praten
Moderator: Moderators
Nee,
anderen angst in boezemen is absoluut niet de opzet, zou het jammer vinden als het zo overkomt. Dat schrijf ik ook toch? Wees eerlijk naar jezelf en de ander. Het scheelt je ook een hele druk en last op je schouders. Kan me nu (en dat is dan een voordeel) vrijer bewegen omdat ik niet langer hoef te liegen tegenover anderen en mijzelf en mijn leven zoals ik ben...
anderen angst in boezemen is absoluut niet de opzet, zou het jammer vinden als het zo overkomt. Dat schrijf ik ook toch? Wees eerlijk naar jezelf en de ander. Het scheelt je ook een hele druk en last op je schouders. Kan me nu (en dat is dan een voordeel) vrijer bewegen omdat ik niet langer hoef te liegen tegenover anderen en mijzelf en mijn leven zoals ik ben...
Marga dat vrijere wat jij aangeeft, en de last die verdwijnt. Ook moet ik toegeven, dat als ik jouw verhaal eerder had gelezzen ik me nog wel een aantal keren bedacht zou hebben.
Toch ben ik heel blij, ik heb al 3 avonden slapeloze nachten gehad, en maagpijn en van alles en nog wat, en nu schijnt alles rust te vinden.
Toch bedankt voor jouw verhaal.
Toch ben ik heel blij, ik heb al 3 avonden slapeloze nachten gehad, en maagpijn en van alles en nog wat, en nu schijnt alles rust te vinden.
Toch bedankt voor jouw verhaal.
verhaal van marga
en hoe is het contact met je vrouw nu? wil ze nog wel met je om blijven gaan of is alles nu weg.
ook zielig voor de kinderen, of willen de kinderen ook geen contact meer met jou?
ook zielig voor de kinderen, of willen de kinderen ook geen contact meer met jou?
Zoals ik het nu begin te begrijpen verberg ik het al een jaar of 30.
Dus dan zijn die extra jaren ook niet erg. 30 jaar verbergen, betekende andere uitingen zoeken, proberen zo mannelijk over te komen. En alles heel low profile. Ik had genoeg aan een panty plat gezegt.
Angst regeert (de) en dat is zoals bekend een slechte raadgever.
Het was een manier van leven geworden, en iedereen was blij dacht ik.
Dus dan zijn die extra jaren ook niet erg. 30 jaar verbergen, betekende andere uitingen zoeken, proberen zo mannelijk over te komen. En alles heel low profile. Ik had genoeg aan een panty plat gezegt.
Angst regeert (de) en dat is zoals bekend een slechte raadgever.
Het was een manier van leven geworden, en iedereen was blij dacht ik.
- Anitamichelle
- ForumFan
- Contacteer:
Hoi Marga, wat een triest verhaal meis.......
Ik vind het heel erg dat dit je gebeurt is.
Maar, net wat je zegt, het is het beste het te vertellen.....................maar de prijs is soms heel hoog, soms denk ik wel eens TE hoog..........
Ik denk dat het vertellen van ik ben Homo of Lesbo door de maatschappij beter ontvangen wordt dan wat wij zijn........
Ik wens je heel veel strekte Marga.
Ik vind het heel erg dat dit je gebeurt is.
Maar, net wat je zegt, het is het beste het te vertellen.....................maar de prijs is soms heel hoog, soms denk ik wel eens TE hoog..........
Ik denk dat het vertellen van ik ben Homo of Lesbo door de maatschappij beter ontvangen wordt dan wat wij zijn........
Ik wens je heel veel strekte Marga.
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt Enjoy
-
- Forumdiva
Zelfs niet als bv bij geslachtsverandering je er van te voren samen uitgebreid over praat etc, en denkt dit gaat ons op die en die manier wel lukken. Uiteindelijk moet je partner toch ook er mee om kunnen gaan met veranderingen die plaats vinden (en dat is niet alleen bij geslachtsverandering zo).Janiek_ schreef:En dan nog: je kunt het voor jezelf (menen te) weten, maar hoe het in relatie met een belangrijke ander uitpakt, daar kun je niks over voorspellen.
Dat is zelfs in elk huwelijk zo: kijk maar naar het grote aantal echtscheidingen binnen de eerste vijf jaar na de geboorte van het eerste kind.Nannette schreef: Uiteindelijk moet je partner toch ook er mee om kunnen gaan met veranderingen die plaats vinden (en dat is niet alleen bij geslachtsverandering zo).
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Wat wel alleen bij geslachtsverandering zo is is dat er van de partner verwacht/gehoopt/gedroomd wordt dat ze van geaardheid veranderen. Dat is misschien wel een grotere stap dan van geslacht veranderen.Nannette schreef: (en dat is niet alleen bij geslachtsverandering zo).
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
-
- Forumdiva
Tja, het beestje is zoals het is, maar aangezien mijn 3 kinderen geen toevalstreffers zijn (zoals m2f transseksuelen met kinderen vaak zeggen), en ik nu een voorkeur heb voor mannen, denk ik dat mijn geaardheid wel bi-seksueel is. Verklaard ook (?) waarom ik vroeger nooit op homo-mannen viel, niet de man waar over het algemeen een vrouw op valt. En ja, als man op een gewone man vallen ? Daar durfde je nog niet eens over na te denken. Zoals ik vroeger eigenlijk voor mijn ex en ik elkaar leerde kennen nooit seksuele belangstelling voor iemand anders had.Morbide schreef:Wat wel alleen bij geslachtsverandering zo is is dat er van de partner verwacht/gehoopt/gedroomd wordt dat ze van geaardheid veranderen. Dat is misschien wel een grotere stap dan van geslacht veranderen.
Nog een gesprek gehad, en dat ging wat dieper.
Mijn vrouw is er van overtuigd, dat als ik er niet aan toegeef, dat het vanzelf minder gaat worden. Ik heb gezegd dat dat niet zo is.
Zij wi ldan ook niet dat ik verder dingen koop om mijn travestie uit te leven.
Het maakt het mij zo moeilijk, ik wil zeker niet meer het verbergen, maar ik heb nog wel een aantal dingen die ik wil doen, die echt vvrouwelijk zijn zoals Make up en schoenen.
Wat denekn jullie, gaat het daarna altijd verder, of komt er een soort status quo.
Ik weet het echt niet
Mijn vrouw is er van overtuigd, dat als ik er niet aan toegeef, dat het vanzelf minder gaat worden. Ik heb gezegd dat dat niet zo is.
Zij wi ldan ook niet dat ik verder dingen koop om mijn travestie uit te leven.
Het maakt het mij zo moeilijk, ik wil zeker niet meer het verbergen, maar ik heb nog wel een aantal dingen die ik wil doen, die echt vvrouwelijk zijn zoals Make up en schoenen.
Wat denekn jullie, gaat het daarna altijd verder, of komt er een soort status quo.
Ik weet het echt niet
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Er komt ooit wel een punt waarop je het goed genoeg vindt. Maar waar dat punt voor jou precies ligt...tsja daar moet je achter zien te komen. Je kunt er in ieder geval wel vanuit gaan dat wanneer je besluit om alles maar te negeren of weg te stoppen, het er op termijn echt niet beter van gaat worden.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Anitamichelle
- ForumFan
- Contacteer:
poeh Linda.......................onaangename situatie..................
Komt mij over als struifvogelpolitiek.............wat ik niet zie en hoor is er niet en zal wel weggaan.......................
Ik denk dat je de situatie niet moet versnellen en met kleine stapjes verder moet...........................kleiner dan wat je nu doet en wilt
Komt mij over als struifvogelpolitiek.............wat ik niet zie en hoor is er niet en zal wel weggaan.......................
Ik denk dat je de situatie niet moet versnellen en met kleine stapjes verder moet...........................kleiner dan wat je nu doet en wilt
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt Enjoy
- Claudia K
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Mag ik me ook mengen in de discussie? Als single kan ik natuurlijk niet overal over meepraten, maar er zijn wel wat dingen genoemd waar ik graag mijn mening over wil geven. Waar ik lees dat er nog steeds mensen zijn die er van overtuigd zijn dat het vanzelf minder wordt, zelfs zal verdwijnen als je er niet aan toegeeft, gaan mijn haren recht overeind staan. Bij het overgrote gedeelte praten we niet over een hobby als in de verkleedkist duiken, maar zit het in je. Gaat helaas nooit over, en zal vooral je stemming bederven als je het te ver wegstopt. Maar ook qua religie ligt het allemaal wat genuanceerder dan de bijbelteksten die ze als "Tegen" kunnen voorschotelen. Bij mij in de geloofsgemeenschap zijn ze op de hoogte, en ik ben er door niemand op aangevallen, heb zelfs hier en daar wat steun gekregen. Homosexuele geaardheid heeft niets met TV/TG/TS te maken, voor zover mij bekend is daar de verdeling ongeveer hetzelfde als in de rest van de wereld. Ik snap ook niet erg goed waar dat vooroordeel vandaan komt. Hoewel de berichtgeving via de media altijd nogal 1 kant van de zaak belicht, en meestal niet de meest positieve.
Ontwikkeling is nog het lastigste, want die is per persoon verschillend. Ik ken mensen die na 30 jaar nog steeds blij zijn met die ene avond per maand dat ze lingerie kunnen dragen, terwijl anderen binnen 5 jaar geopereerd zijn, en daartussen is alles mogelijk. Wat dat betreft kun je weinig zekerheid bieden, ben zelf nu al enige tijd "onderweg" en weet nog steeds niet waar het heen gaat.
Ik hoop van harte dat je er uit komt samen, en dat ook jij gelukkig kunt zijn met de uitkomst
Claudia Zomer
Ontwikkeling is nog het lastigste, want die is per persoon verschillend. Ik ken mensen die na 30 jaar nog steeds blij zijn met die ene avond per maand dat ze lingerie kunnen dragen, terwijl anderen binnen 5 jaar geopereerd zijn, en daartussen is alles mogelijk. Wat dat betreft kun je weinig zekerheid bieden, ben zelf nu al enige tijd "onderweg" en weet nog steeds niet waar het heen gaat.
Ik hoop van harte dat je er uit komt samen, en dat ook jij gelukkig kunt zijn met de uitkomst
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.