Uw pizza is klaar meneer! Auw! Eet smakelijk mevrouw! Zucht.

Algemeen

Moderator: Moderators

Vida Jane
ff weer wat posten

Uw pizza is klaar meneer! Auw! Eet smakelijk mevrouw! Zucht.

Bericht door Vida Jane »

Travestiet, transgenderist of transseksueel, we geven allemaal in meer of mindere mate toe aan ons vrouwgevoel en dat maakt ons toch wel ietsiepietsie verwant aan elkaar toch?
De terminologie om de verschillen aan te duiden geven in ieder geval aan dat we het niet over biologische of met andere woorden echte vrouwen hebben (helaas maar waar). In het algemeen is het not done om elkaar in de vrouwelijke hoedanigheid 'hij' te noemen. Het is een soort belediging die overigens ook in meer of mindere mate zo ervaren wordt, maar meestal niet wordt geaccepteerd. Eenmaal verkleed, in deeltijd of voltijd wordt het ge-hij meer en meer beladen. Voor personen die hun dualiteit aanvaard hebben is het waarschijnlijk minder moeilijk dan voor personen die echt om willen gaan. De eenmaal geopereerde T met een voor de wet vrouwelijke status zal daar toch ook weer in meer of mindere mate mee geconfronteerd blijven en pijn ervan ondervinden.
De samenleving is helaas nog niet zover om iemand die naar vermogen zijn best heeft gedaan er als een vrouw uit te zien ook zo te bejegenen. We kennen allemaal de verhalen over de ontbrekende moed, het uit de kast komen en het moeizaam doorleven van de zogenaamde real life test, als je zover wilt gaan. Het heeft allemaal met die zelfde sociale druk van de maatschappij te maken. Gelukkig zijn er in de samenleving toch mensen die ons T's wel erkennen.
Wat ik regelmatig zie is dat transseksuele vrouwen net als ikzelf hun uiterlijke vrouwelijkheid minimaliseren. Minder make-up, en zeker qua kleding behoorlijk minder over the top dan sommige travestieten. Ik weet uit eigen ervaring dat dit een manier is om jezelf te beschermen. Gelukkig helpen de Progynova en Androcur hierbij want het gaat meer en meer om het innerlijke gevoel. Je hebt bij wijze van spreken geen minirok meer nodig om je vrouwelijk te voelen. Ik voel mezelf over het algemeen beter en veiliger in een androgyne verschijning, hoewel ik nog steeds behoefte heb om me soms wat vrouwelijker te kleden en me meer op te maken. Het maakt echter niet uit hoe ik mezelf presenteer. Er is geen pijl op te trekken. Ga ik androgyn, wordt ik als mevrouw aangesproken en het volgende moment door iemand anders van top tot teen en afkeurend bekeken en kennelijk ontmanteld, dat zelfde geldt als ik mezelf uiterlijk vrouwelijker manifesteer. Ik vind dat tamelijk frustrerend maar probeer wel te aanvaarden dat dit de realiteit is.
Gek genoeg ervaar ik soortgelijke toestanden ook in het wereldje zelf. Showtravestieten kijken soms meewarig en geven te kennen dat ik in ieder geval ogenschaduw op moet doen net als vroeger. Ik als trans denk dan, ik wil niet zo over the top zijn als jij. Mijn gevoel is niet om een karikatuur van mezelf als vrouw te maken. Als ik wel ogenschaduw op heb gedaan omdat ik daar toevallig zin in had word ik weer met open armen ontvangen. Ik ben dan weer gewoon travestiet en dat is tenminste duidelijk.
Als ik uitga en soms travestieten tegenkom die er te... uitzien denk ook weleens, vind je het gek dat sommige mensen negatief reageren. Ik ben dus ook een beetje zo waar ik zelf last van heb. Sommige van ons zijn zeer fortuinlijk uitgerust. Ik bedoel T's die uiterlijk zeer veel mee hebben. Ik ben daar gezond jalours op maar zal nooit vals reageren. Voor mij geen passabiliteits jalousie (quote Miss Teddy). Hou toch op we hebben het al moeilijk genoeg allemaal. Ik ken een wandelend T-kustwerk die onlangs met vuilniszakken werd bekogeld. Dat raakt me, net zoals een T die voor "kanker homo" wordt uitgemaakt en net zoals iedereen die gediscrimineerd wordt. Als je je kwetsbaar opstelt door je uiterlijk kies je er zelf voor. Als je zwart bent kun je daar niets aan doen.
Onzin! niemand kiest ervoor om kwetsbaar te zijn maar je kunt het wel reguleren. D.w.z. als je uitgebreid in het openbaar gaat zitten tongen vraag je de aandacht en die kan negatief uitpakken. Net zoals een man in leren damesstring en lieslaarzen met een dildo half uit z'n... in een travestiebar gaan dansen. Dan kan je als je geen geluk hebt flink in elkaar gemept worden. Doe maar gewoon, en zeker in Amsterdam. Er zijn grenzen, alhoewel die behoorlijk kunnen verschillen. Met tolerantie naar elkaar komen we een heel eind.
Vanavond doe ik m'n wimpers op, lekker puh, maar wel met een spijkerbroek en gympen en ik ga genieten van uitbundige showtravestieten en lekker met gay's beppen. En misschien kom ik die hetero man tegen die wel met me over straat durft! ha ha!

Vida :wink:
Als je van iemand houdt, heeft alles nog meer zin.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Vida,

ik heb met grote belangstelling je postje gelezen, het is zo...........volkomen eerlijk! En die eerlijkheid mbt passabiliteit kom je helaas weinig tegen bij pre/post op transen die zichzelf maar al te graag een rad voor ogen draaien, en anderen daarbij.
Verhalen op het net over (100%) passabiliteit moet je niet met een korrel zout nemen, je moet ze helaas met een kilo zout nemen. De persoon in kwestie heeft meestal het fabuleuze vermogen om bevreemde blikken, smiespelende opmerkingen, elkaar aan stoten en geschokte verbazing van deze of gene geheel niet waar te nemen, door zich volledig af te sluiten. En zichzelf te overschreeuwen, al dan niet op het net.
Zo ontmoette ik afgelopen december in Bangkok een TS die voor haar SRS ging, en die gelukzalig ettelijke keren verklaarde I'm so passable, I totally blend into society, no one notices I'm a TS', terwijl de hotelgasten zich verbaast omdraaiden, elkaar aan stootten, en de receptioniste over 'hem, hij en meneer' sprak. Tjah.

Passabiliteit is idd iets heel precairs: hoe vrouwelijker je je als TS kleedt, hoe eerder je door de mand zult vallen. Hoe vrouwelijker je je kleed, hoe meer aandacht je zult trekken (van mannen), etc. maar ook zien veel pre/post op transen niet in dat juist heel erg feminine kleding de aandacht vestigt op fysiek mannelijke trekjes. Wat dat betreft is je observatie over zelfbescherming dmv een androgyne verschijning volkomen juist. Het werkt namelijk over en weer: hoe androgyner je je kleed als trans, hoe vrouwelijker je over zal komen, omdat je de balans naar de juiste richting doet uitslaan. Hoe vrouwelijker je je kleed..............enz.

En voor wat betreft het 'over the top gaan van TV's: tjah, ik kan me wel voorstellen dat als je je eens in de zoveel tijd vertoond als vrouw, dat dan ook alles uit de kast getrokken moet worden, als tegenwicht voor het mannelijke bestaan.

Maar goed, ik begrijp dat je nog niet zo lang aan de hormonen bent? In dat geval verkeer je idd in een soort passabiliteits 'limbo' en overgangsfase, die allengs minder zal worden, zeker met jouw scherpe inzichten in je verschijningsvorm.

Realiteitszin is iets wat je weinig bij pre op TS'en tegenkomt, maar wat wel ongelooflijk siert, en ws ook een goede indicatie is voor je toekomst als post op, als je zover wilt gaan dan.

Veel plezier vanaaf,

groetjes Mila.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

mila schreef:Verhalen op het net over (100%) passabiliteit moet je niet met een korrel zout nemen, je moet ze helaas met een kilo zout nemen. De persoon in kwestie heeft meestal het fabuleuze vermogen om bevreemde blikken, smiespelende opmerkingen, elkaar aan stoten en geschokte verbazing van deze of gene geheel niet waar te nemen, door zich volledig af te sluiten. En zichzelf te overschreeuwen, al dan niet op het net.
mila schreef:hmmmmmmmmmmmmmmmm ik leef als vrouw, gebruik hormonen, heb geen baardgroei of lichaamshaar, een vrouwelijk figuur, en ik ga altijd casual vrouwelijk gekleed, weinig make up, en ben volledig passabel als vrouw.

Al zou ik het willen; dan nog is het onmogelijk me voor te doen als man, ook als ik mannen kleren aan zou trekken, waar ik helemaal geen behoefte aan heb trouwens, en ik heb ook geen behoefte aan een geslachtsoperatie.

Ik ben ooit eens volledig verregend bij een vriend thuis gekomen, die me wat van zijn -uitgesproken- mannenkleding gaf om even aan te trekken terwijl mijn kleding in de droger zat. Zijn commentaar: 'wat staat dat raar zeg, dat vrouwengezicht boven die mannenkleding' (overhemd, spencer, ribbroek, geruite sokken)
Of begrijp ik je verkeerd? :wink:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Vida Jane
ff weer wat posten

Bericht door Vida Jane »

Blijf bij de draad please?
wat betekent "De afkorting o.t.t .." trouwens?
Is dit forum om elkaar af te zeiken? Sorry ben dronken maar spreek wel de waarheid. Mila ik waardeer je antwoord je bent eerlijk terug en Maruscha, heb je wat tegen Mila? *** ik word doodmoe van dat gezeik over en weer. Elke keer weer heb ik het gevoel ik heb hier geen moer mee te maken met dat zeiktransen gedoe. Volgens vele met mij trouwens hoop ik. Ik voel me godverdomme eenzaam en hoop op enig meegevoel en/of advies. Reageer verdomme op een verhaal en zet niet je persoonlijke hetze voort tegen iemand in een andere draad.
Mag ik effe overgeve! Teveel op I guess.

Vida :evil:
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik heb niets tegen Mila, ken haar niet eens, maar vond het wel grappig dat juist zei zoiets beweert (let ook eens op het icoontje: :wink:), meer niet.

Overigens ben ik het wel helemaal met haar berichtje hier eens: ook ik 'stoor' me regelmatig aan t's die beweren zo vrouwelijk te zijn dat niemand 'het' ziet. Van die types die wel zien dat mensen ze nakijken, maar dan denken dat het komt omdat ze zo knap zijn. Aan de andere kant: misschien is het juist wel goed om zoveel zelfvertrouwen te hebben. Zo serieus willen dat ik mezelf zo voor de gek kon houden maar helaas, ik besef dat ik absoluut niet passabel ben. Maar met mij 99% van de mensen hier op het forum, en dat geeft me dan wel weer een beetje troost ..

O.t.t. staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd, 't is een regel uit een rap-tekst die ik ooit heb geschreven.

En Vida? Don't drink & write :)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Het is ook mogelijk dat haar inzichten tov passabiliteit veranderd zijn tussen 13 april j.l., de datum van de eerdere posting, en 26 augustus, de datum van de laatste posting. Eigenlijk zou je het iemand pas kwalijk moeten nemen die regelmatig deelneemt in zulke discussies en volhoudt om altijd dezelfde stare standpunten te moeten innemen zonder enige teken van groei. Ze verdient misschien zelfs een compliment dat ze maar 4 maanden nodig had om tot haar nieuwe conclusie te komen -- en misschien is ze zelfs daarnaartoe gekomen na het lezen van o.a. postings hierover door Maruscha. :wink:

Lisa :D
If all else fails, buy new shoes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Maruscha,

<Aan de andere kant: misschien is het juist wel goed om zoveel zelfvertrouwen te hebben. Zo serieus willen dat ik mezelf zo voor de gek kon houden maar helaas,>

Ja, inderdaad, dat zou ik ook wel willen, ik word standaard met mevrouw aangesproken, en ook als zodanig behandeld in het dagelijks bestaan, maar ik ben helaas overgevoelig voor blikken, lichaamstaal, gezichtsuitdrukkingen etc van deze of gene :-(
Zo ongeveer iedere dag vang ik wel -blanco- blikken/gezichtsuitdrukkingen van -blanke- mannen op, al dan niet in gezelschap van hun vrouw/vriendin, die dan *niet* aangepord word.
Suri/anti/afr mannen laten wel blijken wat ze denken: 'hee schatje, wat een haast, werk ze voor vandaag' etc, en dat is wel erg leuk, temeer omdat ik weet waar ik aan toe ben........lol! Van vrouwen krijg ik op straat alleen aandacht als ik heel erg goed gekleed ga, die kijken dan naar mijn kapsel, make up, oorbellen, kleding, schoeisel, en niet eens zo zeer wat daar nou allemaal onder of tussen zit.

Ik heb trouwens erg sterk de indruk dat die types die zichzelf volkomen passabel wanen, en rare blikken etc niet op (kunnen) merken ex hetero/lesbische transen zijn, die kunnen een ego van schokbeton en plaatstaal hebben, dat opgebouwd is tijdens hun bestaan als gewone, passabele 'hetero'man, en dat dan gedurende 40+ jaar. Als ex homo die van meet af aan gewezen is op 'afwijkend' gedrag en/of duidelijk zichtbare vrouwelijkheid is de kans helaas niet gegeven een dergelijk groot ego op te bouwen. Het maakt nogal een verschil of je je zelf vanaf zeer jonge leeftijd door de ogen van anderen ziet, en doorlopend bekritiseerd word vanwege vrouwelijk gedrag/uiterlijk, of dat je pas op 40+ leeftijd uit de kast komt, en altijd een 'normaal' leven hebt geleid, zonder gendergerelateerde -constante- kritiek uit je omgeving in het algemeen.

Misschien dat ik over 20 jaar of zo, vol heimwee terugdenk aan de dagen dat mijn mannelijke aandacht ten deel viel, wie weet? ;-)

Groetjes Mila.
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Maruscha schreef:
O.t.t. staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd, 't is een regel uit een rap-tekst die ik ooit heb geschreven.
Ik ging er steeds vanuit dat het overtreffende trap betekende.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Ik dacht wat anders (wat ik niet op dit forum zal zeggen...) :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Vida Jane
ff weer wat posten

Bericht door Vida Jane »

Chantal C. schreef:Ik dacht wat anders (wat ik niet op dit forum zal zeggen...)
Op welk forum zeg je het dan wel? want ik ben wel benieuwd wat je dan dacht.

:-? Vida
Chantal C.
Forumdiva

Vida schreef:
Chantal C. schreef:Ik dacht wat anders (wat ik niet op dit forum zal zeggen...)
Op welk forum zeg je het dan wel? want ik ben wel benieuwd wat je dan dacht.
Ik stuur je wel even een PB'tje... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Vida Jane
ff weer wat posten

Bericht door Vida Jane »

Het ging er mij in mijn posting niet zozeer over of iemand zichzelf als 100% passable waant en dat dat ergerlijk is, maar meer over dat de defenitie van wat passable is, want kennelijk verschilt dat nogal (ook voor mijzelf). Ik wou dat ik in die waan kon zijn want dan koste me het niet zoveel energie en verdriet. Ik een paar post-ops die niet van echte vrouwen te onderscheiden zijn, wat een rust moet dat geven. Ik ken er ook een paar die denken dat ze niet van echt te onderscheiden zijn. Wie ben ik om tegen zo iemand te zeggen 'wake up girl'. Het is wat anders als zoiemand tegen beter weten in kapsonesachtig reageert. Daar ken ik er ook wel een aantal van. Gisteren nog een paar gezien trouwens!

Maruscha, je hebt gelijk, ik moet niet dronken schrijven :oops:

Liefs,

Vida
Chantal C.
Forumdiva

Vida schreef:Maruscha, je hebt gelijk, ik moet niet dronken schrijven :oops:
Dronken mensen en kinderen zeggen altijd de waarheid (zegt men), dus ik moedig iedereen aan zo dronken mogelijk dit forum te gebruiken... Wat een leuke discussie zou dat opleveren... :D
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Chantal C. schreef:Dronken mensen en kinderen zeggen altijd de waarheid (zegt men), dus ik moedig iedereen aan zo dronken mogelijk dit forum te gebruiken... Wat een leuke discussie zou dat opleveren... :D
Wel, tijd voor Duvel. Of bessen, wodka, jenever, cognac, enz. :lol:
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Oh ja, op het moment van posten heb ik diverse biertjes en wijntjes op :P
liefs, Josette
Plaats reactie