Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar iedereen vertoont natuurlijk voor een groot deel aangeleerd gedrag. Jongetjes spiegelen zich tijdens het opgroeien aan andere jongetjes en mannen en meisjes spiegelen zich vooral aan andere meisjes en vrouwen. Ik heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee om wat in mijn ogen verkeerd aangeleerd gedrag is nu door ander aangeleerd gedrag te veranderen als dat helpt om overtuigender over te komen als vrouw.Het gevaar met dit soort berichten vind ik altijd weer dat het lijkt alsof je maniertjes aan het zoeken bent.
Het is ook niet iets dat ik heel bewust doe. Ik merk aan mezelf dat sinds ik wakker geschrokken ben uit m'n denial dat mijn hele identiteitsvormingsproces opnieuw in beweging is gekomen en dat ik me bijna vanzelf begin te spiegelen aan vrouwen zonder daar echt over na te denken. Ook geef ik steeds meer toe aan bepaalde reflexen die ik jarenlang onderdrukt heb. En ik moet zeggen dat ik dit een heel leuk proces vind om mee te maken
Maar ik ben het wel met je eens dat je natuurlijk op moet letten geen kloon te worden van iemand anders.