Eens iets anders doen?

Algemeen

Moderator: Moderators

Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Miss_kimberly, aansluitend op wat Beatg heeft gezegd, waar ik alles vanaf weet, :wink: en helemaal mee eens ben, dat het "een groep meiden" onder elkaar zou moeten zijn en niet mannen in vrouwen kleding met een groep vrouwen op stap. Ik denk dat de "vrouwen" van het gezelschap de "mannen" ( voornamelijk qua gezicht uiterlijk ) niet zouden waarderen, vandaar mijn aanvulling. Het "passabel" berekenend redelijker wijs als een vrouw er uitziend. Dus wanneer je haar niet gelijkend op dat van een vrouw is, ( of overduidelijk dat van een man ) dan een pruik.

Ik denk dat het gedachte dan ook juist voort gekomen is door zich voor te stellen dat ieder redelijker wijs als vrouw er uit zou zien. Of ze veel of weinig als passabel vrouw in het openbaar verkeren is wat anders.

Ik zeg dat juist omdat er zo veel verscheidenheid in uiterlijkheden is. Van de zo gelukkigen die er alles mee hebben en gewoon vrouw zijn tot en met diegene die dikwijls nog maar aan het begin van hun traject zijn, en nog alle fysieke kenmerken van man zijn hebben, lichaam beharing, kalende hoofd haar etc hebben maar toch met een pruik en make-up redelijk mee kunnen. En dus na overweging wel / niet passabel genoeg zijn om de pret van de anderen niet te hinderen, heel voorzichtig gezegd.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
chica
dagelijks aanwezig

Bericht door chica »

Mijn partner en ik hebben het hier ook vaker over. Buiten de T&T (en dat moet dan maar net je ding zijn..) is er weinig te doen.
Mochten jullie iets organiseren denk ik dat hij wel geïnteresseerd is (mocht het een beetje bereikbaar zijn vanuit het verre zuiden.. :wink: )

*leest mee*
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

tja dan zal ik mij nog lang moeten aanpassen. Heb alleen maar oogschaduw, mascara voor wat langere wimpers en lippenstift als make-up. De rest gebruik ik niet. Overigens diep liggende ogen en daardoor valt de make-up niet op of ik moet alleen met mijn ogen steeds dicht zitten vertelde mij laatst iemand. Gelukkig nog wel een pruik met middellang haar :lol: Bril nog steeds een herenmodel :( Kaakpartij duidelijk mannelijk en aan het eind van de dag last van baardschaduw. :( Lippartij erg smal en de lipstick valt niet zo op of ik moet felle kleuren gebruiken waar ik niet van hou.
Dus eindconclusie: niet passabel genoeg :( :)

juist deze opmerkingen doen mij niet goed om volledig om te gaan. Maar dat zal altijd hier het geval zijn. Maar goed, ik denk dat dit tussen vrouwen onderling ook zo is :D
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Dhiamara, wat is dat nu allemaal? Wat een verdriet.

Als jij je daar bij happy voelt, maakt het niet uit wat anderen doen of er van denken. Daar gaat het ook niet om hier.

Wat IK mij voor kan stellen, ik kan het helemaal mis hebben, en dat vul ik dan maar in, want voor velen zijn sommige dingen vanzelfsprekend en wordt er dus niet over gepraat, is dat de "meiden" er op uit willen, maar ik denk dan allemaal voor het publiek als vrouwen onder elkaar, en niet dat er in het oog van het publiek "mannen" in vrouwen kleding mee lopen, waardoor ook de anderen extra worden na gekeken, als zijnde anders.... Iets wat niemand wil. Een gevoel kwestie. Als ik er naast zit aub iemand mij corrigeren.

Door het aan te kaarten, wat ik dus doe, creëer ik hopelijk duidelijkheid over wat men nu echt wil, om juist teleurstellingen te voorkomen. Immers wat te doen wanneer iemand opkomt die voor de anderen, hoe moet ik het zeggen, "onvoldoende passabel is voor het doel van de activiteit".

Ik ben zelf één van die minder passabelen op het moment, dus vandaar dat ik mij daar wel degelijk van bewust ben. Pas wanneer anderen zeggen daar geen probleem mee te hebben is het dan voor ieder een ware genoegen om met elkaar op stap te gaan. Dat moet dan wel van te voren besproken worden.

Het is nooit leuk om dit soort discussies te openen, maar uit de praktijk blijkt het regelmatig nodig te zijn. Louter omdat men veelal van situaties uitgaat waar niet alle opties bekend zijn of over gedacht worden.

Wie overduidelijk vrouw is, en zegt, "meiden wie heeft belangstelling om gezellig met elkaar op stap te gaan" denkt vermoedelijk niet aan de interesse daar ook voor van wat wij dan noemen minder passabele vrouwen. Maar gaat vermoedelijk ervan uit met andere zeer vrouwelijk personen te maken te hebben. En dus geen "voorwaarden" daar bij stelt.

Het stellen van "voorwaarden" doet afbreuk aan de spontaniteit van de oproep en wordt dus achterwege gelaten. Men wil niet zelf anderen als minder wenselijk voor de groep ( mocht dat zo zijn ) willen aanduiden.

Dat is dan evt de taak van mensen zoals ik. :-?
Ik heb de neiging vaker in de bres te springen en ben dus ook gewend om evt reacties op mijn goede bedoelingen te ontvangen. Vaak wordt er veel aan de eigen fantasie / invulling van de ander over gelaten waardoor er regelmatig misverstanden ontstaan. Dat is heel normaal maar niet altijd zo handig.

Veel liefs,

petra.
Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Ja, zo krijg je natuurlijk gauw spijt van je oproepje. In plaats van dat er spontane reacties uitkomen, mensen met ideeen aan komen slepen, en misschien eens een vraagje stellen over wat de bedoeling precies is, is deze positief bedoelde oproep binnen 24 uur verzand in een discussie over passabiliteit en wie er wel en niet mee mogen. Terwijl dat helemaal niet ter sprake was, want het feit wil nu eenmaal dat de meeste meiden veel passabeler zijn dan ze zelf denken, en dat degenen die het echt absoluut niet zijn, zich doorgaans ook niet aanmelden voor dergelijke activiteiten. Maar...om een of andere redenen keren we steeds weer terug bij "Animal Farm". Iets van: All T's are equal, but some T's are more equal than other T's. En staan we dus doodsangsten uit dat er misschien wel "minder" passabele meiden mee gaan. En dat je daarnaast dus het meeste leert als je je laat zien in de wereld ontgaat ons daarbij ook.
Inderdaad is het zoals Amber zegt, mensen eens de gelegenheid geven ook naar buiten te treden in het gezelschap van anderen die in dat naar buiten treden al wat meer ervaring hebben en zelfverzekerder zijn. Gezellig met elkaar, maar mocht er iets gebeuren je ook beschermd weten door de anderen, wat voor velen een geruststellende gedachte moet zijn, hoe klein de kans ook is dat er echt moeilijkheden ontstaan.
Dus, interesse of vragen......laat het maar horen
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Claudia, helemaal met je eens. Zonder meer. Jij bent tenminste iemand die reageert op mijn uiteenzetting, en geeft aan wat de bedoeling blijkbaar is. Onzekerheden weg neemt. En ieder moet toch voor zich zelf al uitmaken wat "passabel" is.

Er is overigens een verschil met er over praten en anderen iets ontraden of verbieden. Je hebt een zeer prettige opsomming gegeven, een waar ik 100% achter sta.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Afhankelijk van wat en wanneer heb ik wel interesse om iets met een aantal anderen te doen ter vermaak van elkaar :wink: .
Mij gaat het erom om iets met anderen te doen, plezier te hebben, lol maken, en evt. iets van elkaar te kunnen leren, maar dat laatste moet niet het doel zijn.
Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Dat is nu net precies de bedoeling Nannette. Met elkaar plezier hebben door eens wat anders te doen dan te praten over transities, hormonen en passabiliteit. Maar daarbij mag het best een opstapje zijn voor mensen die eerder niet gedurfd hebben. Sinds ik "de deur uit" ben, heb ik het gevoel dat al die mensen die niet verder komen als thuis zitten met hun transgenderigheid zoveel missen.
Claudia
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Zoals Petra het verwoord bedoel ik ook.
VB. Petra kwam smorgens naar Almere om met ons te praten. Zij kwam zonder pruik en onopgemaakt , maar door haar een pruik te geven en iets aan de make-up te doen zijn we 'smiddags lekker wezen winkelen. en dat zonder problemen. Maar zoals ze smorgens kwam dan hadden we toch vele ogen op ons gericht gekregen en dat wil ik niet graag en ik neem aan Petra ook niet.

Het hoeft niet 100 % te zijn maar lekker onopvallend.
En Dhiarama voor de baardschaduw is er een uitstekend produkt van Ben Nye waardoor je baardschaduw echt de hele dag wegblijft.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Voor Bea: Wat versta je onder onopvallend? Zoals Amber ook al terecht opmerkte zie je vrouwen in alle soorten en maten passeren. Met name in grotere plaatsen maakt het er feitelijk niet uit hoe je eruit ziet. Al kan een klein beetje je best doen voor je uiterlijk natuurlijk geen kwaad. Maar keer op keer valt het op hoe slecht de mensen in de straat en in gelegenheden opletten, of niet geinteresseerd zijn. Tenslotte kan ik dus ook gewoon in een kroeg zitten, een jurk passen of uit eten gaan. Nee, een potje er van maken niet, maar gewoon zijn wie je bent is vaak al voldoende.
Claudia
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Claudia schreef:
Sinds ik "de deur uit" ben, heb ik het gevoel dat al die mensen die niet verder komen als thuis zitten met hun transgenderigheid zoveel missen.
Amen. Dat gevoel had ik vroeger ook, en inmiddels weet ik het zeker. En het rare is dat je dat al die mensen wel kan vertellen, maar ze geloven het toch niet tot ze het zelf hebben ervaren.

Maar goed, je woont in de Haarlemmermeer, dus je hebt Amsterdam om de hoek. Als je met de auto komt parkeer je onder het Olympisch Stadion, neemt de tram naar het Museumplein, doet een rondje Van Goghmuseum en gaat daarna leuk etalages kijken in de PC Hooft-, Leidse- & Kalverstraat. Als je nog tijd over hebt pak je de Nieuwendijk en de Negen Straatjes er ook nog even bij, waarna je gaat eten in willekeurig welk restaurant dan ook. Als je met de trein naar het Centraal Station gaat en je dag daar begint doe je de route in omgekeerde volgorde. Afzakkertje halen op het Rembrandtplein. Film kan natuurlijk ook, of kijk eens of er wat leuks is in Carré. Als je niet bang bent om "er uit gepikt te worden" in een volle zaal overweeg dan stand-up comedy in Toomler of Boom Chicago, en als de zon schijnt doe je Artis.

Geen zin in Amsterdam? Doe dan Haarlem. Leuke winkeltjes, gezellige terrasjes en met het Frans Hals een geweldig museum.

En waarom zou je met een groep gaan? Groepen vallen op, of je nu met tien hooligans, huisvrouwen of T's bent, je zal worden gezien. Ga met z'n tweëen, drieën of vieren, dat valt veel minder op (en is sneller geregeld). Maak je ook geen zorgen om je passabiliteit, dat is helemaal niet zo belangrijk. Het gaat er niet om dat je eruit ziet als een echte vrouw, als je maar passabel bent als een overtuigende en welgemanierde Tra-nog-wat.

Veel plezier,

Monica
Ik ben mezelf.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

T maakt mij eerlijk gezegd echt niks uit of ik extra word nagekeken als ik met anderen over straat ga. Zegt dat namelijk iets over mij of over de ander? En buiten dat, als ik met wat mensen van de ACU (alternatieve mensen incl piercings, make up, etc) over straat ga, word ik ook extra nagekeken. So what?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Petra v schreef:Wat IK mij voor kan stellen, ik kan het helemaal mis hebben, en dat vul ik dan maar in, want voor velen zijn sommige dingen vanzelfsprekend en wordt er dus niet over gepraat, is dat de "meiden" er op uit willen, maar ik denk dan allemaal voor het publiek als vrouwen onder elkaar, en niet dat er in het oog van het publiek "mannen" in vrouwen kleding mee lopen, waardoor ook de anderen extra worden na gekeken, als zijnde anders.... Iets wat niemand wil. Een gevoel kwestie. Als ik er naast zit aub iemand mij corrigeren.
Bij deze.

Mensen mogen wat mij betreft in elke door hen te kiezen vorm (man/vrouw/anders) meedoen. 't Gaat om de gezelligheid, 't gaat erom dat jij je goed voelt zoals je er bij loopt. Ik denk dat iedereen wel snapt hoe belangrijk dat is.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

8) :wink: Soms helpt een beetje stimuleren om de mensen los te krijgen.

Uit de antwoorden ( wat van te voren niet bekend stond ) is niet minder dan ik had verwacht en gehoopt, dat wij als gemeenschap elkaar aardig aanvoelen en een samen horigheid gevoel hebben. Een prettige gezelschap om deel van uit te maken.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Ik noem onopvallend als je er inderdaad gewoon uitziet. Maar dan wel als vrouw. Als je een rok of jurk aan hebt en daarboven heb je een mannegezicht , geen make-up, en een kale kop met aan de randen wat haar. nu dat valt op. Ik geloof best dat er situaties zijn waarin je ook op die manier rustig uit kunt gaan, maar dat heb ik nog niet meegemaakt.

Maar zelf zou ik dan zeggen zet alstjeblief een pruik op en doe iets aan make-up. En met dat iets bedoel ik dat ook. gewoon voor een natuurlijke look.
groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Plaats reactie