Afgelopen week voor mijn gevoel een belangrijke stap gedaan. Het is nu ongeveer 2 1/2 jaar geleden dat ik mijn travestie-gevoelens volledig geaccepteerd heb en dit nu ook volledig laat gebeuren. Eerst bleef het nog binnenhuis en nam ik de stap niet om bijvoorbeeld achter huis of in de tuin te gaan zitten. Vorig jaar had ik al een plek gecreëerd tussen schuurtje en huis waar ik dan eventueel eventjes kon gaan zitten. Dit jaar toch meer en meer 's morgens of 's avonds de gelegenheid genomen om in mijn prieeltje te gaan zitten. Wegduikend als ik iemand aan de achterkant hoorde aankomen . Toch heb ik steeds meer de vrijheid genomen om mij te laten zien en ik voel mij hierin veel en veel sterker geworden
Even een beschrijving van mijn tuin om iets duidelijker te maken Tussenwoning van complex van 3 woningen. Lengte 20 meter breedte 8 meter gescheiden door gedeeltelijk open schutting. Aan beide uiteinden een open prieel, twee vijvers en 2 vogelkooien. Tussen huis en tuin staat een fietsenschuur voor 3 woningen. Achter mijn tuin staat een complex van woningen van 2 etages. Zij hebben volledig inkijk in mijn tuin en het staat hun ook vrij om daar eventueel te komen. Ik ben hier nogal vrij in
Inkijk is dus zowel op het eerste prieeltje en door glazen scheiding ook op de belangrijkste prieel wat betreft de zon. Dus iedereen die er langs loopt of op de galerij zit. (daar komt bij hun de zon) heeft volledig inkijk op mijn tuin.
De meesten weten van mijn leven sinds twee jaar geleden omdat ik veel met hun optrek en ik heb hun alles verteld. Toch hebben zij het er wel moeilijk mee en worden er het liefst niet mee geconfronteerd. Toch heb ik dit jaar het besluit genomen om gewoon als vrouw diverse actieviteiten in de tuin uit te voeren als ik daar de behoefte aan heb. (PS heb nog niet de stap genomen om in het dorp als tv rond te lopen)
Mijn naaste buren zijn al een paar keer bij mij geweest toen ik als vrouw verkleed was en hebben hier geen problemen meer mee.
Toch merkte ik dat er nog iets was wat mij belemmerde om dit volledig te doen. Na wat na denken en observeren van mijzelf bleek dat ik in dit geheel twee personen had vergeten of misschien onbewust nog niet de stap durfde te nemen om mijn tv aan hun bekend te maken. Ook zij komen regelmatig langs lopen om een praatje te maken of even te groeten. Het is een stelletje op gevorderde leeftijd en blijkbaar wou ik hun er toen niet mee belasten. Angst om afgewezen te worden speelde vermoedelijk erg mee. Hoe gaan zij er mee om?
Ik heb dus in het begin van de week hun tijdens een gesprekje hun ingelicht en het één en ander uitgelegd. Ook het feit dat ik soms de neiging nog had om weg te duiken als er iemand langs liep heb ik ook beschreven.
Hun reactie viel 100 % mee!!!!. Na even nagedacht te hebben, kwamen zij o.a. met de volgende opmerkingen: "Ik kan niet voelen wat jij voelt omdat ik deze gevoelens niet heb maar we begrijpen wel dat je het in je leven moeilijk gehad hebt." We hebben je altijd gewaardeerd om wie je bent en dit geheel veranderd er niets aan" "Neem je vrijheid om te doen wat je wilt want het is belangrijk voor jou en je wordt er gelukkiger door."
"Je bent de laatste 2 jaar veel rustiger en jezelf geworden hebben wij gevoelt en weten nu ook waardoor dit is gekomen en wij zijn blij voor jou
"Geniet van je tuin"
HEERLIJK voelt dit!!.
Nu alleen nog maar mooi weer Het regent hier al enkele dagen op regelmatig basis.
stukje vrijheid gecrëerd.
Moderator: Moderators
-
- ForumFan
stukje vrijheid gecrëerd.
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Hoi hoi Dhiamara,
wat fijn voor je dat je zo'n stap hebt gemaakt! Stapjes naar Vrijheid zijn vaak best heftig, maar o zo de moeite waard. En die regen houdt vanzelf wel weer een keertje op, en is bovendien best wel goed voor je tuin!
Groetjes en liefs,
Babette.
wat fijn voor je dat je zo'n stap hebt gemaakt! Stapjes naar Vrijheid zijn vaak best heftig, maar o zo de moeite waard. En die regen houdt vanzelf wel weer een keertje op, en is bovendien best wel goed voor je tuin!
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Klinkt heel goed, Dhiamara! 'k Wens je heel erg veel plezier toe komende zomer in je tuin!
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- ForumFan
Nee hoor Tijn.
Het is een ouder echtpaar in de leeftijd van mijn eigen ouders die niet meer in leven zijn. (rondom 70 - 75 jaar.) Ik ben er nu achter dat het grootste struikelblok om het hun te vertellen het feit is geweest dat zij mijn familie kennen omdat zij uit het zelfde dorp komen waar ik ook vandaan kom. In feite hebben ze vroeger bijna naast elkaar gewoond. (ik was nog niet geboren)
Het is een ouder echtpaar in de leeftijd van mijn eigen ouders die niet meer in leven zijn. (rondom 70 - 75 jaar.) Ik ben er nu achter dat het grootste struikelblok om het hun te vertellen het feit is geweest dat zij mijn familie kennen omdat zij uit het zelfde dorp komen waar ik ook vandaan kom. In feite hebben ze vroeger bijna naast elkaar gewoond. (ik was nog niet geboren)
With Love and Lightness.