Lichte paniek / forum levens lijn
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Die was toen ook 18 maanden Arike. Ik moet het eigenlijk anders zeggen, je moest 18 maanden hormonen gebruiken voor je geopereerd mocht worden, en in de 1e 3 maanden van hormonen moest je volledig als vrouw gaan leven. Ik leefde al fulltime nog voor ik afspraken had, maar die 18 maanden hormoongebruik stond gewoon.Arike schreef:Nannette: was de RLE 10 jaar geleden ook al 18 maanden of was dat toen 12?
Mijn traject:
augustus 1996 intake
eind oktober 1996 begin diagnostiek
half februari 1997 groen licht
half maart 1997 begin hormonen
half oktober 1998 operatie
Bij mij dus 19 maanden tussen start hormonen en operatie, en dat was ook wel gebruikelijk. Er waren toen ook standaard 2 srs operaties m2f per week ook. Op 1 dag ook. (m2f = male to female)
-
- Forumdiva
oa brand in OK tijd geleden, en niet genoeg menskracht voor operaties te doen. VU behandeld vele malen meer mensen dan Groningen.Lot schreef:Hoi Allemaal,
Over wachttijden gesproken de wachttijd voor de
operatie is nu bij de VU 1,5 jaar.
In Groningen kan het allemaal wel snel,zelf binnen de 18 maanden reallife.
Hoe zit dat??????????
Groetjes van Lot
OLVG doet ook operaties, maar 1 per week geloof ik. En ook daar is een chirurg weggevallen, dr. Karim doet voor zover ik weet geen SRS meer.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Laat me niet lachen Frederique.....un half jaar aan het kreperen......en voor dit half jaar heb jij vet carrière gemaakt, daar was jij blijkbaar niet genderdysfoor.....nu op eens met opzoeken van het VU gingen plots je prestaties op werkvloer trug.....wie wil je dat eigenlijk verkopen....???Frederique schreef:Ze hebben verantwoordelijkheid naar zich toegetrokken, maar wensten geen verantwoordelijkheid te nemen toen ik een half jaar lang krepeerde onder de genderdysforie. Men koos er bewust voor om niet in te grijpen. Ook later, toen bleek dat de zware diagnostiek mij mijn leidinggevende functie gekost had, zweeg men stil.
Maarja....had je hun je levensverhaal laten lezen, dan hadden ze kunnen lezen, dat je 34 jaar vet carrière had gedaan en plots zoiets had van....ohhh ja, un rokje vind ik best leuk....raar eigenlijk, dat ik dat nooit had uitgeprobeerd als ik toch zo van rokken hou....meen je nou niet, dat hun geen vraagtekens erbij hebben en als universitair ziekenhuis de boel eerst us fatsoenlijk op de tand willen gaan voelen....???? En over levensvreugde.....heb jij die dan nu wel....???? Of begrijp ik je nog steeds felle uitingen over het VU als een verdere gemis aan deze levensvreugde en ja, wat ben je verder dus van plan om daaraan te ontkomen....???Frederique schreef:Dat de tijdvertraging een poging is om te ontdekken hoe serieus het voor jou is - ja, dat heb ik Gijs ook wel eens horen zeggen. Wat een ontzettende onzin. Als ze mijn levensverhaal zouden lezen (of ze zouden me vragen naar mijn proces) dan zou men direkt weten hoe serieus het voor mij is - het verspillen van nog eens 14 maanden levensvreugde zou dan niet meer nodig moeten zijn.
Oooohja....dat was je van plan als verbiddert iemand....dus je gaat nog eens vechten nadat je van hun alles kreeg wat je wou en bent er zeker van, dat je erna gelukkig gaat worden....vreemd...heel vreemd....ik laat de mensen die mij in de weg zaten gewoon links liggen en neem behoorlijk afstand....maar misschien ben ik ook geen Schorpioen zoals jij....weet je zo ene die graag nog eens gaat natrappen....wat gewoon voor je zelf heel weinig oplevert......Frederique schreef:Bij mij komen ze er niet mee weg. Ik heb een klacht ingediend bij de klachtencommissie.
.....maarja, als je daarbij beter voel....vooruit dan maar....succes....
Je bent en blijft gewoon fanatiek en geeft iedereen schuld van alles.....ik vind het heel stom, maar dat wist je al he!?
Groetjes
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Een enkele vraag en 3 pagina's vol met reacties.
Het maakt blijkbaar een hoop los.
Gelukkig kan ik er wel het een en ander in lezen. Maar zal toch mijn eigen plan moeten trekken. Ik heb niet echt haast, ondanks m'n 45 jaar.
Maar wil wel graag een weloverwogen beslissing kunnen maken over de opties die er zijn...
Bedankt voor alle inzichten.
En meer zijn uiteraard welkom (eventueel door een persoonlijk berichtje direct aan mij._
Er nu er eerst nog maar eens rustig over slapen........
Groet
Lomar
Het maakt blijkbaar een hoop los.
Gelukkig kan ik er wel het een en ander in lezen. Maar zal toch mijn eigen plan moeten trekken. Ik heb niet echt haast, ondanks m'n 45 jaar.
Maar wil wel graag een weloverwogen beslissing kunnen maken over de opties die er zijn...
Bedankt voor alle inzichten.
En meer zijn uiteraard welkom (eventueel door een persoonlijk berichtje direct aan mij._
Er nu er eerst nog maar eens rustig over slapen........
Groet
Lomar
live, laugh, love
Nu ik hoop dat de paniek bij Petra wat verdwenen is. Gisteren haar wat meegeholpen om ook make -up aan te brengen en ook lekker samen gewinkeld. Uiteraaard nu wel met een pruik op want zonder zou wat teveel aandacht vragen. Samen hebben we zo een leuke dag gehad.
Nu Petra je weet dat je altijd hier vragen kunt stellen dus ook gewoon doen. En paniek is een slechte raadgever.
lieve groetjes Bea
Nu Petra je weet dat je altijd hier vragen kunt stellen dus ook gewoon doen. En paniek is een slechte raadgever.
lieve groetjes Bea
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Het heeft mij beslist wel goed gedaan, de allereerste paniek is iets geluwd. Al zijn de vraagstukken zijn wel blijven staan. Ik zal een proces moeten doorlopen waarvan zo'n bezoek zeker de druk van de ketel haalt. Ik heb doordat in het gezelschap was van twee fijne mensen waarvan ik kan zeggen dat ze zeker weten waar het om draait, mij wel even kunnen bezinnen. Het bezoek kwam voor mij op precies het juiste moment. Zulke bezoeken zijn altijd aan te raden. Ja dat was echt heel gezellig. En ja, zonder pruik geen porum.Bea-tg schreef:Nu ik hoop dat de paniek bij Petra wat verdwenen is. Gisteren haar wat meegeholpen om ook make -up aan te brengen en ook lekker samen gewinkeld. Uiteraaard nu wel met een pruik op want zonder zou wat teveel aandacht vragen. Samen hebben we zo een leuke dag gehad.
lieve groetjes Bea
Dankzij de pruik dat mij aldaar werd aangereikt, konden wij gepast te winkelen gaan. Je kunt wel na gaan hoe jaloers ik ben op jongere mensen die nog een prachtige koppie haar hebben. Nou anders gezegd, ik kan zien hoe prachtig dat de opkomende dames hun haar ze staat. Goed op passen, het is zo gezicht bepalend. En gemakkelijk, kan nooit af waaien... Heb nu het gevoel een hoed op te hebben. En ook zo leuk bij het passen van kleding... Een pruik went wel, maar is altijd aanwezig. Tis niet anders.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Ik deed mijn haar altijd in een staart, toen ik nog in het kastje zat...Irene schreef:Ik heb ook een hekel aan een pruik, maar zolang ik nog switch, zal ik wel moeten onder bepaalde omstandigheden, want het is nog niet zo handig om een geloofwaardig uniseks kapsel voor beide gelegenheden te laten creëren.
Irene
Lang haar is voor mannen vrij normaal tegenwoordig hoor.
Kan je op je gemakkie doen en na een poosje heb je zat om er een leuk coupje van te laten maken.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
In mijn geval moet ik helaas frederique gelijk geven over het VU
Mijn diagnose-fase duurde bijna 2,5 jaar! door organisatorische blunders van hun kant
Zoals niet op het idee komen als er nog 2 afspraken staan op tijd nieuwe in te plannen. Of de opgevraagde gegevens door te sturen naar het GGZ in Den Bosch zodat die verder konden met de Asperger-indicatie.
Daardoor zaten er telkens 3 a 4 maanden tussen. De eigenlijke diagnose was al rond mei 2008 afgerond en het duurde gewoon tot december 2008 voor ik eindelijk groen licht kreeg.
Ik hou me voorlopig koest omdat ik de RLT nog doormoet, maar er is een flinke kans dat er een klacht komt als ik klaar ben.
Mijn diagnose-fase duurde bijna 2,5 jaar! door organisatorische blunders van hun kant
Zoals niet op het idee komen als er nog 2 afspraken staan op tijd nieuwe in te plannen. Of de opgevraagde gegevens door te sturen naar het GGZ in Den Bosch zodat die verder konden met de Asperger-indicatie.
Daardoor zaten er telkens 3 a 4 maanden tussen. De eigenlijke diagnose was al rond mei 2008 afgerond en het duurde gewoon tot december 2008 voor ik eindelijk groen licht kreeg.
Ik hou me voorlopig koest omdat ik de RLT nog doormoet, maar er is een flinke kans dat er een klacht komt als ik klaar ben.