Transformatie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Het gevaar met dit soort berichten vind ik altijd weer dat het lijkt alsof je maniertjes aan het zoeken bent.
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar iedereen vertoont natuurlijk voor een groot deel aangeleerd gedrag. Jongetjes spiegelen zich tijdens het opgroeien aan andere jongetjes en mannen en meisjes spiegelen zich vooral aan andere meisjes en vrouwen. Ik heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee om wat in mijn ogen verkeerd aangeleerd gedrag is nu door ander aangeleerd gedrag te veranderen als dat helpt om overtuigender over te komen als vrouw.

Het is ook niet iets dat ik heel bewust doe. Ik merk aan mezelf dat sinds ik wakker geschrokken ben uit m'n denial dat mijn hele identiteitsvormingsproces opnieuw in beweging is gekomen en dat ik me bijna vanzelf begin te spiegelen aan vrouwen zonder daar echt over na te denken. Ook geef ik steeds meer toe aan bepaalde reflexen die ik jarenlang onderdrukt heb. En ik moet zeggen dat ik dit een heel leuk proces vind om mee te maken :D

Maar ik ben het wel met je eens dat je natuurlijk op moet letten geen kloon te worden van iemand anders.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Inderdaad wakker worden. Het heeft alles te maken met in eerste instantie aangeleerde mannelijke gedrag ( dat niet hoort bij je eigen vrouw identiteit ) af te leren en je eigen gedrag te her ontdekken. Daarbij kun je naar behoefte nog gedrag aanleren dat je eigenlijk had moeten leren als je als kind al als meisje was gaan leven.

Dat moet nu op een latere tijd stip. Het verschil met het ongemerkt leren als kind en nu is dat je er nu bewust van bent en er bij na gaat denken. dat na denken kan het aanleren belemmeren als je dat ziet als een ander zijn gedrag na apen. En daar door lijkt het alsof het niet een normale leer proces is, maar iets waar je een keuze in hebt. En die keuze heb je. Uiteindelijk word je net zo veel vrouw als er inzit en je wilt zijn. Dat alles weer naar kunnen natuurlijk.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ik heb me altijd al onbewust gespiegeld aan vrouwen maar een mannenrol aangemeten. Heb niet echt t idee dat ik t nu zit af te kijken bij vrouwen....
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb me ook nooit (of zelden) typisch mannelijk gedrag aangemeten, om te voldoen aan de beeldvorming, ben altijd dicht bij mezelf gebleven en daar heb ik nu baat bij.

Irene
Kleine stapjes
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Tja, ik denk dat ik ook een slecht acteur zou zijn want die mannenrol van mij is inderdaad ook nooit echt overtuigend geweest :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Sorry, maar hier is de volgende niet-TS die moet reageren......
Over die maniertjes die je moet aan- of afleren ben ik heel kort door de bocht: Niet doen. Wees gewoon zoveel mogelijk jezelf, als je iets van genderdysforie hebt, dus niet per definitie TS, zijn waarschijnlijk je manieren toch al niet al te mannelijk, en wat er nog wel aan mannelijkheid in zit zal het overgrote merendeel niet opvallen. Als "jezelf" kom je natuurlijk over en zien mensen veelal een vrouw met wat mannelijke eigenschappen, met aangeleerde maniertjes zien ze al gauw een T. Ga niet nadenken bij alles wat je doet, want dan krijg je een toneelstukje, en dat kan iedereen zien.
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Claudia Zomer schreef:Ga niet nadenken bij alles wat je doet, want dan krijg je een toneelstukje, en dat kan iedereen zien.
Claudia
Correctie: dat zal iedereen zien.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Toch vraag ik mij dan af hoe het kan (ook zonder aangeleerde maniertjes) dat ik bv redelijk wat transseksuelen herken als ik zie. Niet allemaal denk ik. Een voorbeeld: een flink aantal jaren geleden liep ik met een (ts) vriendin op het Damrak. Een vrouw liep ons voorbij, langzaam. Ze trok eigenlijk nergens bijzonder de aandacht in, gekleed naar leeftijd, hakhoogte die bij haar paste. Ik zei tegen mijn vriendin: dat is een transseksueel. Zij zei, nee, echt niet hoor, tot ze haar een paar maanden later bij de virgingroep zag.
Ook bij Travestieshow van Veronica een groot aantal jaren geleden heb ik daar met mij ex naar gekeken, ik was toen net goed bekend met transseksualiteit. Een aantal mensen die ik daar gezien heb zei ik van dat is geen travestiet maar transseksueel, 1 daarvan was Kelly. Toch raar eigenlijk dat ik dat zie (of meen te zien), of zijn er meer die dat hebben ?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik denk dat je er gewoon meer op let, dat je het verschil tussen een travestiet en een transeksueel kunt zien vind ik wel knap.

Irene
Kleine stapjes
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Irene schreef:Ik denk dat je er gewoon meer op let, dat je het verschil tussen een travestiet en een transeksueel kunt zien vind ik wel knap.

Irene
Ik denk niet dat ik dat verschil altijd zal zien, ik denk dat dat afhangt hoe het gedrag van iemand is, en ja, de scheidslijn tussen travestie en transseksueel is soms erg klein. Hangt toch af vanuit welk oogpunt men 'aan travestie' doet.
Iemand die zich vrouwelijk gedraagt, zal ik ook zonder meer als vrouw accepteren, ongeacht uiterlijk. Wat dat betreft merk ik zelf zo'n 10 jaar na de operatie dat ik het hele t* gebeuren veel ruimer zie, en veel opener er voor ben. En je wordt natuurlijk ook wijzer door alles wat je meemaakt en leest.

Dat er op letten gaat trouwens onbewust. Ik denk dat nu minder snel iemand zal herkennen als trans, omdat ik er ook niet zo veel meer mee bezig ben. Hier op het forum wel, maar daarbuiten eigenlijk vrij weinig.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ja dat geloof ik wel dat het onbewust is en je toelichting maakt het mee ook wel duidelijk. Te korte rokken, te hoge hakken te veel make up is dan duidelijk een TEravestiet :-)

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

...laten we stellen dat iemand dan duidelijk in het steriotype van een travestiet valt...

Ik heb afgelopen weekeind er ook leuk steriotype-travestieterig uitgezien: een halflang geel rokje van gladde stof, een roze T-shirt. 't Zag er echt niet uit. Maar wel heel leuk om ook eens te doen.

Nu ja, mag natuurlijk weer niet van enkele gender-politieagenten. Want hoe durfde ik er niet uit te zien als een vrouw van mijn leeftijd, en dan ook nog als transgender(ist) :wink: :P

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
anjatheefee
ForumFan

Bericht door anjatheefee »

Irene schreef:...Te korte rokken, te hoge hakken te veel make up is dan duidelijk een TEravestiet :-)

Irene
Kan ook een "beginner" TS zijn, je moet tenslotte ergens beginnen. Je maakt mij niet wijs dat elke TS keurig gekleed begonnen is.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ik ben me altijd bewust geweest dat korte rokjes en hoge hakken me niet staan. Simpelweg vanwege mn lengte en figuur. Wat niet weg neemt dat ik niet altijd volledig en femme buiten ben geweest.

Petra v
ForumFan
Contacteer:

femme en niet femme

Bericht door Petra v »

Ik heb toevallig vandaag enkele vrouwen gezien waarvan ik bijna dacht, ben je een vent? :-? Maar ik kon degelijk zien dat het bio vrouwen waren. Mooi? :cry: :-? Alles behalve. Met een mannen stem gewoon een vent. :o

Hoe meer een vrouw zich slobberig ( mannelijk) gaat kleden hoe meer de fijne details van het vrouw zijn nog van belang zijn om te laten zien dat je inderdaad een vrouw bent. En zelfs als je niet de knapste bent, er zijn vaak dingen, of gewoon het geheel dat duidelijk maakt of je een bio vrouw voor je hebt of een... vrouw. ( De adams appel is bij vrijwel iedereen een dead giveaway ) Maar vreemd genoeg kijk ik daar nog nooit naar.

Er is zo'n diversiteit in uiterlijk. Maar inderdaad, zoals Nannette het zegt, bepaalde dingen kunnen onbewust gaan opvallen. En dat hoeft geen TE korte rok te zijn.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Plaats reactie