Sinthia schreef: ↑di nov 19, 2024 12:49
Eigenlijk vindt ik de vrouwelijkheid die een rok of jurk geeft, niet te behalen met een broek. Broeken draag ik als man, dat wil ik juist niet als vrouw!!! Maar ik moet wel een pluspuntje geven aan sport-leggings, en al helemaal aan het effect dat ze geven aan mijn kont. Voor thuis, als het wat te koud is voor en rok, zij ze een prima alternatief.
Hoi Sinthia,
Dat begrijp ik heel goed, dat gevoel had ik eerst ook. Prima toch? Een rok of jurk is prachtig! Biedt ook mogelijkheden voor onder andere panty's.
Een paar vriendinnen van mij hebben mij laten inzien dat broeken ook heel vrouwelijk kunnen zijn. Om te beginnen zijn damesbroeken anders dan herenbroeken. Bijvoorbeeld, ik koop mijn broeken graag bij Cotton Club of bij Costes, die broeken zijn heel chic. Bovendien kun je met al het andere (lingerie, hemdje, haar, make-up, sieraden, shawl, jas, blazer/trui/blouse, schoenen en handtasje) al zo veel vrouwelijkheid uitstralen, dat broek of rok voor de look eigenlijk niet zo veel meer uitmaakt. Dat is wat zij mij hebben geleerd en nu geloof ik dat ook.
Maar dat gaat over de look. Dus als jij mannelijke associaties hebt bij broeken, dan snap ik dat ook helemaal hoor. Het gevoel dat je er van krijgt is uiteindelijk het belangrijkste.
Ik wissel tegenwoordig alles af en laat het ook een beetje afhangen van het weer of de activiteit. In de kou met motregen naar een winderig strand fietsen doe ik liever met een broek, hahaha. Een avondje op visite weer met een rok. Enzovoort.
Liefs, Laura.
"Hallo, gezellig!", Lena Braams, 't Schaep met de 5 Pooten.