Het enige wat 'de samenleving' wat mij betreft te doen heeft, is er begrip voor hebben dat niet iedereen hetzelfde is. Er zijn mensen die op dezelfde soort vallen, er zijn mensen die van de ene naar de andere soort overstappen, wat zou het? Het verschil tussen een transgender en een pre-op is leuk voor wie zich daarin wil verdiepen... zal nog moeilijk worden trouwens, want vragen of iemand een operatie wenst is indiscreet en dus ongeoorloofd.
Zo slecht gaat het niet hoor. Er zijn vrij regelmatig goede programma's over GID op tv, zoals bij Oprah, Tyra, maar ook Valentijn. Het begrip wat ikzelf heb ervaren is me alles meegevallen, mijn eigen zelfacceptatie is vaak lastiger dan acceptatie vanuit mijn omgeving.
Laten we opkomen voor wat wel relevant is, zoals meer vergoedingen voor noodzakelijke behandelingen bij een transitie.
Dat je voor zeldzame behandelingen en operaties een stukje moet reizen is een realiteit in de hele gezondheidszorg. Er wordt hier wel erg hoog van de toren geblazen. Pfffff.
Tijd op, ik ga zo de stad in. Hopen dat het goed gaat

Sticky