch wel duidelijk.

Sticky
Vrouw
Gebruikersavatar
San10
dagelijks aanwezig
Berichten: 126
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 16:09

Bericht door San10 »

Plus het feit ook dat als er een tentoonstelling is, en er alles op een hoop gegooid wordt door de organisatoren, te zien aan de onderwerpen, objecten/kunstwerken in zo'n tentoostelling, dan wordt het vooroordeel van de onwetende buitenwereld in stand gehouden.

En wbt feesten of uitgaan in z'n algemeen idem;
heb toch verschillende keren in homocafés en COC's ondervonden dat de bezoekers eigenlijk niet wisten wat ik daar deed, (dat zeiden sommigen ook letterlijk zelfs; niet leuk maar was wel eerlijk) of niet open stonden, of wat ook. En de denkfout dat iedereen die bv homo is dan gelijk TV TG TS ook direct accepteert en of mee om kan gaan.
Je zou kunnen zeggen:
Juist is het net zo goed de mensen die daar komen een afspiegeling van de samenleving die of juist wel of juist niet met T* kunnen omgaan of voor openstaan, net als dat bij hetero's zo is dat er mensen zijn die wel of niet openstaan.

Dus kwam ik tot de conclusie wat heb ik daar te zoeken?
(Alhoewel ik r kwam omdat zij ook T avonden hadden, maar dat wil niet zeggen dat alle andere avonden alle bezoekers daar en iedereen dan meteen daar voor T* openstaat of wat ook.

Juist omdat het allemaal al zo ingewikkeld is en er zeker voor de omgeving al helemaal hokus pocus is; is het m.i. handiger om wbt thematiek (bij tentoonstellingen ed; de dingen gescheiden te houden; orientatie en gender)
Ik droom, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Sticky schreef: Op zich reden om met stenen naar elkaar te gaan gooien
Oeps, typo, ik bedoelde natuurlijk: Op zich GEEN reden om met stenen naar elkaar te gaan gooien. Dat krijg je als je teveel dingen tegelijk doet.


Sticky
Vrouw
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

<<<Toch wel jammer dat er zo geschopt word naar de wereld waarin juist jullie dames zo geaccepteerd worden en ik vraag me af of het niet tijd word dat jullie eens gaan leren accepteren.... >>>



Nou dan moet ik het even proberen duidelijk te maken met een idiote vergelijking: Stel je eens een maatschappij voor met alleen maar witte mensen. Eens per jaar verkleden de witte kindertjes van de witte mensen zich als een negerslaafje. Ze verven hun lippen groot en rood, trekken een maf kostuum aan, gedragen zich voor de lol heel dommig, want dat is wat in hun ogen een negerslaafje is en halen kattenkwaad uit. Nu is het helaas zo dat in dat land een donker jongetje woont die zijn hele leven al door de witte kindertjes niet geaccepteerd is als gelijke. Het liefst had hij wit willen zijn. Dan had hij een baantje gehad, een vriendinnetje, werd hij niet op straat nageroepen en uitgelachen, gepest door de jongens op school, en kon hij een normaal leven leiden. Natuurlijk op het feest is dat zwarte jongetje de beste bezienswaardigheid, want wie kan zo overtuigend een negerslaafje neerzetten als hij!
Ja zij accepteren hem wel als iemand die dommig is en kattenkwaad uit wil halen! En wat zijn die grote lippen overtuigend zeg! Net echt. Maar helaas het jongetje voelt zich daardoor alleen maar ongelukkiger want hij wil wit zijn, net als de andere kindertjes en niet gezien en vergeleken worden met iets waar hij zijn hele leven al de pest aan heeft! Hij durft er wat van te zeggen. Maar daar komt een meisje aan die dat feestje georganiseerd heeft en zij vertelt hem: Hoe durf je ons niet te accepteren? Als wij dit feestje niet hielden had niemand begrip gehad voor jouw situatie…en als er niet regelmatig negerslaafjes te zien zijn op het straatbeeld ga jij het alleen maar moeilijker krijgen! Bovendien zijn er ook gele mensen! Dus het kan altijd nog gekker ! Hij zegt maar niets tegen dat meisje, en gaat verdrietig naar huis omdat zelfs zij het niet begrijpt. Die vind dat negerslaafjes er best mogen zijn! En dat welzeker ja heel leuk en plezant is allemaal om te zijn!

Dit is ongeveer net zo een rare en misplaatste vergelijking als Travestie homoseksualiteit en SM vergelijken met genderdysforie :)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Glenda the Bunny schreef:Frederique, het enige waar ik iets tegen heb is dat men tegen een link met homo's en lesbo's is, en ondertussen wel hier met fetisjisten gaat zitten. TV, TG en TS zitten in de ICD gewoon samen onder F64, Latex & co dat valt onder F65 en ook de latex TV's vallen onder F65.
Zie die andere thread: ik hoop dat het snel uit DSM-IV en ICD-10 gaat want ik erken die gasten hun waarde-oordelen over hoe mijn gender wel-of-niet in elkaar zou zitten niet.

En verder: als we nu eens gewoon alleen ons ons eigen gevoel uit gingen dragen (als je dat al wilt) en eens gingen stoppen om negatieve waardeoordelen over een anders gevoelens te uiten dan zou de wereld er een stuk prettiger uit zien.

Toen ik mij outte en iemand mij vroeg of ik dan ook in een roze jurkje naar de Gay-pride ging heb ik uitgelegd dat dat niets voor mij is maar dat ik het goed vind dat de Gay-pride er is voor mensen voor wie dat wel iets is. Je kunt je ook aanwennen om iets dat niets voor jou is wel positief te beschrijven t.o.v. een ander. Abnormaal zijn moet normaler worden. En niet verketterd, zoals in deze thread te vaak gebeurt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Verketterd?

*hoopt niet dat Frederique gesolliciteerd heeft naar de functie van moderator*

Pieten zijn trouwens zwart van het roet in schoorstenen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Hexley
dagelijks aanwezig
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 15, 2007 0:31
Locatie: .nl
Contacteer:

Bericht door Hexley »

San10 schreef:En de denkfout dat iedereen die bv homo is dan gelijk TV TG TS ook direct accepteert en of mee om kan gaan.
Het hele LGBT gebeuren kun je met Coca Cola en McDonald's vergelijken, het is een import product.
Alleen is er geen vraag en echt belang meer voor iets als een LGBT in Nederland, het idee komt dus gewoon te laat.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Verketterd?
*hoopt niet dat Frederique gesolliciteerd heeft naar de functie van moderator*
Pieten zijn trouwens zwart van het roet in schoorstenen.
Ik houd niet van dit spelletje :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie