Maat XL?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Chantale Nouveau
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 07, 2006 18:23
Locatie: Rotterdam

Maat XL?

Bericht door Chantale Nouveau »

Ik ben even helemaal in de verkeerde war: wat is nu precies de vrouwelijke tegenhanger van de mannenmaat XL?

Is dat nu 46 (wat ik dacht - maar ik kijk volgens mij naar een verkeerde kledingtabel) of is het 48-50?

Wel grappig is dat ik vandaag in mijn eentje gestad heb, voor schoenen, niet geslaagd natuurlijk, wel via internet nu een paar heel gave Cinderella-laarzen.

Wat die maat XL betreft hoor ik het wel - ik ben bang dat ik nu toch een blouse te klein heb gekocht...
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Als je gaat stadten en n blouse gaat kopen, kun je die toch t beste even passen. Kleding valt vaak toch anders dan de maat aangeeft. Ik heb XL shirtjes die ik perfect pas, er zijn er ook bij die te klein zijn. Zo is de mannen XL in t ene geval 46, in t andere geval 48/50...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

De maat XL is voor vrouwen en mannen niet gelijk, en dat is verwarrend. Bij mannen is dat 48/50, bij vrouwen is dat 46/48. En zoals Amber zegt, het scheelt nogal veel. Het ene kledingstuk valt anders dan het andere, de maatvoering is niet exact hetzelfde. Proberen is het enige wat helpt, en als je zonder passen koopt, zorg dat je het kunt ruilen (of geld terug).
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb regelmatig meegemaakt dat de maat die de ene keer perfect past de volgende keer te krap zit. En omgekeerd. Ook mijn advies zou zijn om altijd te passen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Altijd passen, nooit op de maten vertrouwen, bijkomend voordeel is dat je kunt zien of het je net zo goed staat, als je dacht toen je het uit het rek trok.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 838
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

XL is heeeel relatief... misschien bij de "oudere mode" rond 44/46 maar bij jonge mode soms 40 :P
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
alana
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 0:30
Locatie: Delfzijl

Bericht door alana »

Mijn mannenkleding is xl,en als ik met rokjes broeken maar 48 en 50 past,dan zijn ze mij vaak te wijd,daarom neem ik vaak 44/46,en die zitten vaak goed en wat strakkig, wat mij ook weer slanker maakt. :D
Liefde is,jezelf mogen zijn.
Plaats reactie