mina schreef:ja en er is een verschil denk ik tussen vrouwelijk en verwijfd...
Verwijfd vind ik meer iets voor mannen die vrouwen na willen doen.
Maar vrouwelijkheid is gewoon een karaktereigenschap.
Dus ik ben het met Joy eens...ik denk dat het 1 niet met het ander te maken heeft, hoewel zij wel heel vaak door elkaar worden gehaald.
Homo's vonden mij vaak te vrouwelijk. Dus: niet aantrekkelijk. En ik vond hen ook niet aantrekkelijk want geen heteroseksuele man enz, vermoeiend.
Joy schreef:wat ik totaal niet begrijp is de vergelijking van het gedrag van homo's hoe generaliserend/stigmatiserend, met 'vrouwelijk' gedrag
de homo's die waarschijnlijk bedoeld worden zijn de ' met de handjes omhoog wapperende homoos' , dat gedrag zie je terug op de gayparade, en daar is niets vrouwelijks aan
het overgrote meerendeel vertoont niet dat gedrag, is gewoon mens , homo in ruste
Joy
melina_r schreef:Maar dat is bij mij altijd anders geweest. Ik werd vroeger vaak aangesproken door homo's. Omdat ik sowieso heel vrouwelijk beweeg.
Snap je ? Niet echt overdreven verwijfd hoor, maar toch .... mijn bewegingen zijn altijd te vrouwelijk geweest om me als hetero-man te laten gelden.
Ciska Lacomte schreef:Met kijken naar alle vrouwen bedoel ik vooral 'ontdekken dat er niet een éénduidige manier van vrouwelijk bewegen bestaat', en tegelijkrtijd zien dat er een groot verschil is tussen vrouwelijk en verwijfd
Carla van Eibergen schreef:Heb ook kleine stekertjes aan beide kanten, door laseren is mijn baard schaduw nagenoeg verdwenen (eindelijk).
Ik werk in een mannen wereld, dus opmerkingen in de trend van "verwijfd, ben je gay" enz heb ik ook al gehoord.
dhiamara schreef:Thuis draag ik overdag als man wel eens stekers in de vorm van een komma met hierin een trash-steentje. Daar krijg je dus wel reactie's op. Inderdaad de bekende opmerkingen: Onlangs de bekende vraag gekregen van "Ben je homo?, verwijfd, en nog enkele andere opmerkingen.
Robinhood schreef:Ik kon mezelf ook nooit accepteren zoals ik was,als timmerman was ik te zwak en verwijfd.En als visagist te grof!!!!
Ik leefde in 2werelden als man of als vrouw,ik was in beide niet gelukkig,toen ben ik gewoon gaan doen wat mijn ziel vroeg mij te doen.
mina schreef:Laatst haalde een vriend een rottig grapje met me uit, en ik heb hem toen keihard "gecorrigeerd"...
Hij kwam met hangende pootjes terug en zei later:
"ik durf het eigenlijk niet te zeggen...maar ik vond je echt reageren als een wijf!"
Ciska Lacomte schreef:Ik heb ooit het verwijt gehad naar aanleiding van mijn aanpak van een meningsverschil dat ik me 'gedroeg als een wijf'.
Wij maken hier een onderscheid tussen het 'vrouwelijke' gedrag die een goede travestiet onderscheidt van een slechte drag queen. Tussen het 'vrouwelijke' gedrag van transseksuelen zelfs voordat ze bewust waren van hun transseksualiteit en het 'verwijfde' gedrag van bepaalde extravagante homo-typen (wel of niet stereotypisch maar niet representatief voor de echte homo). Maar wordt dat onderscheid ook onderkend door de buitenwereld?Ciska Lacomte schreef:best vaak aan moeten horen dat ik 'net een wijf' ben![]()
Bijvoorbeeld Kelly -- dit keer niet als kritiek maar als voorbeeld -- zoals zij zich gedragt op de televisie (en dat is het enige dat ik van haar weet) komt ze als zeer vrouwelijke over -- 'over the top'; een tikkeltje overdreven. Is dat vrouwelijk of verwijfd. Ik zou zelf zeggen dat het vrouwelijk is (maar wel overdreven). Maar toen ze nog als Ferry leefde: als ze zich precies op hetzelfde manier had gedragen dan had de buitenwereld dat 'verwijfd' of 'vrouwelijk' genoemd?
En als de buitenwereld dat onderscheid niet maakt is het dan belangrijk of wij het wel of niet maken? Of is het net zoals met de woord 'travestie' zelf: wij willen niet geassocieerd worden met een woord met een negatieve connotatie.
Lisa